Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
witam forowiczów . Od jakiegoś czasu w mojej zośce słychać głośne buczenie w okolicach tłumików. Podczas jazdy nie objawia się to spadkiem mocy ani niczym podobnym,tylko głośne buczenie które potrafi zatykać uczy. Jeszcze nie wspomniałem śmierdzi też spaloną jakby gumą lub elektryką. Komputer nie wyświetla błędów. Mechanik oczywiście rozkłada ręce mówi , żę nie ma żadnych oznak spalenia instalacji a o buczeniu nie ma pojęcia. Nie wiem co dalej robić ale chyba trzeba się oboć o SERWIS OPLA . Jak ktoś ma jakiś pomysł to piszcie będę wdzięczny.
No jak jest jakaś nieszczelność albo obluzowany element, no to od drgań i wstrząsów silnika buczy, u mnie w Astrze jest nie do końca idelanie coś z wydechem i przy niektórych zakresach obrotów jest takie głuche buczenie, najczęsciej przy ok 100km/h
Hmm. Mam też trochę inną myśl. U mnie jak się wypalał DPF a synowie jechali w 3 klasie z tyłu to stwierdzili ,że tłumik się urwał. Niestety jadąc za kierownicą ten dźwięk jest inaczej słyszalny. Co prawda nie jest tak głośny ze uszy zatyka i jest to chwilowe.
Czy to buczenie zmienia się w zależności od obrotów silnika lub prędkości ?
Też sugerowałbym,że to robota wypalania DPF-a.Jjjony masz w kompie pokładowym aktywowany BC i możesz sprawdzić chwilowe spalanie na postoju w czasie tego buczenia.To wiele by wyjaśniło.
Właśnie nie wspomniałeś czy to ciągle czy chwilowo(przez jakiś dystans)? Jak pierwsze to jak wyżej, a jeśli chwilowo to to może być po prostu wypalanie DPFa, tym bardziej że smród przy wypalaniu jest mniej wiecej taki jak opisałeś
dzięki za zainteresowanie . Już objaśniam buczenie jest mniej więcej w okolicach 2000-2200 obr/min. a co do chwilowego spalania to muszę sprawdzić. Z tego co czytałem to jeśli się zaczyna proces wypalania DBF'u to powinna migać kontrolka od świec żarowych ( chyba że coś pomieszałem)
Kontrolka świec miga wtedy gdy regeneracja filtra została przerwana a nasycenie filtra osiągnęło już max wartość przy,którym jest jeszcze możliwa jego regeneracja(wypalenie).Najlepiej kontrolować średnie spalanie na BC przed wyłączeniem silnika.Jeśli spalanie jest w granicach 4-5L/h należałoby kontynuować jazdę do wypalenia filtra do końca.
Nie no jak okresowo to lajcik, tak ma być, a podawane przez Ciebie warunki pracy są niemal idealne dla DPFa więc spoko maroko Natomiast mozna by ew popatrzyć na osłony termiczne czy nie są gdzieś obluzowane i tyle