[FAQ]wypalanie DPF-u
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Jak wypalisz serwisowo - nie zapomnij wymienić olejujarecki69 pisze:W Niedzielę przychodzi do mnie kumpel z kompem i będziemy wypalać DPF po ówczesnym wykasowaniu błędu . Dam znać jak to poszło i czy będę mieć spokój
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
No i sytuacja wygląda u mnie tak. dzis podjechał kumpel, zgasił błąd i zainicjował wypalanie DPFu . Auto podniosło na chwile obroty by za pare sek wrócić do normalnych i pojawił się komunikat ,że DPF jest czysty. Sprawdzilismy nasycenie filtra i wyszło różnica ciśnień na czujnikach - 2 KPa co według kumpla jest normalnym parametrem i nie wymagającym wypalania. Tak więc autko z kluczykiem już mi się nie pali ale wynika ,że DPF nie był zapchany. Jak uruchomie auto to i tak je przegonię aby napewno mi sie nic nie pokazało na wyswietlaczu . Co dziwne , kupiłem akumulator nowiutki i po kilku dniach nie odpalania auta , mi zdechł totalnie.. Naładowałem go dzisiaj i auto odpaliło . teraz moje kolejne pytanie , czy jeśli na zimnym silniku auto odpala mi tak po ok. 2-3 sek kręcenia rozrusznikiem to jest to normalne czy też powinno mi odpalić szybciej. W Zośce A silnik mi odpalał od "strzała" w zasadzie a tu trzeba jednak poczekac... czekam na sugestie
Wydaje mi sie ,że to jest dobry trop bo ja zakładałem nowy schowek i go zamykałem zbyt delikatnie a dzisiaj zorientowałem sie ,że trzeba go mocniej docisnąć by sie dokładnie zamknął . teraz sprawdzę po kilku dniach czy mi trzyma aku czy gdzies cos innego pożera mki prąd
Przypominam, że temat dotyczy DPF-u - Bodek
Przypominam, że temat dotyczy DPF-u - Bodek
Ostatnio zmieniony 05 maja 2015, 21:09 przez Skasowany użytkownik 6483, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
dziś zarejestrowałem auto i troszke pojeździłem i znów mi się załączyło auto z kluczykiem i wypedałowałem błąd czunika ciśnień DPF . Po ponownym zapaleniu auta , kontrolka zgasła i juz sie cieszyłem ,że jest ok a tu przy ponownym odpaleniu znów to samo... . Muszę podskoczyć do kumpla na kanał i sprawdzić o co tam chodzi z tym czujnikiem bo zaczyna mnie juz ta sprawa wkurzać . Auto ma kopa , ładnie sie wkręca na obroty i jechaem nawet dziś 160km/h i luzik no ale ta kontrolka to mnie po prostu denerwuje
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5221
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
miałem podobne objawy i czary wymieniłem olej i ok
jeżeli to trwa długo to się spiesz bo możesz zapchać dpf i wtedy problem
jeżeli to trwa długo to się spiesz bo możesz zapchać dpf i wtedy problem
Ostatnio zmieniony 13 maja 2015, 22:03 przez fredas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Helenka
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 13 maja 2015, 10:41
- Imię: Helena
- Lokalizacja: Bolesławiec DBL
- Auto: Zafira B 1.7 cdti enjoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
Wszystko to pięknie brzmi i wasze rady są jak najbardziej na miejscu, a ja bardzo chcę dbać o filterek, żeby się nie zapchał, bo przez większą część miesiąca jeździ po mieście i na odległości maks 5-10 km naraz. A tylko 1-2 razy w miesiącu jedzie autostradą ok. 140 km w jedną stronę i później wraca z powrotem. Sporadycznie są w planie dłuższe wypady (3-4 razy w roku). Mam nadzieję, że samochodzik będzie mi kilka lat służył.
Ale ja potrzebuję, żeby mi ktoś uprzejmie wyjaśnił, jak laikowi (bo to moje pierwsze autko z DPFem, więc się czuję laikiem), co rozumiecie pod zdaniem "nie dodawaj gazu na niskich obrotach"??? To jak mam niby uzyskać wysokie obroty bez tego gazu? I jak uzyskać jakąkolwiek dynamikę na miejskich skrzyżowaniach takim dużym i ciężkim autkiem?
Co tak naprawdę zapycha filtr DPF, a co go oczyszcza?
Tak po ludzku, proszę.
---------------------------
Przyznam się po cichu, że Astra przyzwyczaiła mnie do dynamicznej jazdy i ciężką mam nogę...
Ale ja potrzebuję, żeby mi ktoś uprzejmie wyjaśnił, jak laikowi (bo to moje pierwsze autko z DPFem, więc się czuję laikiem), co rozumiecie pod zdaniem "nie dodawaj gazu na niskich obrotach"??? To jak mam niby uzyskać wysokie obroty bez tego gazu? I jak uzyskać jakąkolwiek dynamikę na miejskich skrzyżowaniach takim dużym i ciężkim autkiem?
Co tak naprawdę zapycha filtr DPF, a co go oczyszcza?
Tak po ludzku, proszę.
---------------------------
Przyznam się po cichu, że Astra przyzwyczaiła mnie do dynamicznej jazdy i ciężką mam nogę...
Człowiek uczy się całe życie...
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Filtr zapychany jest przez zanieczyszczenia, które powstają podczas pracy silnika i są częścią spalin. Im bardziej męczymy silnik tym więcej tego 'brudu' powstaje. Dlatego w mieście filtr zapycha się szybciej niż na trasie. Zanieczyszczenia trafiają w małe kanaliki filtru zmniejszając jego efektywny 'przekrój'. Oczyszczanie polega na dopaleniu całego tego brudu. Dlatego podczas wypalania wzrasta zużycie paliwa, a za samochodem robi się zadyma.Helenka pisze:Co tak naprawdę zapycha filtr DPF, a co go oczyszcza?