[FAQ]Płyn do czyszczenia filtra DPF
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Znalazłem dzisiaj na stacji paliw coś takiego:
cena około 30zł, dawkować na bak paliwa (50-60 litrów) co 3tys km
Strona STP
Na opakowaniu napisane:
1. Odblokowuje niedrożne filtry cząstek stałych, zwłaszcza dla stylu jazdy start-stop.
2. Wydłuża żywotność silnika i DPF bez konieczności demontażu.
3. Zmniejsza emisję sadzy i redukuje zużycie paliwa.
4. Do zwykłych paliw i biodiesela.
Ktoś to już stosował i ma jakieś przemyślenia
cena około 30zł, dawkować na bak paliwa (50-60 litrów) co 3tys km
Strona STP
Na opakowaniu napisane:
1. Odblokowuje niedrożne filtry cząstek stałych, zwłaszcza dla stylu jazdy start-stop.
2. Wydłuża żywotność silnika i DPF bez konieczności demontażu.
3. Zmniejsza emisję sadzy i redukuje zużycie paliwa.
4. Do zwykłych paliw i biodiesela.
Ktoś to już stosował i ma jakieś przemyślenia
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Tak, kilkakrotnie używałem tego preparatu, jedynie co zauważyłem to nieco krótszy proces wypalania.
Regularnie kontroluję DPF-a, OP-Comem i nie zauważyłem że filtr wypalił się poniżej stanu wcześniejszego.
Wniosek jest taki że pozostałości wypalania (popiół) jak były, tak są i raczej ten środek ich nie usunie.
Być morze regularne stosowanie tego preparatu przedłuży żywotność DPF-a, tego nie wiem i wydaje mi się że stosowanie paliwa typu ultimate da ten sam efekt.
Regularnie kontroluję DPF-a, OP-Comem i nie zauważyłem że filtr wypalił się poniżej stanu wcześniejszego.
Wniosek jest taki że pozostałości wypalania (popiół) jak były, tak są i raczej ten środek ich nie usunie.
Być morze regularne stosowanie tego preparatu przedłuży żywotność DPF-a, tego nie wiem i wydaje mi się że stosowanie paliwa typu ultimate da ten sam efekt.
Ja mialem przygode z zapchanym DPF-em na amen. Auto gaslo zaraz po odpaleniu, tak byl zaklejony. Zdjalem go, zalalem plynem do czysczenia kominkow z sadzy i postawilem na 24h w piwnicy. Caly syf wylecial mi z niego w piwnicy ale mniejsza z tym Bylo to jakies 40 tys. km. temu i DPF zyje. Chociaz, bede musial chyba ponownie powtorzyc ta operacje bo wyraznie czesciej sie wypala niz zwykle. O tym plynie z do kominkow przeczytalem tu na forum bo ktos stwierdzil, ze sklad jest niemal identyczny ze specjalistycznymi srodkami do do DPF, ktore kosztuja oczywiscie kilka razy wiecej.
Pozdrawiam
Pawel
Pozdrawiam
Pawel
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Stosował ktoś może ten dodatek:
LIQUI MOLY Dodatek do ochrony filtra DPF
Dodatek do ochrony filtra DPF zapobiega powstawaniu sadzy, wydłuża żywotność filtra cząstek stałych. Jest doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich użytkowników pojazdów z silnikami Diesla, których pojazdy poruszają się w ruchu miejskim i są narażone na przed wczesne zapchanie filtra cząstek stałych. Dodatek powoduje powstawanie mniejszej ilości sadzy, dlatergo też regularne stosowanie zwiększa niezawodność oraz obniża koszty eksploatacji.
Strona Producenta
LIQUI MOLY Dodatek do ochrony filtra DPF
Dodatek do ochrony filtra DPF zapobiega powstawaniu sadzy, wydłuża żywotność filtra cząstek stałych. Jest doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich użytkowników pojazdów z silnikami Diesla, których pojazdy poruszają się w ruchu miejskim i są narażone na przed wczesne zapchanie filtra cząstek stałych. Dodatek powoduje powstawanie mniejszej ilości sadzy, dlatergo też regularne stosowanie zwiększa niezawodność oraz obniża koszty eksploatacji.
Strona Producenta
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Ten dodatek sprawdza się jako dodatek profilaktyczny.
