Czujnik temperatury DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#16 Post autor: Anony Mous »

kicaj pisze:niekoniecznie, moze byc jeden sensor dwuobwodowy (2 czujniki) albo po prostu tak maja w systemie (przystosowanie do innych silnikow)
na 100% są dwa



1. kolega nukwa wymieniał ten przy silniku, z wtyczką, jak pisał, gdzieś za sprężarką klimy. Numer producenta: 8 55 410. Numer GM: 55355404. Błąd jaki miał to P0425 Nr 9 na obrazku wydechu.

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=15

Przewód jest krótki i wychodzi na wprost z czujnika
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us




2. Ten drugi jest w puszce dpf. Numer producenta: 8 55 412. Numer GM: 55558578. Nr 10 na obrazku wydechu. Ale nie wiem gdzie jest jego wtyczka, ktoś wie?

Przewód jest dużo dłuższy i wychodzi pod kątem 90st z czujnika
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Czy ktoś wymieniał ten w puszce dpf? Jaki był błąd?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Nr 16 i 17 na zrzucie wydechu to czujniki ciśnień, o których mowa tutaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ht=czujnik
Ostatnio zmieniony 02 lip 2011, 22:13 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.

olsen

#17 Post autor: olsen »

wtyczka jest na scianie grodziowej przy przekładni kierowniczej

Anony Mous

#18 Post autor: Anony Mous »

tutaj widać jak jest ten pierwszy czujnik temp wpięty na początku wydechu. Fotka akurat od Astry J. Tak w ogóle fotka przedstawiająca niby dpf na sprzedaż na alle. Czyżby w AJ puszka byłą owalna? A gdzie czujniki? Coś tu nie gra.

fotka zapożyczona z allegro
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


http://allegro.pl/opel-astra-iv-j-filtr ... 83569.html


a tutaj widać ten drugi czujnik wraz z przewodem i wtyczką
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

[ Dodano: Czw Lip 14, 2011 12:52 ]





EDIT

Ceny czujników:

Czujnik temp 'Pozycja 1' (na rurze zaraz za kolektorem wydechowym) Nr 55355404, 8 55 410
670zł
http://www.sklep.szpot.pl/p/pl/21331/cz ... cja+1.html
Koledzy nukwa oraz kubaroth wymieniali go przy błędzie:
P0425 catalitic converter temperature sensor-bak1
dyskusja tutaj:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=39993#39993

Czujnik temp 'Pozycja 2' (ten w puszcze dpf) Nr 55558578, 8 55 412
500zł
http://www.sklep.szpot.pl/go/_info/inde ... 8cdede5e96
ostatnio miał awarie tego czujnika kolega TyphooN, przy klasycznym błędzie:
P1902 Exhaust Gas Temperature Sensor High Voltage (Bank 1 Sensor 2) C-031
P1902 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Voltage (Bank 1 Sensor 2) C-031
dyskusja tutaj:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=110417#110417

mkobo

#19 Post autor: mkobo »

Witam

Od jakiegoś czsu pojawia mi sie bład P042A52
Kasowałem już go kilkakrotnie op comem ake po przejechaniu około 200-600 km powraca
czasami kontrolka z kluczykiem zapala sie i po ponownym uruchomieniu auta gaśnie a czasami swieci się ciągle do momentu skasowania op-comem. Przy kodzie błedu w op comie widnieje zawsze, że usterka nie występuje
i teraz pytanie którego ten bład dotyczy czujnika tego pierwszego przy kolektorze czy drugiego w puszcze DPF?
Zgodnie z ponizszym wykazem czyba tego drugiego w puszcze DPF
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 1 + 2 not Plausible C-031
Ale czytając poprzedni wątek wychodzi że pierwszego.
Proszę o wyjaśnienie. Znalazłem w necie firmę z mojego miasta sprzedajacą zamienniki czujników tem. spalin :
http://www.bear.kielce.pl/index.php?pl_ ... sensors,33
co o tym sądzicie?
Cena dosyć przystępna.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#20 Post autor: MieHor »

mkobo, nie wykluczam, że wina leży po stronie któregoś czujnika, ale mam pytanie czy jak kasowałeś ten błąd sprawdzałeś kiedy było ostatnie wypalanie DPF, jaki jest poziom nasycenia DPF oraz najważniejsze jaka pokazuje różnicę ciśnień.
Jeśli chodzi o czujniki pokazane w tym linku to jak na zamienniki ceny nie są bardzo atrakcyjne, np. czujnik różnicy ciśnień (ten przy filtrze paliwa) w ASO kosztuje ok. 350,0 zł - oryginał Bosch, o czujnik temp. spalin nie pytałem

mkobo

#21 Post autor: mkobo »

MieHor pisze:mkobo, nie wykluczam, że wina leży po stronie któregoś czujnika, ale mam pytanie czy jak kasowałeś ten błąd sprawdzałeś kiedy było ostatnie wypalanie DPF, jaki jest poziom nasycenia DPF oraz najważniejsze jaka pokazuje różnicę ciśnień.
Jeśli chodzi o czujniki pokazane w tym linku to jak na zamienniki ceny nie są bardzo atrakcyjne, np. czujnik różnicy ciśnień (ten przy filtrze paliwa) w ASO kosztuje ok. 350,0 zł - oryginał Bosch, o czujnik temp. spalin nie pytałem
Wypalanie przebiega u mnie bez problemów co około 500-600 km przy jeździe typowo miejskiej i 1000 km po trasie.
Wszystkie odczyty w op comie na temat różnicy ciśnień jak i napięcia oraz temperatury z czujników tem. spalin są w normie.
Wydaje mi się, że na pewno siada jakiś czujnik tem. spalin lub gdzieś cos nie łączy bo juz mam ten błąd ze 4 miesiące i raz na jakiś czas ewentualnie go kasuje. Chciałem zrobić jednak z tym przed zimą porządek tylko nie jestem pewien który czujnik ewentualnie wymienić przy błędzie P042A52
A jeżeli chodzi o ceny czujników tem. spalin to wydaje mi sie że w sklepie z mojego poprzedniego postu są bardzo atrakcyjne bo dla porównania czujnik o nr 55355404 w Aso kosztuje ok 700 zł a u nich 275 zł

tico0

#22 Post autor: tico0 »

Ja napiszę tylko - szkoda kasy i nerwów na zamienniki....

