[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
piorun

#181 Post autor: piorun »

może i usuniecie mojego posta admini ,ale PDF :lol: :lol: :lol: :lol:
sorry za :ot:

kubik_CDTi

#182 Post autor: kubik_CDTi »

Małe sprostowanie,nie jestem za usuwaniem tylko,za nie kupowaniem auta z DPF do miasta.
Też planuje powiększenie stada,padnie filtr będziemy myśleli o usunięciu,takie są moje poglądy na ten temat.
Odnośnie spalania,sam mam styczność z dieslami na systemie wtryskowym vp37 i te diesle palą niewiarygodnie mało,common rail jest oszczędny tylko i wyłącznie jeżeli jeździmy stałymi obrotami itp.
Popracuj nad stylem,może urwiesz litr na spalaniu.
Pozdrawiam

lapm

#183 Post autor: lapm »

jacek171177 pisze: Wczoraj oddesałem 1 litr oleju bo go bylo za dużo.
To sporo litr, a wyświetliła się jakaś kontrolka, że za dużo oleju było? Kiedy wymieniałeś?
jacek171177 pisze: skode i palila średnio 5,5 l
A jaki silnik i model tylko miasto?

Jeżeli na krótkie trasy po mieście to trzeba liczyć, że będzie zatykanie DPF w tempie 2% na 10km, czyli już nawet po 300-400km może się wypalać, oczywiście muszą być spełnione warunki 100km/h, nagrzany silnik ponad 80 stopni przez min. 2 minuty.

jacekk44

#184 Post autor: jacekk44 »

mam problem z wypaleniem dpf-a nasycenie jest 100% auto inicjuje proces wypalania a dpf nie wypala się aktualnie mam 120% nasycenia miga kontrolka świec żarowych i przybyło oleju jutro jadę do aso odkryłem jeszcze niapodłączony kabel z wtyczką koło filtra paliwa ale nie mogę znależdż dla niego gniada CZY TAK POWINNO BYĆ

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#185 Post autor: Lorry »

Sprawdź połącznie przewodów i czujników w okolicach DPFa---- było o tym

Generalnie szukaj tematów mówiącyh o błędzie 1901

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#186 Post autor: Lorry »

Błagam o ORTY i GRAMTYKE, Używaj Firefoxa który podkreśla błędy na czerwono.

Permanentnie nie stosujesz sie do uwag jakie dajemy. Na razie :zolta:

No i na miłość boską : DPF :!: :!: :!: (diesel partikel filter) a nie system ładowania plików czyli pdf :roll:

Wszystko jest generalnie już na forum i wystarczy minimalnie poszukać, temat nawet podwieszony jest ;)


Nie moge połączyć tych tematów. Ten zamykam

Kontynuować jak coś proszę w tym :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1867

lapm

#187 Post autor: lapm »

jacekk44 pisze:mam problem z wypaleniem dpf-a nasycenie jest 100% auto inicjuje proces wypalania a dpf nie wypala się aktualnie mam 120% nasycenia miga kontrolka świec żarowych i przybyło oleju jutro jadę do aso
A nie pojawil sie, jakis blad przy wypalaniu, bo przewaznie to jest przyczyna przerwania, moze walniety czujnik cisnienia od dpf (z tego co kojarze musi byc wartosc rozna od 0).

jacekk44 pisze:odkryłem jeszcze niapodłączony kabel z wtyczką koło filtra paliwa ale nie mogę znależdż dla niego gniada CZY TAK POWINNO BYĆ
Jakbys wkleil jakies zdjecie byloby latwiej, ale tam wlasnie jest ten czujnik cisnienia dochodzący od dpf.

Anony Mous

#188 Post autor: Anony Mous »

Przy filtrze paliwa zamocowany jest sterownik ,który zbiera info od czujników w DPF.

Obrazek


Anony Mous

#190 Post autor: Anony Mous »

Wtyczka jak widać jest wpięta u Ciebie do czujnika ciśnień w DPF.

Niedawno ktoś wklejał zdjęcia podobnej "wolnej" wtyczki w okolicach ściany grodziowej.Nie wiem czy to nie jest instalacja od Webasta.

kubaroth

#191 Post autor: kubaroth »

Pytanko. Dlaczego w momencie wrzucenia na luz, kiedy samochód toczy się z pewną prędkością (np. przy dojeżdżaniu do świateł, itp.) komputer wskazuje zużycie 5-7 l/h. W momencie zatrzymania się zużycie wskakuje na normalne wartości (0.8-1 l/h)?
Dziękuję z górę za odpowiedź.

kicaj

#192 Post autor: kicaj »

witamy kolejnego kto nie wie co to dpf
odpowiedz na twoj problem to dpf, reszta na forum...

kubaroth

#193 Post autor: kubaroth »

Nastepny który jest najmądrzejszy..
Wiem kolego co to jest DPF i wiem kiedy następuje wypalanie a kiedy nie..
Przeczytaj dokładnie moje pytanie a dopiero później odpowiedz...i sensownie poproszę..

kicaj

#194 Post autor: kicaj »

kubaroth pisze:Nastepny który jest najmądrzejszy..
dzieki za dowartosciowanie, bp bez tego czulem sie nikim...
jakbys dokladnie sprecyzowal pytanie to bym wiedzial o co chodzi...
moja odpowiedz jest jak najbardziej w ramach mojej "przeogromnej" wiedzy zgodna z twoim pytaniem...
druga mozliwoscia to kwestia zmiany wskazan z l/100km na l/h przy okreslonych obrotach (ale nie na wolnych obrotach).
przy 750obr/min na luzie spala do 1 l/h
ale przy toczeniu sie na biegu jest wiecej...
inna mozliwosc to podwyzszone obroty wolne gdy auto sie toczy, ale u siebie nie zaobserwowalem podwyzszonego spalania wtedy...

kubaroth

#195 Post autor: kubaroth »

Z tym że nie bardzo rozumiem co miałoby powodować, że kiedy toczy się "na luzie" zużycie jest 7x razy większe niż kiedy stoi "na luzie". Przecież w obu przypadkach obroty są na tym samym poziomie.



---------------------Scalanie-----------------------

Piszę o zużyciu liczonym w l/h.
Co do Twojej wiedzy nie mam podstaw by jej nie doceniać..to był tzw. sarkazm za sarkazm.
Bez urazy mam nadzieję.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2010, 22:48 przez kubaroth, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”