Najskuteczniejszym znanym mi preparatem do czyszczenia DPF-a na rynku jest Archoil AR6500 DPF&Cat Cleaner. Najlepiej jest zastosować terapię przeczyszczającą polegająca na :
1) Zastosowaniu środka czyszczącego układ wtryskowy i paliwowy Archoil AR6400 CR - działamy na przyczynę powstawania zbrudzeń.
2) Zastosowania Archoila AR6500
3) Profilaktycznym dodawaniu Archoila AR6200 lub AR 6800 bądź np. powyższego dodatku Liqui Moly przy każdym tankowaniu.
Jak układ nie jest zatkany na amen to powinno pomóc i generalnie jest inne auto po tym zabiegu. Nie chce zbytnio zachwalać to co sprzedaje ale wypróbowałem na aucie znajomego i naprawdę działa. Jeśli to nie pomoże to tylko czyszczenie mechaniczne/wycięcie. Przy czym brudny układ wtryskowy będzie nam w dalszym ciągu brudził Dpf-a. Niestety mamy na stacjach taką ropę, że bez odpowiednich dodatków prędzej czy później zanieczyścimy układ wtryskowy i DPF-a. Profilaktyka jest bardzo zalecana ale mało kto się na to decyduje bo to zawsze dodatkowy koszt, choć stosowanie dodatków Archoila AR6200 lub AR6800 się generalnie zwraca w niższym spalaniu, a coraz więcej osób dodaje olej 2T do ropy w celu smarowania i ochrony układu wtryskowego (dodatki Archoila dodatkowo mają działanie czyszczące i poprawiają właściwości spalanej ropy - niższa temperatura zapłony i wyższa liczba cetanowa).
Najskuteczniejszym znanym mi preparatem do czyszczenia DPF-a na rynku jest Archoil AR6500 DPF&Cat Cleaner. Najlepiej jest zastosować terapię przeczyszczającą polegająca na :
1) Zastosowaniu środka czyszczącego układ wtryskowy i paliwowy Archoil AR6400 CR - działamy na przyczynę powstawania zbrudzeń.
2) Zastosowania Archoila AR6500
3) Profilaktycznym dodawaniu Archoila AR6200 lub AR 6800 bądź np. powyższego dodatku Liqui Moly przy każdym tankowaniu.
Jak układ nie jest zatkany na amen to powinno pomóc i generalnie jest inne auto po tym zabiegu. Nie chce zbytnio zachwalać to co sprzedaje ale wypróbowałem na aucie znajomego i naprawdę działa. Jeśli to nie pomoże to tylko czyszczenie mechaniczne/wycięcie. Przy czym brudny układ wtryskowy będzie nam w dalszym ciągu brudził Dpf-a. Niestety mamy na stacjach taką ropę, że bez odpowiednich dodatków prędzej czy później zanieczyścimy układ wtryskowy i DPF-a. Profilaktyka jest bardzo zalecana ale mało kto się na to decyduje bo to zawsze dodatkowy koszt, choć stosowanie dodatków Archoila AR6200 lub AR6800 się generalnie zwraca w niższym spalaniu, a coraz więcej osób dodaje olej 2T do ropy w celu smarowania i ochrony układu wtryskowego (dodatki Archoila dodatkowo mają działanie czyszczące i poprawiają właściwości spalanej ropy - niższa temperatura zapłony i wyższa liczba cetanowa).
Może ktoś mi pomóc ? kupiłem płyn firma STP do wypalania dpf jeszcze nie świeci kontrolka owypalaniu i nie wiem czy wlewać czy jeszcze zaczekać i czy nie zaszkodzi przedwczesne użycie owego płyny .Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 sie 2016, 21:02 przez arifaz, łącznie zmieniany 1 raz.
arifaz
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Zobacz co pisze producent tego preparatu. Nie sadze aby to był środek stricte do wypalenia dpf-a tylko raczej do jego przeczyszczenia. Zwykle tego rodzaju preparaty stosuje się w ten sposób,że dodaje się je do paliwa w odpowiedniej proporcji przy tankowaniu. Preparat ma za zadanie jak najlepsze przeczyszczenie filtra ale jeśli to ten STP, o którym myślę to nie masz co liczyć na jego dużą skuteczność niestety.