Filtr dpf usuwać czy nie

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
deyv1992
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 23 lis 2016, 17:56
Lokalizacja: Świętoniowa
Model:

#31 Post autor: deyv1992 »

Czy ktos z was juz mniej wiecej doszedl konca ile idzie ropy na wypalanie?

Skasowany użytkownik 6483

#32 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

U mnie średnie spalanie auta wraz z wypalaniem DPF co ok 550km , wynosi 6,5 l/100km . Nie wiem jaka częśc tej liczby litrów przypada na wypalanie DPF ale jak widać, nie jest to jakas zastraszająca ilość. :piwo:

k@niu

#33 Post autor: k@niu »

Witam
U mnie także filtr wypalał się kiedyś co 500-600 po zakupie zafiry , ale od kiedy zmieniłem olej na dexos2 wypala się 800-900 tylko nie wiem czy to przez olej czy termostat bo jeszcze termostat miałem uwalony.

niezalogowany
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 23 gru 2016, 06:38
Imię: Paweł
Lokalizacja: LKS
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#34 Post autor: niezalogowany »

A ja wyciąłem dpf-a dzień po zakupie auta i nawet nie wiem co ile wypalałby się filtr. Przebieg ori 167 tys km. Miałem latać z dpf-em, aż do zapchania, ale jak popytałem, poszperałem......postanowiłem wywalić od razu.

Troche przeraził mnie poniższy filmik i wypowiedź Pana z tunap-u, który porównuje temperatury panujące w silniku w czasie wypalania dpf-u z temperaturami silnika upalanego w czasie wyścigu na 1/4 mili.

https://www.youtube.com/watch?v=yApmlEVsnh0

Awatar użytkownika
deyv1992
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 23 lis 2016, 17:56
Lokalizacja: Świętoniowa
Model:

#35 Post autor: deyv1992 »

jak najszybciej sprawdzic czy termostat dobrze dziala bo cos mi sie wydaje ze u mnie za wolno sie Zoska nagrzewa?

k@niu

#36 Post autor: k@niu »

deyv1992 pisze:jak najszybciej sprawdzic czy termostat dobrze dziala bo cos mi sie wydaje ze u mnie za wolno sie Zoska nagrzewa?
Wchodzisz to trybu Test Mode odnajdujesz zakładkę gdzie będziesz miał coolant obserwujesz wskazania temperatury, jak złapiesz rurę od termostatu i będzie ciepła a temperatura nie przekroczy 86 stopni to do wymiany.

jachu
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 18 mar 2011, 09:52
Imię: jachu
Lokalizacja: Pyrzyce
Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z1.9DT
Gender:

#37 Post autor: jachu »

Koledzy mam do was pytanie czy ktoś z was lub waszych znajomych miał kontrole w DE,SLO,A i CHorwacij odnośnie usunięcia DPF-a jeżeli tak to jak to się odbywa na drodze i jakie były tego konsekwencje ostateczne ,ponieważ się wybieram w tamte rejony a mam też usuniętego chwasta .Jeżeli pomyliłem działy to przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5218
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#38 Post autor: fredas »

Jeżeli jest dobrze zrobiny zabieg z wyrżnięciem to luzik. Nawet się nie skapną w trakcie kontroli chyba że, miałeś cięta puchę to bym się bał :mysli:
Obrazek
Obrazek

Skasowany użytkownik 6483

#39 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolego, ja jeżdżę już od 5 lat do Chorwacji moją Zośką i ani razu w żadnym państwie nie poddawany byłem jakiejkolwiek kontroli. Co prawda wiekszość drogi pokonuje nocą ale to nie zmienia faktu , że tam w takie rzeczy sie nie bawią bo jakby nie patrzeć , zalezy im na turystach bo to dla nich czysty zysk. Jakby tak zrobili kontrole diesli i połowe uwalili , sami by poderżnęli kurę (turystykę), która znosi złote jajka... Jeeź i nic sie nie przejmuj kolego, zobaczysz jaki to piekny i przyjazny kraj :).

robert4101
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 15 paź 2018, 08:47
Imię: Robert
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#40 Post autor: robert4101 »

Witam,
Panowie nie tak dawno pojawił mi sie błąd czujnika ciśnienia DPF. Namawiano mnie do usunięcia lub regeneracji za kilkaset zł. Z racji chęci eksperymentowania i niechęci wydawania tak dużych sum na ekologię, kupiłem DPF cleaner z firmy K2. Po zaaplikowaniu tego środka DPF się wyczyścił auto odzyskało moc a błąd zniknął. Moje pytanie, czy ta metoda na długo wystarcza ? Czy moze lepiej wymontować filtr i próbować go wymyć myjką przy użyciu srodków do czyszczenia sadzy. Ktoś próbował ? Dajcie znać.

Skasowany użytkownik 6483

#41 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolego, ten błąd może świadczyć o uszkodzeniu przewodu dochodzacego do czujnika róznicy cisnień. Tak było w moim przypadku, DPF sie nie wypalał bo komputer nie dostawał sygnału od czujnika róznicy cisnień . Problem został usuniety poprzez zakup nowego przewodu gumowego w oplocie - koszt ok. 7zł i do dzis nie mam problemu z DPF. Wskocz do kanału i wymacaj te przewody które dochodzą do puchy DPF. Zapewne któryś z nich sie wykruszył i stąd cały problem. Koszt naprawy niewielki, robotu też niewiele a radość nieoceniona :) .

robert4101
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 15 paź 2018, 08:47
Imię: Robert
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#42 Post autor: robert4101 »

Kolego jarecki69, tak zrobiłem jeszcze przed aplikacją tego środka, dokładnie je obejrzałem bo podejrzewałem własnie ten przewód, były w dobrym stanie. Od aplikacji tego środka nie mam problemów z DPFem aczkolwiek nie wiem na jak długo ta terapia jest skuteczna. Z racji tego że od niedawna jestem posiadaczem ZB nie wiem kiedy wypala mi DPFa bo na BC nie pokazuje mi instant consumption. Słyszałem że niektórzy montują diodę która świeci w czasie wypalania. Możecie coś o tym napisać ?

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 592
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#43 Post autor: LWPM »

diodę montujesz pod kable od ogrzewania tylnej szyby, które włącza się w czasie gdy aktywne jest wypalanie DPF
można poczytać tutaj - nie znalazłem tu na forum lepszego opisu, a mam wrażenie, że kiedyś był...
inna opcja do monitorowania DPF to dodatkowy moduł
ew. można wykorzystać ELM327 + apka na telefon, ale to podobno nie z każdym silnikiem działa.

Mnie natomiast interesowałby sam środek K2 - czy da się coś zepsuć stosując go? i czy da się to zrobić samemu w garażu z kanałem?

robert4101
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 15 paź 2018, 08:47
Imię: Robert
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#44 Post autor: robert4101 »

Kolego LWPM odpowiadając na Twoje pytanie to nie da się tam nic zepsuć. Wystarczy ci klucz płaski chyba 17 i odkręcasz czujnik temp. w DPFie, aplikujesz K2 i zakręcasz i tyle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”