Anony Mous

#23 Post autor: Anony Mous »

mkobo pisze: tylko nie jestem pewien który czujnik ewentualnie wymienić przy błędzie P042A52
Twoje błedy bardziej wskazują na sensor 2 , czyli ten w puszcze...czyli ten tańszy....ale kto wie...
edit:
choć teraz widzę oba chodzą po 7-stówek:
http://www.sklep.szpot.pl/p/pl/55558578 ... 55412.html
http://www.sklep.szpot.pl/p/pl/21331/cz ... cja+1.html

mkobo

#24 Post autor: mkobo »

kaliope pisze:Twoje błedy bardziej wskazują na sensor 2 , czyli ten w puszcze...czyli ten tańszy....ale kto wie...
No też mi sie tak wydaje :)
Co ciekawe dzisiaj przejechałem sie Zosią z podpiętym op-comem i sprawdzałem odczyty z tych czujników temperatury spali i wszystko było dobrze jak na jednym podniosła sie temperatura zaraz rosła i na drugim napięcie było 1,1 v na jednym i 1,2 na drugim także moze to gdzieś na złączach nie styka albo poprostu jeden z nich siada. :roll:

n3v

#25 Post autor: n3v »

mkobo, I jak z tym błędem mnie też dopadł, więc odgrzewam temat.
Wymieniłeś czujnik czy coś na stykach tylko ?

adasko

#26 Post autor: adasko »

n3v raczej wymiana wchodzi w gre niestety tylko na oryginal.. :roll:

n3v

#27 Post autor: n3v »

adasko pisze:n3v raczej wymiana wchodzi w gre niestety tylko na oryginal.. :roll:
Mało fajnie, ale no cóż ... w poniedziałek do mechanika.

[ Dodano: Nie Mar 18, 2012 11:57 ]
Kontrolka z kluczykiem zgasła ... i się nie pojawia.
Może to dlatego że na te wielkie mrozy zasłoniłem grila w zderzaku, z braku czasu i może trochę z lenistwa :P nie zdejmowałem tego dość długo co by zośka cieplej miała.
Zdjąłem zasłonę, przegoniłem porządnie na trasie i jej przeszło, od 3 dni nic nie świeci, zośka jeździ jak wcześniej.
Podjadę gdzieś na wykasowanie błędów i się zobaczy jak będzie dalej.

niuniek

#28 Post autor: niuniek »

Odgrzewam temat.

Zapaliła mi się kontrolka z kluczykiem. Znajomy Mechanik podłaczył kompa i swierdził problem z 2 czujnikiem temp. spalin DPF (w puszcze DPF). Po wykręceniu czujnika stwierdził uszkodzenie końcówki ceramicznej czujnika.

Przez parę dni jeździłem dalej szukając używanego czujnika. Po paru dniach zaczęła migać spiralka od świec żar. POjechałem na traskę wypalić dpf. Nic, miga dalej.
Ponownie podłączyliśmy kompa. Temp 2 czujnika powyżej 190 st. C i napięcie chyba ok. 5V. Pierwszy czujnik jeśli dobrze pamiętam w normie temp ok. 90 st. C i napięcie 1V.
Ale zanieczyszczenie dpf ok. 150% !!! Czas od ostatniego wypalania ok. 300 km.

Czy po wymianie czujnika (zakładam, że on jest jedynym powodem problemów), taki zasyfiony dpf bedzie jeszce działał i da sie wypalić?

pozdrawiam

ssapo

#29 Post autor: ssapo »

Ja też tak miałem. Zmieniłem czujnik i wypalił się.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#30 Post autor: Zdenek2007 »

niuniek pisze:Odgrzewam temat.

Zapaliła mi się kontrolka z kluczykiem. Znajomy Mechanik podłaczył kompa i swierdził problem z 2 czujnikiem temp. spalin DPF (w puszcze DPF). Po wykręceniu czujnika stwierdził uszkodzenie końcówki ceramicznej czujnika.

Przez parę dni jeździłem dalej szukając używanego czujnika. Po paru dniach zaczęła migać spiralka od świec żar. POjechałem na traskę wypalić dpf. Nic, miga dalej.
Ponownie podłączyliśmy kompa. Temp 2 czujnika powyżej 190 st. C i napięcie chyba ok. 5V. Pierwszy czujnik jeśli dobrze pamiętam w normie temp ok. 90 st. C i napięcie 1V.
Ale zanieczyszczenie dpf ok. 150% !!! Czas od ostatniego wypalania ok. 300 km.

Czy po wymianie czujnika (zakładam, że on jest jedynym powodem problemów), taki zasyfiony dpf bedzie jeszce działał i da sie wypalić?

pozdrawiam
Jeśli komputer ma w pamięci zapisany aktywny błąd czujnika to nie zainicjuje wypalania filtra do momentu usunięcia awarii! Pozostało Ci zamontować nowy czujnik zanim DPF zatka się całkowicie, ewentualnie później wypalić DPF-a serwisowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”