[B]Likwidacja DPF w 1,7 CDTI

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
janus_z

#211 Post autor: janus_z »

Mam na oku Zafire B 1.7 CDTI z DPF 2010 rok (wolałbym benzynke i LPG ale ciężko o takie autko ), przy mojej jeździe tj. 12 km do pracy w jedną stroną pewnie będzie problem z filtrem, zadzwoniłem również do DPF service (mam tam akurat blisko) to Pan twierdzi, że w 1.7 na Denso bez problemu usuwają trwale filtr z 3 letnią gwarancją na usługę czas operacji około 5 godz., programowanie sterownika koszt - 1500zł - i jak to w końcu jest?

janus_z

#212 Post autor: janus_z »

Koledzy jak to jest z usuwaniem DPF, na forum Tourana spotkałem sie z wypowiedzią osoby która robi takie rzeczy, że aby usunąć DPF zgodnie ze sztuką to należy w miejsce usuniętego DPF włożyć katalizator (dodatkowy koszt 600zł), jak myślicie tyczy sie to tylko VW, czy w Oplu będzie tak samo?

GTH

#213 Post autor: GTH »

Tez sie tym zajmuje na codzien, i powiem tak, zgodnie ze sztuka to powinno sie wymienic na nowy dpf, bo normy spalin jaka auto mialo juz po operacji miec nie bedzie a katalizator jedynie moze ja poprawic nieznacznie. Wiec zwazywszy na koszta nawet katalizatora wiekszosc i tak zostaje przy opcji "pustej puchy"

DPFInfoDEV

#214 Post autor: DPFInfoDEV »

Przepraszam że się wtrącam.. Nikt normalny nie kupuje Diesla do miasta jeszcze z DPF.. Chyba że wie co robi i godzi się na częste wycieczki w celu wypalania DPF (ciężarówki to zgoła inna historia - Mitsubishi FUSO - DPF).

Obrazek

Wybaczcie taką moją nonszalancję (przepraszam jeśli ktoś poczuł się urażony), ale szkodzimy sobie 2x takim zabiegiem zakupu (Diesel DPF do miasta) i kolejne 2x zabiegiem wycinki DPF.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2015, 18:02 przez DPFInfoDEV, łącznie zmieniany 1 raz.

tomasikk

#215 Post autor: tomasikk »

Witam

Chcialbym usunac DPF Opel Zafir 2008 1,7 81 kw

Pytanie czy ktos z was wie gdzie moga to zrobic blisko Wroclawia .

Niestety tyle roznych opini co serwisow.

Jedni mowia ze nie ma odpowiedniego oprogramowania do 1,7 i ze po przerobce pojawiaja sie rozne bledy .

Drudzy zas ze niema zadnego problemu .

Jak to juz jest ?

Czy naprawde niema nikogo kto ma Zafire 1,7 81 kw i Wycietego DPF

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#216 Post autor: heko »

nie ma już z nimi problemów, robimy na bieżąco :)
W Wałbrzychu, u Grześka TuneFORCE ogarniesz, we Wrocku u Mirasa z ECUproject
u mnie w Krk. :)

tomasikk

#217 Post autor: tomasikk »

ECUproject nie podejmuje sie takiego zadania ...

tomasikk

#218 Post autor: tomasikk »

Jednak firma ECUproject Miras super gosciu zrobil jak trzeba :)

Dziekuje wszystkim za pomoc .

Pojawil sie nastepny problem z klaksonem .

Nie dziala . Piszecie o przekazniku ale godzie on jest konkretnie , nie slychac aby cos klikalo .

Kiedy przyduszam kierownice slychac przycisk ale zero reakcji . Bezpieczniki numer 8 Sprawny .

Gdzie dalej szukac przyczyny ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#219 Post autor: Bodek »

tomasikk pisze:.........

Pojawil sie nastepny problem z klaksonem .

Nie dziala . Piszecie o przekazniku ale godzie on jest konkretnie , nie slychac aby cos klikalo .

