odezwałem sie już do użytkownika Tomek Evo - dzięki czekam na odpowiedź
violator - ale jest również wiele opinii na ten temat, ze w trasie 1.7 również okres między wypaleniami to powiedzmy 600-800. Poza tym wcześniej u mnie często było to 450-600km a nie odosobnione przypadki. Tak się zastanawiam czy cokolwiek się zmieni po zmianie oleju na Dexos 2....
Regeneracja DPF co 300km na trasie
Olej Dexos2 nie jest zbyt dobry . lepiej zalej silnik czyms lepszym , odczujesz różnice w pracy silnika na lepsze.
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 lip 2018, 11:47
- Imię: Tomek
- Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Cosmo
- Model: AH
- Oznaczenie silnika: Z17DTR
rozmawiałem wczoraj z Tomek Evo. Zdecydowałem się na zastosowanie preparatu Archoil AR6400 D-Max a póxniej regularnie na AR6900. Zobaczymy czy sprawa delikatnego kopcenia ustanie (według wielu informacji z DPFem również powinno być dużo lepiej z racji przeczyszczenia całego układu paliwowego). Jeśli nie to nie bawię się w to dalej, nie mam zamiaru regenerować/kupować nowych wtrysków, robic diagnostyki całego auta. Już nieraz wpadałem w pułapke kosztów związanych z autem
jesli zauważę różnicę to zmieniam olej na coś zgodnego z normą Dexos 2 ale nie zmienię na olej GM - w tym momencie najbardziej myślę o Liqui Moly top tec 4600, MILLERS OILS XF LONGLIFE C3 albo o EUROL SYNTHENCE FS 0W30 5l (najbardziej polecany przez Tomka)
preparaty zamówione więc za jakiś czas wypróbuje (zapewne za jakieś 2 tygodnie bo zaraz zaczynam urlop i Astra będzie mało używana, na wszelkie wyjazdy jeździmy S-Maxem)
jesli zauważę różnicę to zmieniam olej na coś zgodnego z normą Dexos 2 ale nie zmienię na olej GM - w tym momencie najbardziej myślę o Liqui Moly top tec 4600, MILLERS OILS XF LONGLIFE C3 albo o EUROL SYNTHENCE FS 0W30 5l (najbardziej polecany przez Tomka)
preparaty zamówione więc za jakiś czas wypróbuje (zapewne za jakieś 2 tygodnie bo zaraz zaczynam urlop i Astra będzie mało używana, na wszelkie wyjazdy jeździmy S-Maxem)
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 lip 2018, 11:47
- Imię: Tomek
- Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Cosmo
- Model: AH
- Oznaczenie silnika: Z17DTR
kolejne spostrzeżenia:
od poprzedniego poniedziałku zrobiłem ok 1500km, filtr wypalał się już 4 razy....
według mnie to nie jest przypadek, że w momencie kiedy przekroczę 300km to w kazdej chwili mogę spodziewać się wypalenia. To samo wczoraj wieczorem, 300 km przekroczeone, 302 km podjeżdżam pod bramę z wielkim strachem czy się nie zacznie wypalanie. Nie zaczęło się. Ruszyłem później z działki do Łodzi i przy 309 km od ostatniego wypalenia wypalanie ruszyło.
jak wspominałem, mam moduł komfortu od użytkownika LWPM i widzę jakie są wartości % nasycenia filtra. przed regeneracją filtr również wypalał się co 300km ale % nasycenia filtra zwiększał się z 34% do 58% a więc 300km to 24% zapełnienia. Teraz po regeneracji, 300km to jakieś 14% dodatkowego nasycenia.
Powyższe więc według mnie jasno pokazuje, że inicjacja wypalania powodowana jest przez coś innego....czy mozliwe aby program/filtr nauczył się w jakikolwiek sposób moich przebiegów (dzień w dzień ta sama trasa) i dlatego następuje wypalanie tak często?
Czy możliwe aby w zakładzie w którym regenerowałem filtr nie wykonali adaptacji DPFu? Zarzekają się, że to zrobili. W sumie jak wsiadłem do auta po odbiorze to rzeczywiście % nasycenia był 0. Czy w jakiś sposób mogę sprawdzić czy adaptacja zregenerowanego filtra została wykonana prawidłowo? Czy w ASO Opla moga to zrobić? A może OP-COMem? Jeśli ta druga sytuacja jest możliwa to czy znacie kogoś w Łodzi kto dysponuje tym urządzeniem?
od poprzedniego poniedziałku zrobiłem ok 1500km, filtr wypalał się już 4 razy....
według mnie to nie jest przypadek, że w momencie kiedy przekroczę 300km to w kazdej chwili mogę spodziewać się wypalenia. To samo wczoraj wieczorem, 300 km przekroczeone, 302 km podjeżdżam pod bramę z wielkim strachem czy się nie zacznie wypalanie. Nie zaczęło się. Ruszyłem później z działki do Łodzi i przy 309 km od ostatniego wypalenia wypalanie ruszyło.
jak wspominałem, mam moduł komfortu od użytkownika LWPM i widzę jakie są wartości % nasycenia filtra. przed regeneracją filtr również wypalał się co 300km ale % nasycenia filtra zwiększał się z 34% do 58% a więc 300km to 24% zapełnienia. Teraz po regeneracji, 300km to jakieś 14% dodatkowego nasycenia.
Powyższe więc według mnie jasno pokazuje, że inicjacja wypalania powodowana jest przez coś innego....czy mozliwe aby program/filtr nauczył się w jakikolwiek sposób moich przebiegów (dzień w dzień ta sama trasa) i dlatego następuje wypalanie tak często?
Czy możliwe aby w zakładzie w którym regenerowałem filtr nie wykonali adaptacji DPFu? Zarzekają się, że to zrobili. W sumie jak wsiadłem do auta po odbiorze to rzeczywiście % nasycenia był 0. Czy w jakiś sposób mogę sprawdzić czy adaptacja zregenerowanego filtra została wykonana prawidłowo? Czy w ASO Opla moga to zrobić? A może OP-COMem? Jeśli ta druga sytuacja jest możliwa to czy znacie kogoś w Łodzi kto dysponuje tym urządzeniem?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Faktycznie dziwne to wypalanie w granicy 300 km.Tym bardziej że robisz trasy codziennie.Poszukaj na forum kogoś z twojej okolicy i pokombinujcie op-comem.
ASO na pewno może to zrobić ale tam pewnie to są koszta...
ASO na pewno może to zrobić ale tam pewnie to są koszta...
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 23 lip 2016, 17:53
- Imię: Bogusław
- Lokalizacja: Roztocze LTM
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
2tygodnie temu zmieniałem olej(do tej pory był orginalny oplowski), niestety teraz akurat nie mieli na magazynie i zaleli mi castrol edge 5w-30 ll, jadąc do Holandii miałem 3 wypalania, na wcześniejszym oleju było 1, czasem pod sam koniec trasy 2. Z tego co wyczytałem na stronie castrola to zalecany olej do Zafiry to castrol edge 5w-30 c5. W aplikacji Torque był pokazany problem z egr-em. Na razie się uspokoiło.