[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
s1lo

#16 Post autor: s1lo »

dzięki za odpowiedź. Musze więc znaleźć jakiś zakład w którym da się to zrobić.

sito
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Cieszyn
Model:

#17 Post autor: sito »

Witam!
Czy ktoś rozszyfrował może kod błędu ECN 190188 widoczny na wyświetlaczu kilometrów w Zafirce B 1.9 cdti 150 PS rocznik 2006. Proszę o pomoc!
Pozdrawiam:)
Ostatnio zmieniony 24 lip 2011, 21:23 przez sito, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#18 Post autor: MieHor »

To może być to:

P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - usterka przewodu elastycznego

ale tego nie jestem pewien

Anony Mous

#19 Post autor: Anony Mous »

Sito poczytaj ten temat :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=350&start=0

Edit:/Znalazłem w necie foty wydechu 1.9 CDTi co prawda od Signum czy Vectry ale nas generalnie interesuje filtr cząstek (foto nr1 zaznaczony czerwonym kolorem) z czujnikiem ciśnienia i przewodem(foto nr2 zaznaczony czerwonym kolorem) który ulegając przetarciu,pęknięciu czy innemu uszkodzeniu wyrzuca na kompie błąd P1901- usterka przewodu elastycznego.Nie dajcie się kasować w ASO Opla tylko kupcie sobie odpowiednią długość przewodu w sklepie moto ok 30 cm i wymieńcie sobie sami,bądź w zaprzyjaźnionym warsztacie.

Foto nr1
Obrazek


Foto nr2
Obrazek

sito
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Cieszyn
Model:

#20 Post autor: sito »

Hej Marki
Ale opis zapodałeś. Bardzo przydatne informacje. Koniecznie musze zajechać moją Zafką na kanał i posprawdzać te przewody elastyczne. Pozdro. Może dołącze fotki jak to wygląda od spodu.Pozdro:)

Anony Mous

#21 Post autor: Anony Mous »

Generalnie błąd P1901 odnosi się do problemów z DPF-em.Ważne są chyba natomiast dwie następne cyfry błędu,które podpowiadają o konkretnym miejscu,części usterki.Może ktoś wie dokładnie jak to jest?

Dandi w tym temacie :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=350&start=0 pisze o kodzie 1901 58 a u Ciebie jest 1901 88.

sito
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Cieszyn
Model:

#22 Post autor: sito »

Marki pisze:Generalnie błąd P1901 odnosi się do problemów z DPF-em.Ważne są chyba natomiast dwie następne cyfry błędu,które podpowiadają o konkretnym miejscu,części usterki.Może ktoś wie dokładnie jak to jest?

Dandi w tym temacie :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=350&start=0 pisze o kodzie 1901 58 a u Ciebie jest 1901 88.
Tak zgadza się u mnie jest błąd 1901 88 bardzo ważne spostrzeżenie. Warto by było rozwiązać ten temat. Zafirowcy Piszcie :)

--scalone--

Wracając do tematu wężyka (przewodu) widocznego na fotce nr 2 to może wie ktoś jaka jest jego średnica? Wygląda podobnie jak węże od układu chłodzenia silnika np. te które idą do nagrzewnicy a może jak przewód paliwowy (te przewody są też czarne i wykonane ze wzmacnianej olejoodpornej gumy).

edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim //BajBus
Ostatnio zmieniony 01 gru 2009, 12:17 przez sito, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#23 Post autor: Anony Mous »

Nie miałem tego przewodu w ręku ale myślę,że będzie ok fi6 wewnątrz.


Fota tego przewodu zapożyczona od kolegi Berbatowa

Obrazek

gosia

#24 Post autor: gosia »

Witam!Mam prośbę ,czy ktoś zna ten błąd 190175!

Na liście kodów brak takiego błędu ...więc nie wiem co to może być????

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#25 Post autor: MieHor »

gosia, na jakimś forum znalazłem coś takiego

P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - usterka przewodu elastycznego

ale nie wiem czy o to chodzi na pewno

gosia

#26 Post autor: gosia »

No dzięki Miehor!!!Ja to też znalazłam ,ale właśnie to jest taki niepełny ,bo ja mam jeszcze to 75 na końcu!!Zwariuję!

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#27 Post autor: MieHor »

Niestety więcej już nie pomogę, nie jestem mocny w te klocki. Podobno to 75 tylko uszczegóławia konkretne miejsce usterki.
A tak na marginesie - ze wszelkich możliwych źródeł zbieram kody błędów i zestawiam w tabeli. Jak ktoś potrzebuje rozszyfrować jakiś kod, a mam go w swoim zestawieniu to podaję.

imalas

#28 Post autor: imalas »

Nie wariuj! , te na końcu liczby...określają specyfikację błędu tzn. czym większa liczba, to mniej poważny błąd ...jednak masz farta to mało istotny błąd :lol:

Wypalanie DPF może pomóc , metoda na chama jest też ok. daj w rurę (najpierw nagrzej normalnie 15km)a potem...obroty 3000-4000 na trzecim biegu (radary), dystans minimum 60km i przepalisz sama. Jeśli czujnik ciśnienia zwalony to wymiana w ASO Opel

gosia

#29 Post autor: gosia »

No dzięki chłopaki!!To mnie imalas pocieszyłeś w sumie ......Spróbuję go kompem wypalić,a jak to nic nie da, to mówisz czujnik ciśnienia do wymiany.....Super a wiesz może ,ile za ten czujnik wołają?????

imalas

#30 Post autor: imalas »

Czujnik to ok. 80zł plus robocizna (wykręcenie starego z DPF i wkręcenie nowego, aktywacja opcomem, czy Tech-em chyba nie jest konieczna!))

Po wypalaniu opcom-em zalecam "metodę na chama" jak opisałem, można parę razy powtórzyć, aż do skutku (przyrost power-a jest zauważalny) :lol: . Wypalanie stacjonarne opcom-em na niepalnym podłożu (bruk, kostka) na zewnątrz, tylko nie w garażu!!! :lol:

Może zdarzyć się, że autko będzie wpadać w stan awaryjny np. po ok. 10 minutach (kontrolka z kluczykiem) to restart tzn. wyłączyć i włączyć i ponownie rura! :lol: ! Gościu na forum Vectry po sześciu razach przepalił, a ASO chciało mu wymieniać cały DPF (6tys.zł)...opadły szczęki fachmanom, jak im to pokazał!!!
Ostatnio zmieniony 05 gru 2009, 17:33 przez imalas, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”