[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF
Witam!
Czy ktoś rozszyfrował może kod błędu ECN 190188 widoczny na wyświetlaczu kilometrów w Zafirce B 1.9 cdti 150 PS rocznik 2006. Proszę o pomoc!
Pozdrawiam:)
Czy ktoś rozszyfrował może kod błędu ECN 190188 widoczny na wyświetlaczu kilometrów w Zafirce B 1.9 cdti 150 PS rocznik 2006. Proszę o pomoc!
Pozdrawiam:)
Ostatnio zmieniony 24 lip 2011, 21:23 przez sito, łącznie zmieniany 1 raz.
Sito poczytaj ten temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=350&start=0
Edit:/Znalazłem w necie foty wydechu 1.9 CDTi co prawda od Signum czy Vectry ale nas generalnie interesuje filtr cząstek (foto nr1 zaznaczony czerwonym kolorem) z czujnikiem ciśnienia i przewodem(foto nr2 zaznaczony czerwonym kolorem) który ulegając przetarciu,pęknięciu czy innemu uszkodzeniu wyrzuca na kompie błąd P1901- usterka przewodu elastycznego.Nie dajcie się kasować w ASO Opla tylko kupcie sobie odpowiednią długość przewodu w sklepie moto ok 30 cm i wymieńcie sobie sami,bądź w zaprzyjaźnionym warsztacie.
Foto nr1
Foto nr2
Edit:/Znalazłem w necie foty wydechu 1.9 CDTi co prawda od Signum czy Vectry ale nas generalnie interesuje filtr cząstek (foto nr1 zaznaczony czerwonym kolorem) z czujnikiem ciśnienia i przewodem(foto nr2 zaznaczony czerwonym kolorem) który ulegając przetarciu,pęknięciu czy innemu uszkodzeniu wyrzuca na kompie błąd P1901- usterka przewodu elastycznego.Nie dajcie się kasować w ASO Opla tylko kupcie sobie odpowiednią długość przewodu w sklepie moto ok 30 cm i wymieńcie sobie sami,bądź w zaprzyjaźnionym warsztacie.
Foto nr1
Foto nr2
Generalnie błąd P1901 odnosi się do problemów z DPF-em.Ważne są chyba natomiast dwie następne cyfry błędu,które podpowiadają o konkretnym miejscu,części usterki.Może ktoś wie dokładnie jak to jest?
Dandi w tym temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=350&start=0 pisze o kodzie 1901 58 a u Ciebie jest 1901 88.
Dandi w tym temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=350&start=0 pisze o kodzie 1901 58 a u Ciebie jest 1901 88.
Tak zgadza się u mnie jest błąd 1901 88 bardzo ważne spostrzeżenie. Warto by było rozwiązać ten temat. Zafirowcy PiszcieMarki pisze:Generalnie błąd P1901 odnosi się do problemów z DPF-em.Ważne są chyba natomiast dwie następne cyfry błędu,które podpowiadają o konkretnym miejscu,części usterki.Może ktoś wie dokładnie jak to jest?
Dandi w tym temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=350&start=0 pisze o kodzie 1901 58 a u Ciebie jest 1901 88.
--scalone--
Wracając do tematu wężyka (przewodu) widocznego na fotce nr 2 to może wie ktoś jaka jest jego średnica? Wygląda podobnie jak węże od układu chłodzenia silnika np. te które idą do nagrzewnicy a może jak przewód paliwowy (te przewody są też czarne i wykonane ze wzmacnianej olejoodpornej gumy).
edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim //BajBus
Ostatnio zmieniony 01 gru 2009, 12:17 przez sito, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam!Mam prośbę ,czy ktoś zna ten błąd 190175!
Na liście kodów brak takiego błędu ...więc nie wiem co to może być????
Na liście kodów brak takiego błędu ...więc nie wiem co to może być????
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Niestety więcej już nie pomogę, nie jestem mocny w te klocki. Podobno to 75 tylko uszczegóławia konkretne miejsce usterki.
A tak na marginesie - ze wszelkich możliwych źródeł zbieram kody błędów i zestawiam w tabeli. Jak ktoś potrzebuje rozszyfrować jakiś kod, a mam go w swoim zestawieniu to podaję.
A tak na marginesie - ze wszelkich możliwych źródeł zbieram kody błędów i zestawiam w tabeli. Jak ktoś potrzebuje rozszyfrować jakiś kod, a mam go w swoim zestawieniu to podaję.
Nie wariuj! , te na końcu liczby...określają specyfikację błędu tzn. czym większa liczba, to mniej poważny błąd ...jednak masz farta to mało istotny błąd
Wypalanie DPF może pomóc , metoda na chama jest też ok. daj w rurę (najpierw nagrzej normalnie 15km)a potem...obroty 3000-4000 na trzecim biegu (radary), dystans minimum 60km i przepalisz sama. Jeśli czujnik ciśnienia zwalony to wymiana w ASO Opel
Wypalanie DPF może pomóc , metoda na chama jest też ok. daj w rurę (najpierw nagrzej normalnie 15km)a potem...obroty 3000-4000 na trzecim biegu (radary), dystans minimum 60km i przepalisz sama. Jeśli czujnik ciśnienia zwalony to wymiana w ASO Opel
Czujnik to ok. 80zł plus robocizna (wykręcenie starego z DPF i wkręcenie nowego, aktywacja opcomem, czy Tech-em chyba nie jest konieczna!))
Po wypalaniu opcom-em zalecam "metodę na chama" jak opisałem, można parę razy powtórzyć, aż do skutku (przyrost power-a jest zauważalny) . Wypalanie stacjonarne opcom-em na niepalnym podłożu (bruk, kostka) na zewnątrz, tylko nie w garażu!!!
Może zdarzyć się, że autko będzie wpadać w stan awaryjny np. po ok. 10 minutach (kontrolka z kluczykiem) to restart tzn. wyłączyć i włączyć i ponownie rura! ! Gościu na forum Vectry po sześciu razach przepalił, a ASO chciało mu wymieniać cały DPF (6tys.zł)...opadły szczęki fachmanom, jak im to pokazał!!!
Po wypalaniu opcom-em zalecam "metodę na chama" jak opisałem, można parę razy powtórzyć, aż do skutku (przyrost power-a jest zauważalny) . Wypalanie stacjonarne opcom-em na niepalnym podłożu (bruk, kostka) na zewnątrz, tylko nie w garażu!!!
Może zdarzyć się, że autko będzie wpadać w stan awaryjny np. po ok. 10 minutach (kontrolka z kluczykiem) to restart tzn. wyłączyć i włączyć i ponownie rura! ! Gościu na forum Vectry po sześciu razach przepalił, a ASO chciało mu wymieniać cały DPF (6tys.zł)...opadły szczęki fachmanom, jak im to pokazał!!!
Ostatnio zmieniony 05 gru 2009, 17:33 przez imalas, łącznie zmieniany 2 razy.