[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
Witam,
Posiadam Zafirę 1.9 CDTI 150KM i mam problem, z którym nie wiem jak sobie poradzić.
Ostatnio byłem u mechanika na czyszczeniu EGR, po złożeniu krótka jazda testowa z podłączonym OP-COMem i niby wszystko OK., tylko DPF miał 98% nasycenia. Stwierdziłem, że jak będę wracał do domu (ok. 25 km poza miastem) to po drodze pewnie mi się wypali. Niestety nie wypalił się, a jak zatrzymałem się na światłach to tak jakby zdusiło mi silnik – obroty spadły do ok. 500 obr/min, zaczęło szarpać silnikiem i zgasł. Po kilku próbach odpalenia załapał i do domu dojechał normalnie.
Następnego dnia rano odpalił normalnie ale w momencie zatrzymania się ponownie na światłach znowu to samo, zaczęło szarpać, zgasł i niestety już nie zapalił (miał chęć zapalić ale się dusił) i do mechanika pojechał na sznurku.
Mechanik twierdzi, że na pewno zapchany jest DPF, tylko tyle, że nie zapisały się żadne błędy z DPF (u mnie nasycenie jak wspomniałem było 98% a gdzieś na forum widziałem wartości grubo przekraczające 100%, a jak napisał rafaum miał 220%).
Może ktoś słyszał o takim przypadku i mógłby mi coś poradzić.
Czy to możliwe żeby przy nasyceniu DPF około 100% były takie objawy?
Proszę o pomoc.
Posiadam Zafirę 1.9 CDTI 150KM i mam problem, z którym nie wiem jak sobie poradzić.
Ostatnio byłem u mechanika na czyszczeniu EGR, po złożeniu krótka jazda testowa z podłączonym OP-COMem i niby wszystko OK., tylko DPF miał 98% nasycenia. Stwierdziłem, że jak będę wracał do domu (ok. 25 km poza miastem) to po drodze pewnie mi się wypali. Niestety nie wypalił się, a jak zatrzymałem się na światłach to tak jakby zdusiło mi silnik – obroty spadły do ok. 500 obr/min, zaczęło szarpać silnikiem i zgasł. Po kilku próbach odpalenia załapał i do domu dojechał normalnie.
Następnego dnia rano odpalił normalnie ale w momencie zatrzymania się ponownie na światłach znowu to samo, zaczęło szarpać, zgasł i niestety już nie zapalił (miał chęć zapalić ale się dusił) i do mechanika pojechał na sznurku.
Mechanik twierdzi, że na pewno zapchany jest DPF, tylko tyle, że nie zapisały się żadne błędy z DPF (u mnie nasycenie jak wspomniałem było 98% a gdzieś na forum widziałem wartości grubo przekraczające 100%, a jak napisał rafaum miał 220%).
Może ktoś słyszał o takim przypadku i mógłby mi coś poradzić.
Czy to możliwe żeby przy nasyceniu DPF około 100% były takie objawy?
Proszę o pomoc.
Daj w rurę, ale na dystansie minimum 50km (u mnie nigdy nie wypali wcześniej!)
Trzymaj obroty 3500 na trzecim biegu i będzie O.K!
Nasycenie to pojęcie wirtualne wynikające z różnicy ciśnień tzn. przed i za DPF. Serwisowo (Tech2 , Op com) możesz wypalić max. tylko do 70% , dalej musi samo auto palić!
U mnie dopala do 9% (pomiar op com-em po pięciu kilometrach od wypalenia)
Będzie dobrze!
Poczytaj TU
UWAŻNIE....hehe!
Szarpanko to pewnie zacinający się zawór EGR, zmień styl jazdy na bardziej żwawy (zmiana biegów na obrotach 2600-2800) nie zamulaj auta! Może pomóc środek czyszczący układ paliwowy, ale dla diesla CR np. STP, Sonax i inne.
Paliwko stosuj TYLKO markowe!
Trzymaj obroty 3500 na trzecim biegu i będzie O.K!
Nasycenie to pojęcie wirtualne wynikające z różnicy ciśnień tzn. przed i za DPF. Serwisowo (Tech2 , Op com) możesz wypalić max. tylko do 70% , dalej musi samo auto palić!
U mnie dopala do 9% (pomiar op com-em po pięciu kilometrach od wypalenia)
Będzie dobrze!
Poczytaj TU
UWAŻNIE....hehe!
Szarpanko to pewnie zacinający się zawór EGR, zmień styl jazdy na bardziej żwawy (zmiana biegów na obrotach 2600-2800) nie zamulaj auta! Może pomóc środek czyszczący układ paliwowy, ale dla diesla CR np. STP, Sonax i inne.
Paliwko stosuj TYLKO markowe!
Bardzo możliwe że po czyszczeniu zaciął się z powrotem, ale przed czyszczeniem był przycięty a takich objawów nie było.
A jaka może być przyczyna, że filtr nie zaczął się wypalać z automatu? Zawsze jak przyszła na niego pora to wypalał się już po przejechaniu 10-15 km.
Co do stylu jazdy to staram się nie przymulać, a paliwo zawsze na markowych stacjach.
Pozostaje "tylko" jeszcze ją odpalić...
A jaka może być przyczyna, że filtr nie zaczął się wypalać z automatu? Zawsze jak przyszła na niego pora to wypalał się już po przejechaniu 10-15 km.