Kiedy przyduszam kierownice slychac przycisk ale zero reakcji . Bezpieczniki numer 8 Sprawny .

Gdzie dalej szukac przyczyny ?

Pozdrawiam
Napisz w tym temacie: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5550
Ostatnio zmieniony 06 mar 2015, 17:56 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Margew

#220 Post autor: Margew »

Tez mam 1.7 125KM zastanawiam sie nad usunięciem Dpf. Jakie wrażenia po usunięciu filtra w ECU?tomasikk,

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#221 Post autor: basti_seba »

Właśnie, właśnie daj znać.

GTH

#222 Post autor: GTH »

Na pewno pozytywne, mozna jezdzic i spac spokojnie po dobrze zrobionej operacji ;)

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#223 Post autor: basti_seba »

Usunięcie DPF + Chip u Grzegorza "Heko" w GCS Tuning w Krakowie.

Zafira jedzie przepięknie, elastyczność genialna, vmax bez problemu 210km/h.
Załączniki
Chip_Zafira.jpg

tom.tom
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 24 lut 2014, 07:58
Imię: Tomek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Zafira B 1.7 CDTI Zafira Life 2.0 HDI
Model: ZBZD
Oznaczenie silnika: Z17DTR
Gender:

#224 Post autor: tom.tom »

basti_seba ostro przegięliście z momentem, skrzynia M32 tego długo nie wytrzyma, max dla tej skrzyni to 320 Nm... Rozsypiesz skrzynię...

Poza tym masz nadal turbodziurę, moja turbina po chipie zbiera się już ostro od 1500 obr nie od 1800... Przy 2200 mam już pełne doładowanie 2,5 bara...

Wykres mocy idzie spokojnie przeciągnąć do prawie 5000 obr, Tobie moc kończy się na 4000...

Trzeba jeszcze udoskonalić mapy...

U mnie jeszcze usunięty programowo, zaślepiony i wypięty EGR, wywalony programowo i fizycznie niepotrzebny czujnik temperatury który był w DPF, kąty wyprzedzenia wtrysku wcześniejsze... A to już nie takie proste jak usunięcie DPFa :) (co też nie jest proste). I to wszystko bez wyjmowania sterownika z auta, wszystko przez interfejs...

Mam 150 KM, 320 Nm a na testach na A1 moja Zafira szła 215 bez problemu (szybciej bałem się jechać i odpuściłem), właśnie ze względu na to że mam moc nadal powyżej 4500 obr...

Więcej napisałem tu:

Pomyślne usunięcie DPF / EGR / podniesienie mocy 1.7 DTR

P.S. Ciekawostka:

Zadymienie spalin po wycince DPF i chipie (wartość dopuszczalna dla tego rocznika to 1,5 [m-1], pomiar na komputerowym analizatorze zadymienia):

Obroty jałowe - 0,03 [m-1]
Obroty 4500 - 0,3 - 0,6 [m-1]
Przyspieszanie z jałowych do max. - 0,9 - 1,3 [m-1]

Jako wynik ostateczny brana jest wartość średnia z pomiaru, wynosi ona kilka dziesiątych [m-1] cokolwiek by nie robić podczas testu... Czyli po operacji usunięcia DPF samochód w 100% spełnia EURO-5.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2015, 01:56 przez tom.tom, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam - tom.tom

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#225 Post autor: basti_seba »

tom.tom a gdzie robiłeś chipa?

Ja też miałem wszystko przez OBD wgrywane, czujniki w puszkach zostały, EGR został.
Z tego co mówił Grzegorz to nie ingerował w sterowanie silnikiem poza usunięciem "limiterów" tak to nazwał.

Dziura jest faktycznie do 2000 obrotów, czuć przy ruszaniu z 1.biegu, wyższe biegi już wskakują powyżej 2000 także spoko.

Skrzynia M32, zmieniłem olej na niby lepszy, zalałem więcej, liczę, że przeżyje.

Co do programu, może Grzegorz coś napisze jak na forum będzie.

Pozdrówka

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”