[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
Moje pytanie brzmi: Jak nasycenie może być 184% lub 525%???
Może to temperatura przy procedurze wypalania? Powinna w okolicach 600 stC być.
U mnie raz było 102% - ale auto było dopalanie zimą i nie jeżdżone. Normalnie jak zapełnienie zbliża się do 100% to zaczyna się procedura wypalania.
Może trzeba OP-COMem sprawdzić/skasować błędy i wymusić wypalanie filtra? A potem sprawdzić stan zapełnienia?
Może to temperatura przy procedurze wypalania? Powinna w okolicach 600 stC być.
U mnie raz było 102% - ale auto było dopalanie zimą i nie jeżdżone. Normalnie jak zapełnienie zbliża się do 100% to zaczyna się procedura wypalania.
Może trzeba OP-COMem sprawdzić/skasować błędy i wymusić wypalanie filtra? A potem sprawdzić stan zapełnienia?
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2019, 22:13 przez Deleted User 21664, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 wrz 2019, 20:23
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Śrem
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
Kolego nie mam pojęcia ale jak może tak pokazywać ale pokazuje i to ewidentnie jest nasycenie filtra. Takie dane są z dwóch różnych komputerów. Mówisz że jest możliwość że opcom będzie widział więcej i coś pomoże ? I jest sens robić wymuszone wypalanie jeżeli filtr jest po regeneracji ?
Op-com powinien pokazać prawidłowe dane. Nie wiem pod jakie komputery podłączałeś Zośkę.pw_pw pisze: ↑06 wrz 2019, 12:35 Kolego nie mam pojęcia ale jak może tak pokazywać ale pokazuje i to ewidentnie jest nasycenie filtra. Takie dane są z dwóch różnych komputerów. Mówisz że jest możliwość że opcom będzie widział więcej i coś pomoże ? I jest sens robić wymuszone wypalanie jeżeli filtr jest po regeneracji ?
Jeśli Op com wyświetli jakieś błędy to będzie łatwiej zdiagnozować usterkę.
Jak przebiegała regeneracja?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 05 wrz 2019, 20:23
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Śrem
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
Regeneracja ? Była tylko jedna próba wymuszenia regeneracji z pozycji komputera. Auto wskoczyło na wysokie obroty i tak chodziło ok 40 minut aż w końcu mechanik przerwał ten proces bo pasek postępu cały czas pokazywał 0 % Po tej akcji zawiozłem DPF do firmy która zajmuje się profesjonalnym "praniem" tego ustrojstwa. To tyle co wiem. W takim razie muszę objechać elektryków w mieście i dopytać który ma opcom.
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 23 lip 2016, 17:53
- Imię: Bogusław
- Lokalizacja: Roztocze LTM
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Pytanie do użytkowników Zosiek z 1,9 cdti 100KM. Co ile wypala wam się dpf na trasie , u mnie po zmianie na olej oplowski(dwie wymiany miałem robione Castrolem) przejechałem 1520 km(według op-coma). Na Castrolu potrafił na odcinku 1650 km wypalać się 2-3 razy.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Autostrada u mnie co ok 1500 km olej SHELL 5w30 oczywiście do dpf. W miasto i około miasta ok 600-800 km. Zima w mieście co 500 km raz było mniej.
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam.
Panowie potrzebuję jakieś namiary na kogoś kto rzetelnie zajmuje sie usuwaniem dpf. Chodzi mi bardziej o usuwanie programowe bo mechanicznie to sam wytnę dpf tylko jeszcze ktoś musi usunąć komputerowo.
Najlepiej gdzieś w okolicach Łodzi i najlepiej jakiś sprawdzony spec a nie Mirek ze stodoły.
Proszę o info
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Panowie potrzebuję jakieś namiary na kogoś kto rzetelnie zajmuje sie usuwaniem dpf. Chodzi mi bardziej o usuwanie programowe bo mechanicznie to sam wytnę dpf tylko jeszcze ktoś musi usunąć komputerowo.
Najlepiej gdzieś w okolicach Łodzi i najlepiej jakiś sprawdzony spec a nie Mirek ze stodoły.
Proszę o info
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
- radar007
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 sie 2019, 22:40
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDti
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTR
Witam Wszystkich,
Posiadam Zafirke B od niedawna, ogólnie z auta jestem zadowolony ale mam problem z DPF (bynajmniej tak mi się wydaje). Pierwszą rzeczą jaką sprawdziłem po zakupie było wypedałowanie błędów, ku mojemu zdziwieniu okazało się, że parę ich było, zamówiłem OPcom, podłączyłem auto pod kompa i sprawdziłem o co dokładnie w tym wszystkim chodzi, błędy skasowałem i już nie wróciły, ale martwi mnie jeden związany w filtrem cząstek stałych.
Błąd jaki związany był z DPF to błąd P2002, błąd został skasowany i na razie nie wrócił, ale wydawało mi się ze DPF wypala się zbyt często, przestudiowałem całe forum i koledzy piszą, że w 1.7 cdti filtr powinien wypalać się co ok. 300-500 km, ja zacząłem zerować licznik od wypalania do wypalania i u mnie jest to ok 100-120 km. (tylko miasto).