Co do stylu jazdy to staram się nie przymulać, a paliwo zawsze na markowych stacjach.
Pozostaje "tylko" jeszcze ją odpalić...
Wystarczy: aktualizacja softu silnika i będziesz miał jak u mnie min. 50km ale z tym bywa różnie.
Metoda na "chama" robi ostatnio furorę! Sam zastosowałem w krytycznej sytuacji z powodzeniem
Sprawdź jeszcze raz kompem, czy nie masz przypadkiem uszkodzonego czujnika ciśnienia!
Jeśli O'K, to to OGNIA w RURĘ!!! TU
Metoda na "chama" robi ostatnio furorę! Sam zastosowałem w krytycznej sytuacji z powodzeniem
Sprawdź jeszcze raz kompem, czy nie masz przypadkiem uszkodzonego czujnika ciśnienia!
Jeśli O'K, to to OGNIA w RURĘ!!! TU
Cześć !
Jestem tutaj nowy więc na wstępie mówie wszytkim Dzień Dobry !
Posiadam Opla Zafirkę 1.9 CDTI DTH, do niedawna miałem filtr DPF i problemy takie jak Wy opisujecie z tym, że oleju tak przybywało, że wymieniałem go co około 5tyś km!
Problemu pozbyłem się po zamontowaniu emulatora DPF. Mam go zamontowanego juz ponad 2 miesiące i zrobiłem niecałe 10tyś km. Za całość zapłaciłem 1600zł. Ja montowałem emulator w Gliwicach, ale wiem, że firma która produkuje emulator ma sieć serwisów.
Pozdrawiam
Jestem tutaj nowy więc na wstępie mówie wszytkim Dzień Dobry !
Posiadam Opla Zafirkę 1.9 CDTI DTH, do niedawna miałem filtr DPF i problemy takie jak Wy opisujecie z tym, że oleju tak przybywało, że wymieniałem go co około 5tyś km!
Problemu pozbyłem się po zamontowaniu emulatora DPF. Mam go zamontowanego juz ponad 2 miesiące i zrobiłem niecałe 10tyś km. Za całość zapłaciłem 1600zł. Ja montowałem emulator w Gliwicach, ale wiem, że firma która produkuje emulator ma sieć serwisów.
Pozdrawiam
Znalazłem taką firme z emulatorami, oczywiście opel jest w wykazie
http://emulatory.com.pl/nasze-produkty.html
http://emulatory.com.pl/nasze-produkty.html
Korzystałem z usług właśnie tej firmy.
Filtr został usunięty. Montaż emulatora i razem z usuwaniem filtra trwał około 4 godziny (zdązyłem obejrzeć dwa filmy w kinie ).
Po zamontowanie spalanie mi spało o 0,5l a jakby liczyć spalanie na 1000km i wliczyć w to 4-5 dopalań, gdzie podczas dopalania auto spala 15-20l/100 to można powiedzieć że nawet o 1litr/100km.
Pozdro
Filtr został usunięty. Montaż emulatora i razem z usuwaniem filtra trwał około 4 godziny (zdązyłem obejrzeć dwa filmy w kinie ).
Po zamontowanie spalanie mi spało o 0,5l a jakby liczyć spalanie na 1000km i wliczyć w to 4-5 dopalań, gdzie podczas dopalania auto spala 15-20l/100 to można powiedzieć że nawet o 1litr/100km.
Pozdro
Ciekawy temat!
Będziemy śledzić z zainteresowaniem jak spisuje się ten emulator po kilkudziesięciu tysiącach km. (Jak jest nowy DPF to też działa dobrze).
A swoją drogą to ciekawi mnie to spalanie. 1 l mniej na setkę. A gdyby tak "zemulować" kompa żeby w ogóle nie symulował wypalania, to jakie byłyby oszczędności?
Będziemy śledzić z zainteresowaniem jak spisuje się ten emulator po kilkudziesięciu tysiącach km. (Jak jest nowy DPF to też działa dobrze).
A swoją drogą to ciekawi mnie to spalanie. 1 l mniej na setkę. A gdyby tak "zemulować" kompa żeby w ogóle nie symulował wypalania, to jakie byłyby oszczędności?
Kontrolka zapali się dopiero jak filtr nie wypali się samoczynnie.
Przy wypalaniu samoczynnym nic sie nie powinno świecić, ale napewno poczujesz zapaszek nie całkiem przyjemny z rury wydechowej no i podwyższone obroty i oczywiscie spalanie paliwka. Dużo było już o tym w innych postach, najlepiej wtedy trochę pojeżdzic dać w rure i będzie git. Gdybyś jednak czasem musiała zgasić auto w czasie wypalania, to też nie będzie tragedii, poprostu póżniej zapewne zacznie sie wypalć wcześniej.
Przy wypalaniu samoczynnym nic sie nie powinno świecić, ale napewno poczujesz zapaszek nie całkiem przyjemny z rury wydechowej no i podwyższone obroty i oczywiscie spalanie paliwka. Dużo było już o tym w innych postach, najlepiej wtedy trochę pojeżdzic dać w rure i będzie git. Gdybyś jednak czasem musiała zgasić auto w czasie wypalania, to też nie będzie tragedii, poprostu póżniej zapewne zacznie sie wypalć wcześniej.