Moduł informujący o stanie DPF i temperaturze - dyskusja

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#196 Post autor: Flora »

Bez zapłonu sterownik silnika nie ma zasilania, a to własnie on przechowuje informację o nasyceniu.

Co do 1.7 to nie miałem jeszcze okazji podpiąć się do Zafiry z takim silnikiem żeby sprawdzić pobieranie informacji o DPFie. Samo pobieranie nie jest problemem, ale trzeba zweryfikować poprawność działania w praktyce.

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#197 Post autor: śruba »

Czyli ten moduł, co robisz do vectry tylko z nasyceniem filtra w zafirze „nie pójdzie”?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#198 Post autor: Flora »

Bez problemu działa on w Zafirze. W Vectrze jest wskaźnik temperatury, więc nie ma potrzeby dodatkowego wskaźnika i dioda cały czas może pokazywać nasycenie.

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#199 Post autor: śruba »

A bez zapłonu symulować alarm?
jak tak to boire.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#200 Post autor: Flora »

Tak to jest właściwie opisane.
Brak zapłonu -> nie działa sterownik silnika -> można udawać alarm.
Jest zapłon -> działa sterownik silnika -> można prezentować pozyskane dane.

PETERSS
Mieszkaniec
Posty: 216
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#201 Post autor: PETERSS »

Czyli moduły które posiadamy możemy przeprogramowac zamiast wizualizacji temperatury na nasycenie DPFa czy wymaga to czegoś więcej niż zmiana softu? A jak idą prace nad kombajnem ? Bardzo ciekawi mnie ten projekt i chyba nie tylko mnie☺️

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#202 Post autor: Flora »

Sprzęt jest zawsze ten sam, a funkcjonalność to kwestia oprogramowania, ale raczej niewiele osób zrobi to we własnym zakresie.

organista15

#203 Post autor: organista15 »

Tak testuję ten moduł i zastanawia mnie czy jest opcja, żeby temperatura wyświetlała się na liczniku tak jak to było w filmie na Twoim kanale ? :)
Ostatnio zmieniony 12 lut 2017, 12:49 przez organista15, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#204 Post autor: Flora »

Nic takiego nie było u mnie na kanale. Licznik znajduje się na innej magistrali CAN i to co pojawia się na nim po zapełnieniu DPFa powyżej 95% to efekt uboczny komunikatów diagnostycznych, którego nie jestem w stanie kontrolować. Może gdy już powstanie wypasiona wersja to będzie opcja wyboru między wyświetlaczem w zegarach i nad radiem.

Awatar użytkownika
Irek_S.
Bywalec
Posty: 177
Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
Imię: Irek
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#205 Post autor: Irek_S. »

Marcin, czy udało Ci się przeprowadzić testy na silniku Z18XER?
W razie czego to jestem chętny na sprawdzenie u siebie czy moduł będzie działał.
Jeżeli będzie działał to się rozliczymy, jak coś będzie nie tak to go odeślę.
Interesuje mnie taka opcja:
- dioda w liczniku
- oczywiście sama temperatura
- do 80 st.C dioda świeci na niebiesko, od 80 do 108 nie świeci wcale, powyżej 108 świeci na czerwono

Przy 108 załącza się pierwszy bieg wentylatora, dlatego taki próg.
Co Ty na to?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#206 Post autor: Flora »

Się udało, ale po krótkiej dyskusji z Rafałem (rafi7404) doszliśmy do wniosku, że dla benzyny (która najczęściej posiada również gaz) należy inaczej podejść do sygnalizacji i ustalić progi np dla "temperatury przełączenia na gaz" oraz właśnie górny próg "ostrzegawczy". Pewnie wkrótce się to dopracuje.

Awatar użytkownika
Irek_S.
Bywalec
Posty: 177
Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
Imię: Irek
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#207 Post autor: Irek_S. »

I fajnie :D

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#208 Post autor: śruba »

Jak podłączyć moduł do takiej płytki?

Obrazek[/URL][/img]

Awatar użytkownika
aroniusz
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
Imię: Arek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#209 Post autor: aroniusz »

organista15 pisze:Tak testuję ten moduł i zastanawia mnie czy jest opcja, żeby temperatura wyświetlała się na liczniku tak jak to było w filmie na Twoim kanale ? :)
Marcin, Organiście15 chodziło pewnie o wersję próbną z wyświetlaczem, którą raz pokazałeś aby nas pod jarać :lol:

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#210 Post autor: Flora »

Obrazek

Układ jest zamontowany w ten sam sposób, a jedynie przesunięty na płytce, więc przewody można przylutować tak jak dla "starego" zegara, lub jak na zdjęciu powyżej.
W prawym dolnym i lewym górnym rogu układu jest masa, a w lewym dolnym zasilanie.

Niestety przy tym wariancie płytki, w miejscu kontrolki przegrzania silnika jest sygnalizacja wspomagania ruszania pod górę.
aroniusz pisze:Marcin, Organiście15 chodziło pewnie o wersję próbną z wyświetlaczem, którą raz pokazałeś aby nas pod jarać
Spędziłem wczoraj 4 godziny przy -11°C analizując komunikację w samochodzie. Może coś z tego będzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”