Dla informacji - moje doświadczenie z usunięciem DPF w moim rocznym 1.7 DTR - bo widzę że wielu nadal walczy z tematem.
Usunięcie DPF / zaślepienie EGR / podniesienie mocy silnika odbyło się w następujących etapach:
1. Wykonanie przeglądu samochodu i weryfikacji braku błędów (po roku użytkowania samochodu, przejechane 17800 km).
2. Demontaż przedniej części układu wydechowego wraz z DPF.
3. Fizyczne usunięcie DPF.
4. Ponowny montaż układu wydechowego bez DPF.
6. Zaślepienie EGR.
5. Przeprogramowanie ECU (DPF / EGR / dodatkowo podniesienie mocy oraz momentu o ok. 20 % oraz praktycznie 100% zlikwidowanie turbo dziury pomiędzy 1500 a 1900 obr)
6. Testy i obłąkana radość z jazdy
Obecnie jestem na etapie ostatecznego testowania systemu.
Update 2015-05-15
Kolejne warsztaty chiptuningowe 1.7 DTR Denso właśnie zakończone Efekty:
1. Przetestowanie sprzętu do zgrywania i wgrywania kompletnego softu do ECU Denso przez złącze OBD, baz jakiegokolwiek fizycznego ingerowania w sterownik.
2. Oprócz tego że EGR został całkowicie zaślepiony, została fizycznie wypięta wtyczka EGRa, czyli EGR ostatecznie nie istnieje.
3. Zmieniona mapa kątów wtrysku (silnik pracuje ostrzej, ekologia gorsza, ale spalanie niższe)
4. Fizyczne wywalenie drugiego czujnika temperatury spalin (tego który normalnie jest wkręcony do DPFa).
5. Rozciągnięcie użytecznej mocy aż do 4900 obr (tzn przy takich obrotach auto nadal ochoczo ciągnie, wcześniej zaczynało mulić po przekroczeniu 4000).
P.S.
Zadymienie spalin po wycince DPF i chipie (wartość dopuszczalna dla tego rocznika to 1,5 [m-1], pomiar na komputerowym analizatorze zadymienia):
Obroty jałowe - 0,03 [m-1]
Obroty 4500 - 0,3 - 0,6 [m-1]
Przyspieszanie z jałowych do max. - 0,9 - 1,3 [m-1]
Jako wynik ostateczny brana jest wartość średnia z pomiaru, wynosi ona kilka dziesiątych [m-1] cokolwiek by nie robić podczas testu... Czyli po operacji usunięcia DPF samochód w 100% spełnia EURO-5.
[B] Pomyślne usunięcie DPF / EGR / podniesienie mocy 1.7 DTR
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 lut 2014, 07:58
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Zafira B 1.7 CDTI Zafira Life 2.0 HDI
- Model: ZBZD
- Oznaczenie silnika: Z17DTR
- Gender:
[B] Pomyślne usunięcie DPF / EGR / podniesienie mocy 1.7 DTR
Pozdrawiam - tom.tom
Wartość dopuszczalna tak. 1,5m-1 ale trzeba jeszcze zobaczyć co jest napisane na tabliczce znamionowej czy czasem nie 0,50. Denso dokładnie tak jak kolega pisze można już wszystko robić po złączu nawet klona całego sterownika. Jak nie tu to na pw prosiłbym o podanie cen za w.w usługi tak dla porównania.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 mar 2018, 22:23
- Imię: Dochniak
- Auto: Opel Zafira b cdti 1.7
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Witam kolego tom.tom czy po taki czasie dalej autko jest sprawne i przechodzi badania tech , sam zastanawiam się na wybebeszeniu dpf egr, daj znac tutaj lub napisz na prv. dzieki
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 lut 2014, 07:58
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Zafira B 1.7 CDTI Zafira Life 2.0 HDI
- Model: ZBZD
- Oznaczenie silnika: Z17DTR
- Gender:
Obecnie auto ma przejechane 112 tys km bezawaryjnie. Planuję przeczyścić układ dolotowy i wykrecić turbinę żeby zobaczyć czy nie wymaga czyszczenia.
Pozdrawiam - tom.tom