Auto w momencie wypalania na postoju spala w granicach 2.8-3.5l litra, auto użytkowane głownie w mieście, bardzo rzadko jakieś traski z racji że mam auto służbowe i więcej śmigam tamtym, a tym jeździ małżonka (dom-przedszkole-dom i gdzieś w koło komina) jednak wypalanie jak na razie zawsze wypada gdy ja prowadzę Opla, nigdy auta nie gasiłem podczas wypalania, zawsze jeżdżę puki się nie skończy, ostatnie 2 wypalania przegoniłem Zośkę po obwodnicy żeby wypluła wszystko z filtra ale dziś znów po 120 km wypalanie.
Sprawdzałem po 100 km od ostatniego wypalania nasycenie i było 100%, więc ruszyłem dziś na obwodnice po raz trzeci, chwila moment i proces się zaczął, po skończeniu podpinam kompa i pokazuje 33%,
powiedzcie proszę czy to tak musi być, czy ten typ tak ma nie myślałem, że to będzie aż tak mnie denerwowało, co te 400 km przeżyje ale nie co 100.
Opcom nie wypluwa już żadnych błędów związanych z DPF po skasowaniu tego pierwszego.
Gość od którego kupiłem auto wymieniał olej w czerwcu ale nie wiem czy zalali olej do auta z DPF, wymienię go w przyszłym tygodniu tylko czy to może mieć, aż takie znaczenie.
Z góry dzięki za każdą radę
Posiadam Zafirke B od niedawna, ogólnie z auta jestem zadowolony ale mam problem z DPF (bynajmniej tak mi się wydaje). Pierwszą rzeczą jaką sprawdziłem po zakupie było wypedałowanie błędów, ku mojemu zdziwieniu okazało się, że parę ich było, zamówiłem OPcom, podłączyłem auto pod kompa i sprawdziłem o co dokładnie w tym wszystkim chodzi, błędy skasowałem i już nie wróciły, ale martwi mnie jeden związany w filtrem cząstek stałych.
Błąd jaki związany był z DPF to błąd P2002, błąd został skasowany i na razie nie wrócił, ale wydawało mi się ze DPF wypala się zbyt często, przestudiowałem całe forum i koledzy piszą, że w 1.7 cdti filtr powinien wypalać się co ok. 300-500 km, ja zacząłem zerować licznik od wypalania do wypalania i u mnie jest to ok 100-120 km. (tylko miasto).
Auto w momencie wypalania na postoju spala w granicach 2.8-3.5l litra, auto użytkowane głownie w mieście, bardzo rzadko jakieś traski z racji że mam auto służbowe i więcej śmigam tamtym, a tym jeździ małżonka (dom-przedszkole-dom i gdzieś w koło komina) jednak wypalanie jak na razie zawsze wypada gdy ja prowadzę Opla, nigdy auta nie gasiłem podczas wypalania, zawsze jeżdżę puki się nie skończy, ostatnie 2 wypalania przegoniłem Zośkę po obwodnicy żeby wypluła wszystko z filtra ale dziś znów po 120 km wypalanie.
Sprawdzałem po 100 km od ostatniego wypalania nasycenie i było 100%, więc ruszyłem dziś na obwodnice po raz trzeci, chwila moment i proces się zaczął, po skończeniu podpinam kompa i pokazuje 33%,
powiedzcie proszę czy to tak musi być, czy ten typ tak ma nie myślałem, że to będzie aż tak mnie denerwowało, co te 400 km przeżyje ale nie co 100.
Opcom nie wypluwa już żadnych błędów związanych z DPF po skasowaniu tego pierwszego.
Gość od którego kupiłem auto wymieniał olej w czerwcu ale nie wiem czy zalali olej do auta z DPF, wymienię go w przyszłym tygodniu tylko czy to może mieć, aż takie znaczenie.
Z góry dzięki za każdą radę
--------------------------------------------------------------------
Opel Zafira B 1.7 CDTi 125 km
Opel Zafira B 1.7 CDTi 125 km
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 gru 2019, 08:38
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Stary Sącz
- Auto: Opel Zafira b 1,7 cdti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z17DTH
witam jestem od 8 miesięcy posiadaczem zafira b 1,7 2008 grudzień dpf jest usunięty fizycznie i elektronicznie pomimo to co jakiś czas (około 250 km) zapala mi się migająca kontrolka świec żarowych podłączając komputer u mechanika żadnych błędów nie widzi z tego co mechanik mówi cytuję "samochód gubi wartości przepływowe " cokolwiek to znaczy i już trzeci mechanik nie może sobie z tym poradzić . proszę o jakieś sugestie do mojej sprawy .pozdrawiam serdecznie
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wykonana modyfikacja softu do poprawki
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 gru 2019, 08:38
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Stary Sącz
- Auto: Opel Zafira b 1,7 cdti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z17DTH
widzisz koleżko tylko chodzi o to że program miałem już chyba trzy razy poprawiany ... pierwszy mechanik powiedział mi że muszę najpierw pojechać na aso wgrać aktualizację oprogramowania (podobno te roczniki coś takiego miały ) i dopiero na tej aktualizacji położyć mapę i zaczynam się zastanawiać czy on nie miał racji
-
- Bywalec
- Posty: 150
- Rejestracja: 03 gru 2018, 22:08
- Imię: Radosław
- Lokalizacja: Żary
- Auto: Opel Zafira 2.0 T
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Witajcie kolega skarży się na wypalanie dpfa co 2 tygodnie czy to normalne. Sprawdziłem wtryski i takie oto rzeczy wyszły zastanawia mnie 3 wtrysk.
DPF po regeneracji
DPF po regeneracji