[FAQ]Jak wywalić DPFa

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
ronin

#121 Post autor: ronin »

Ponoć bez modyfikacji softu będą problemy ale nic nie stoi na przeszkodzie aby ktoś na tym forum został pogromcą mitów :lol:

TuneFORCE

#122 Post autor: TuneFORCE »

[quote="Szymon Jankowia"]
chyba ze soft jest tak opracowany ze mimo wszytko co jakiś okreslony czas niezaleznie od nasycenia i tak i tak proces jest inicjowany kontrolnie.[/quote

dokładnie ;)

jakis czas temu robiłem zafirę z Bełchatowa - wcześniej jakiś "magik" wywiercił kilka otworów i niby przeprogramował ECU :lol:

Albo wymienia sie filtr albo wywala inne półśrodki to tylko strata czasu i pieniędzy ;)

G-CStuning

#123 Post autor: G-CStuning »

TuneFORCE pisze:
Szymon Jankowia pisze: chyba ze soft jest tak opracowany ze mimo wszytko co jakiś okreslony czas niezaleznie od nasycenia i tak i tak proces jest inicjowany kontrolnie.[/quote

dokładnie ;)

jakis czas temu robiłem zafirę z Bełchatowa - wcześniej jakiś "magik" wywiercił kilka otworów i niby przeprogramował ECU :lol:

Albo wymienia sie filtr albo wywala inne półśrodki to tylko strata czasu i pieniędzy ;)
...AMEN 8)

lapm

#124 Post autor: lapm »

Szymon Jankowia pisze: chyba ze soft jest tak opracowany ze mimo wszytko co jakiś okreslony czas niezaleznie od nasycenia i tak i tak proces jest inicjowany kontrolnie.
Tak, czytalem na forum VC, ze wywalali bez modyfikacji w sofcie i co jakis czas nagle rozpoczynal wypalanie cos kolo tys km... w tym czasie dymilo sie strasznie.

kubik_CDTi

#125 Post autor: kubik_CDTi »

W VC był inny DPF z jednym czujnikiem,a w Zafirach 2.
Jak ktoś chcę się umawiać na wywalanie DPFów u kolegów tunerów to niech zacznie od D... strony i najpierw usunie mechanicznie filtr innej drogi nie ma ;)

kicaj

#126 Post autor: kicaj »

diesle te same to i taki sam system czujnikow ;)
diesle (w zafkach) do 2007 roku mialy 2 czujniki od 2007 tylko 1den, odniesieniem jest cisnienie atmosferyczne...

G-CStuning

#127 Post autor: G-CStuning »

kubik_CDTi pisze:niech zacznie od D... strony i najpierw usunie mechanicznie filtr innej drogi nie ma ;)
..to nie jest do d...strony...z wyciętym można pojeździć bez wyłączania...z wyłączonym bez wycinanie, nie zbyt długo ;)
...w tym tygodniu miałem 2 Zafirki...2006 i 2007..poza różnicą w czujnikach wszystko tak samo..
..w jednej okazało się że po wycince kopciła...i nawet lekki ecochips pomógł tylko częściowo...prawdopodobnie powodem jest duży przebieg (prawdziwy nie jest znany) i troszkę zmęczone wtryski...bo w serii (120KM) wypluła 136KM..a to typowy objaw "podlewających" końcówek...

Anony Mous

#128 Post autor: Anony Mous »

Od wczoraj jestem (póki co ;) )szczęśliwym użytkownikiem diesla bez DPF-a :).
Zafira faktycznie jeździ normalnie po usunięciu mechanicznym DPF-a a przed modyfikacją elektroniczną.Bynajmniej u mnie tak było,bo przejechałem ok 50 km.Najlepsze jest to,że filtra nie miałem a w miarę pokonywania kilometrów komp pokazywał coraz większe nasycenie .Przed usunięciem nasycenie wynosiło 64% a po usunięciu i przejechaniu ok 50 km komp pokazywał nasycenie na poziomie 66%.Czyli prędzej czy później komp zainicjowałby proces wypalania filtra.
Przy okazji usunięcia DPF-a ze sterownika zawirusowaliśmy auto na 179KM.Wykresik wkleję jak tylko zeskanuję.
Jeszcze jedna uwaga.Sterownik EDC16C9 można robić po kablu bez demontażu z nadkola.

Anony Mous

#129 Post autor: Anony Mous »

Marki pisze: Jeszcze jedna uwaga.Sterownik EDC16C9 można robić po kablu bez demontażu z nadkola.
Mówił mi o tym TuneFroce jednak ostrzegł, że wówczas jest ryzyko, że auto nie będzie chodziło tak jak trzeba i on tak nie ryzykuje. Ty miałeś ten sterownik i robili przez kabel?
Marki pisze:Zafira faktycznie jeździ normalnie po usunięciu mechanicznym DPF-a
Jaką dokładnie metodą usuneli Ci ten filtr? Puszka pusta? Rurka wspawana? Gdzie była cięta puszka?

Anony Mous

#130 Post autor: Anony Mous »

Tak.U mnie jest ten sterownik i zrobiony jest po kablu.Wczoraj przejechałem ok 100km po modyfikacji i wszystko działa jak trzeba.Oczywiście jak będą jakieś problemy to będę o tym pisał.

Edit:/ Puszkę otworzyli filtr wyjęli i bez wspawywania rury puszkę zamknęli.Jak wiesz jest problem ze wspawaniem rury przy kacie.Nie słyszę żadnej różnicy w pracy układu wydechowego.

lapm

#131 Post autor: lapm »

Pankracus pisze:A ja jeszcze z pytaniem do Kolegów, którzy ostatnio pozbyli się dpfa: jak po tej operacji z dymieniem? Czy macie za sobą urocze czarne chmurki po przygazowaniu?
Ja wlasnie mialem okazje jechac za moim i zauwazylem, ze przy mocniejszym przyspieszeniu dymi cos na czarno :/ dobrze, ze nie mam dpf przynajmniej wiem, ze cos jest nie tak. na postoju przy gazowaniu nic nie dymi, mial tak ktos?

kicaj

#132 Post autor: kicaj »

masz diesla... pod obciazeniem moze pyknac dymka

kubik_CDTi

#133 Post autor: kubik_CDTi »

Diesel musi dymić :lol:

kicaj

#134 Post autor: kicaj »

przypomina mi sie tekst z kabaretu:
"nie badz Pan kiep, praw fizyki Pan nie zmienisz..." ;)

bez obrazy...

lapm

#135 Post autor: lapm »

kubik_CDTi pisze:Diesel musi dymić :lol:
przy 170 juz widzialem, ze leca caly czas ciemniejsze spaliny, mi to wyglada na zle spalanie, musze pojsc do dobrego serwisu, aby dobrze zdiagnozowali, czy to malo powietrza, wtryski itp. myslalem, ze to moze przez egr powietrze ucieka przy wiekszym cisnieniu powietrza przy zalaczeniu trubiny, ale wymiana nie pomogla, ale w sumie to nie temat na to

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”