[B]Likwidacja DPF w 1,7 CDTI
Mam na oku Zafire B 1.7 CDTI z DPF 2010 rok (wolałbym benzynke i LPG ale ciężko o takie autko ), przy mojej jeździe tj. 12 km do pracy w jedną stroną pewnie będzie problem z filtrem, zadzwoniłem również do DPF service (mam tam akurat blisko) to Pan twierdzi, że w 1.7 na Denso bez problemu usuwają trwale filtr z 3 letnią gwarancją na usługę czas operacji około 5 godz., programowanie sterownika koszt - 1500zł - i jak to w końcu jest?
Tez sie tym zajmuje na codzien, i powiem tak, zgodnie ze sztuka to powinno sie wymienic na nowy dpf, bo normy spalin jaka auto mialo juz po operacji miec nie bedzie a katalizator jedynie moze ja poprawic nieznacznie. Wiec zwazywszy na koszta nawet katalizatora wiekszosc i tak zostaje przy opcji "pustej puchy"
Przepraszam że się wtrącam.. Nikt normalny nie kupuje Diesla do miasta jeszcze z DPF.. Chyba że wie co robi i godzi się na częste wycieczki w celu wypalania DPF (ciężarówki to zgoła inna historia - Mitsubishi FUSO - DPF).
Wybaczcie taką moją nonszalancję (przepraszam jeśli ktoś poczuł się urażony), ale szkodzimy sobie 2x takim zabiegiem zakupu (Diesel DPF do miasta) i kolejne 2x zabiegiem wycinki DPF.
Wybaczcie taką moją nonszalancję (przepraszam jeśli ktoś poczuł się urażony), ale szkodzimy sobie 2x takim zabiegiem zakupu (Diesel DPF do miasta) i kolejne 2x zabiegiem wycinki DPF.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2015, 18:02 przez DPFInfoDEV, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Chcialbym usunac DPF Opel Zafir 2008 1,7 81 kw
Pytanie czy ktos z was wie gdzie moga to zrobic blisko Wroclawia .
Niestety tyle roznych opini co serwisow.
Jedni mowia ze nie ma odpowiedniego oprogramowania do 1,7 i ze po przerobce pojawiaja sie rozne bledy .
Drudzy zas ze niema zadnego problemu .
Jak to juz jest ?
Czy naprawde niema nikogo kto ma Zafire 1,7 81 kw i Wycietego DPF
Chcialbym usunac DPF Opel Zafir 2008 1,7 81 kw
Pytanie czy ktos z was wie gdzie moga to zrobic blisko Wroclawia .
Niestety tyle roznych opini co serwisow.
Jedni mowia ze nie ma odpowiedniego oprogramowania do 1,7 i ze po przerobce pojawiaja sie rozne bledy .
Drudzy zas ze niema zadnego problemu .
Jak to juz jest ?
Czy naprawde niema nikogo kto ma Zafire 1,7 81 kw i Wycietego DPF
Jednak firma ECUproject Miras super gosciu zrobil jak trzeba
Dziekuje wszystkim za pomoc .
Pojawil sie nastepny problem z klaksonem .
Nie dziala . Piszecie o przekazniku ale godzie on jest konkretnie , nie slychac aby cos klikalo .
Kiedy przyduszam kierownice slychac przycisk ale zero reakcji . Bezpieczniki numer 8 Sprawny .
Gdzie dalej szukac przyczyny ?
Pozdrawiam
Dziekuje wszystkim za pomoc .
Pojawil sie nastepny problem z klaksonem .
Nie dziala . Piszecie o przekazniku ale godzie on jest konkretnie , nie slychac aby cos klikalo .
Kiedy przyduszam kierownice slychac przycisk ale zero reakcji . Bezpieczniki numer 8 Sprawny .
Gdzie dalej szukac przyczyny ?
Pozdrawiam
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Napisz w tym temacie: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5550tomasikk pisze:.........
Pojawil sie nastepny problem z klaksonem .
Nie dziala . Piszecie o przekazniku ale godzie on jest konkretnie , nie slychac aby cos klikalo .
Kiedy przyduszam kierownice slychac przycisk ale zero reakcji . Bezpieczniki numer 8 Sprawny .
Gdzie dalej szukac przyczyny ?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 mar 2015, 17:56 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 lut 2014, 07:58
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Zafira B 1.7 CDTI Zafira Life 2.0 HDI
- Model: ZBZD
- Oznaczenie silnika: Z17DTR
- Gender:
basti_seba ostro przegięliście z momentem, skrzynia M32 tego długo nie wytrzyma, max dla tej skrzyni to 320 Nm... Rozsypiesz skrzynię...
Poza tym masz nadal turbodziurę, moja turbina po chipie zbiera się już ostro od 1500 obr nie od 1800... Przy 2200 mam już pełne doładowanie 2,5 bara...
