[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#196 Post autor: Anony Mous »

VPower na shellu na 100% import (tylko to benzyna)

lapm

#197 Post autor: lapm »

ostatnio widzialem jak ze statoil'a wyjezdzala cysterna orlenu, na stacji auchan czesto rano widze 1 lub nawet 2 cysterny orlena.

kicaj

#198 Post autor: kicaj »

99% paliw na polskich stacjach to polskie rafinerie oreln, plock itd...
roznica tkwi w dodatkach ktore kazda firma moze miec wlasne
ale paliwa V-power Shell'a to rzeczywiscie produkt z Hamburga ;)
te sa w calosci importowane z zagranicy ;)

kicaj

#199 Post autor: kicaj »

wojtek_z pisze:kicaj może się mylić o
no pewnie, nie sledze na bierzaco rynku ;) ale cos kiedys takiego mi sie obilo o uszy...
oczywiscie te 99% to bardziej pogladowo...
dodam ze mimo wszystko czesc paliwa "normalnego" tez jest importowana...

jako ciekawostka - przy granicy polsko niemieckiej, gdzie zazwyczaj tankuje sa dwie stacje - orlen i shell, na jednym placu ;) i co widze cysterna orlenu leje paliwo do shella ;)

hemi68

#200 Post autor: hemi68 »

witam szanownych forumowiczow czesto zagladam na forum i czytam generalnie kazdy temat ostatnio tez walcze z DPF-em jak to jest z tym ustrojstwem i kilka moich spostrzezen.Co do wypalania mam roznie co 600km 400km mialem cztery wypalania dwa z kontrolka swiec, dwa razy bez.Kiedy kontrolka nie swiecila zauwazylem falowanie wolnych obrotow i spalanie na postoju ok 5l pozostale objawy jak u kolegow zapaszek i dzwiek .Kiedy spiralka swiecila spalanie 6l na postoju i obroty ok 1100/min.Po ostatnim wypalaniu w trasie ze spiralka diagnostyka kompem po jakis 150km od wypalania nasycenie 82% i teraz pytanko czy robic wypalanie programowe z kompa?

Anony Mous

#201 Post autor: Anony Mous »

Wypalania ze spiralką to wypalania "ostatniej szansy" jeżeli one by nie doszły do skutku to pewnie zapchał byś filtr.

Na jakim oleju jeździsz i kiedy był zmieniany. Olej ma bardzo duże znaczenie jeżeli chodzi o wypalanie.

kubik_CDTi

#202 Post autor: kubik_CDTi »

Stacjonarne wypalanie jest dość niezdrowe więc nie ma co trzeba przegonić auto,olej 5w-30 i jest dobrze,sam myślałem,że to bez znaczenia,ale jak jeździłem na 0w-40 TD częściej widziałem wypalanie jak teraz gdy lata na edge5w-30,albo sobie wmawiam.
Pozdrawiam

Anony Mous

#203 Post autor: Anony Mous »

Jak kupiłem auto było na Elf 5w30 wypalanie po mieście co około 350-450km.
Po wymianie oleju na Mobile 1 ESP 5w30 wypalanie w mieście co 600km lub rzadziej.

hemi68

#204 Post autor: hemi68 »

posluchalem kolegow i wlasnie zmienilem olej na mobil 5W30 zobaczymy jakie beda efekty :) poprzedni olej to nawet nie znam nazwy wymieniali pakole w serwisie i powiedzieli ze do aut z filtrem ale im wierzyc to hym hym jeszcze w dodatku obrobili korek spustowy jelopy(za nowy w Oplu zaplacilem 42 zeta:/

Anony Mous

#205 Post autor: Anony Mous »

Korki obrabiają się notorycznie.. ja mam przyspawaną główkę 10tkę ;]

Anony Mous

#206 Post autor: Anony Mous »

Czytam Wasze wypowiedzi odnośnie stosowania oleju z i bez jakości C3 low saps.Jestem pod wrażeniem jak wielka jest różnica w przejechanych kilometrach między procesami wypalania DPF-a co ma również mega wpływ na koszty eksploatacji auta.Dziwi mnie tylko dlaczego w 2005 roku jak zaczęli produkować Zafiry z DPF nikt chyba nie słyszał jeszcze o olejach spełniających normy C3.Chyba,ze się mylę.Czyżby marketing i raz jeszcze marketing napędzał sprzedaż?

lapm

#207 Post autor: lapm »

Marki pisze:Chyba,ze się mylę.Czyżby marketing i raz jeszcze marketing napędzał sprzedaż?
Moze w druga strone problemy z dpf/ekologia nakrecily proby zminimalizowania emisji spalin, czyli tez dobrali sie do oleju, pewnie podobnie bedzie z ropa i nowymi wyzszymi normami, a tym samym lepsze spalenie, nizsza emisja itp.

tico0

#208 Post autor: tico0 »

Ja używam dexos-2 i wypalanie jest tak co 600-800km..... Wczoraj musiałem na siłę przerwać wypalanie dpf w czasie jazdy (przymusowy postój) więc jak wróciłem do domu to biegiem po laptopa i włączyłem wypalanie..... to co się działo to szok!
Więc tak cały proces trwał około 15-20 minut, uruchomienie wypalania i obroty podnoszą się na 2000 na kilka chwil.... następnie wzrastają do 3500 i tak przez 15min!!!
w tym czasie może po około minutce od rozpoczęcia wypalania za autkiem "siwy dym" :shock: po ustąpieniu dymienia było już tylko czuć jak rośnie temperatura wokół auta..... . Przy wylocie spalin z rury trawa zbrązowiała (wypaliła się). Auto przez cały czas na 3500obr przy końcu było słychać jak płynnie obniża do 800obr.

Anony Mous

#209 Post autor: Anony Mous »

Nie mogłes po prostu myknąć na jakąś obwodnicę i wypalić go w trasie?
Jak widzę w OP-COMie, że nasycenie zbliża się do 100, wyjeżdżam na S5, kilka km i po wypalaniu, zwykle do 26-30 proc.
Chyba że po przymusowym przerwaniu wypalania nasycienie filtra było na tyle "małe", że wyjazd w trasę nic by nie pomógł w tym przypadku?

tico0

#210 Post autor: tico0 »

tycik pisze:Nie mogłes po prostu myknąć na jakąś obwodnicę i wypalić go w trasie?
Tym razem niestety nie, musiałem być tu i teraz ;) .... przeważnie wypalanie dopadało mnie w drodze do pracy więc skręcałem na obwodnicę Ostrowa na Poznań :mrgreen: rundka w koło i po kłopocie (ciekawe kiedy oddadzą drugą część obw. wtedy będzie pole do popisu...).

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”