Wykres mocy idzie spokojnie przeciągnąć do prawie 5000 obr, Tobie moc kończy się na 4000...
Trzeba jeszcze udoskonalić mapy...
U mnie jeszcze usunięty programowo, zaślepiony i wypięty EGR, wywalony programowo i fizycznie niepotrzebny czujnik temperatury który był w DPF, kąty wyprzedzenia wtrysku wcześniejsze... A to już nie takie proste jak usunięcie DPFa (co też nie jest proste). I to wszystko bez wyjmowania sterownika z auta, wszystko przez interfejs...
Mam 150 KM, 320 Nm a na testach na A1 moja Zafira szła 215 bez problemu (szybciej bałem się jechać i odpuściłem), właśnie ze względu na to że mam moc nadal powyżej 4500 obr...
Więcej napisałem tu:
Pomyślne usunięcie DPF / EGR / podniesienie mocy 1.7 DTR
P.S. Ciekawostka:
Zadymienie spalin po wycince DPF i chipie (wartość dopuszczalna dla tego rocznika to 1,5 [m-1], pomiar na komputerowym analizatorze zadymienia):
Obroty jałowe - 0,03 [m-1]
Obroty 4500 - 0,3 - 0,6 [m-1]
Przyspieszanie z jałowych do max. - 0,9 - 1,3 [m-1]
Jako wynik ostateczny brana jest wartość średnia z pomiaru, wynosi ona kilka dziesiątych [m-1] cokolwiek by nie robić podczas testu... Czyli po operacji usunięcia DPF samochód w 100% spełnia EURO-5.
Poza tym masz nadal turbodziurę, moja turbina po chipie zbiera się już ostro od 1500 obr nie od 1800... Przy 2200 mam już pełne doładowanie 2,5 bara...
Wykres mocy idzie spokojnie przeciągnąć do prawie 5000 obr, Tobie moc kończy się na 4000...
Trzeba jeszcze udoskonalić mapy...
U mnie jeszcze usunięty programowo, zaślepiony i wypięty EGR, wywalony programowo i fizycznie niepotrzebny czujnik temperatury który był w DPF, kąty wyprzedzenia wtrysku wcześniejsze... A to już nie takie proste jak usunięcie DPFa (co też nie jest proste). I to wszystko bez wyjmowania sterownika z auta, wszystko przez interfejs...
Mam 150 KM, 320 Nm a na testach na A1 moja Zafira szła 215 bez problemu (szybciej bałem się jechać i odpuściłem), właśnie ze względu na to że mam moc nadal powyżej 4500 obr...
Więcej napisałem tu:
Pomyślne usunięcie DPF / EGR / podniesienie mocy 1.7 DTR
P.S. Ciekawostka:
Zadymienie spalin po wycince DPF i chipie (wartość dopuszczalna dla tego rocznika to 1,5 [m-1], pomiar na komputerowym analizatorze zadymienia):
Obroty jałowe - 0,03 [m-1]
Obroty 4500 - 0,3 - 0,6 [m-1]
Przyspieszanie z jałowych do max. - 0,9 - 1,3 [m-1]
Jako wynik ostateczny brana jest wartość średnia z pomiaru, wynosi ona kilka dziesiątych [m-1] cokolwiek by nie robić podczas testu... Czyli po operacji usunięcia DPF samochód w 100% spełnia EURO-5.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2015, 01:56 przez tom.tom, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam - tom.tom
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
tom.tom a gdzie robiłeś chipa?
Ja też miałem wszystko przez OBD wgrywane, czujniki w puszkach zostały, EGR został.
Z tego co mówił Grzegorz to nie ingerował w sterowanie silnikiem poza usunięciem "limiterów" tak to nazwał.
Dziura jest faktycznie do 2000 obrotów, czuć przy ruszaniu z 1.biegu, wyższe biegi już wskakują powyżej 2000 także spoko.
Skrzynia M32, zmieniłem olej na niby lepszy, zalałem więcej, liczę, że przeżyje.
Co do programu, może Grzegorz coś napisze jak na forum będzie.
Pozdrówka
Ja też miałem wszystko przez OBD wgrywane, czujniki w puszkach zostały, EGR został.
Z tego co mówił Grzegorz to nie ingerował w sterowanie silnikiem poza usunięciem "limiterów" tak to nazwał.
Dziura jest faktycznie do 2000 obrotów, czuć przy ruszaniu z 1.biegu, wyższe biegi już wskakują powyżej 2000 także spoko.
Skrzynia M32, zmieniłem olej na niby lepszy, zalałem więcej, liczę, że przeżyje.
Co do programu, może Grzegorz coś napisze jak na forum będzie.
Pozdrówka