[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF
Marki te przy DPF-e osbiscie wymianiałem...(oba)
te przy czujniku obok filtra paliwa wymieniłem tylko jeden... drugi był OK.. Mam podejrzenia ze szlag trafił ten drugi lub rozłaczył sie na opasce ten co zakłądałem.... Mechanik wyjmował filtr paliwa wiec odginał czujnik (wg jego słów nic nie rozłączał) i mam podejrzenia ze mu pękł ten igielit... niestety z czasem staje się bardzo kruchy.
Narazie ejstem spokojny... dziwi mie ze poprzednio wywaliło inny kod błędy niz teraz.... (chyba ze uszkodzenie drugiego przeowdu na to wpływa...
te przy czujniku obok filtra paliwa wymieniłem tylko jeden... drugi był OK.. Mam podejrzenia ze szlag trafił ten drugi lub rozłaczył sie na opasce ten co zakłądałem.... Mechanik wyjmował filtr paliwa wiec odginał czujnik (wg jego słów nic nie rozłączał) i mam podejrzenia ze mu pękł ten igielit... niestety z czasem staje się bardzo kruchy.
Narazie ejstem spokojny... dziwi mie ze poprzednio wywaliło inny kod błędy niz teraz.... (chyba ze uszkodzenie drugiego przeowdu na to wpływa...
ano posprawdzam bo ten układ nie jest tak skomplikowany.. 2 przeody od filtra do czujnika + kabel .
oddając auto było OK wiec nic wielkiego sie nie stało... ciekawi mnie ze filtr poprawnie sie wypalił i chwała mu za to...
p.s. akurat jutrio jadę w dłuższa trase i u celu mam kanał wiec na dojeździe sprawdze nasycenie i bede kontrolował jak wygląda z temat z kolejną wypalanką.
oddając auto było OK wiec nic wielkiego sie nie stało... ciekawi mnie ze filtr poprawnie sie wypalił i chwała mu za to...
p.s. akurat jutrio jadę w dłuższa trase i u celu mam kanał wiec na dojeździe sprawdze nasycenie i bede kontrolował jak wygląda z temat z kolejną wypalanką.
nie kracz.. - w najczarniejsz7ym sceniariuszu zakładam uszkodzenie czujnika DPF...
koszt czujnika tego w wydechu to jakies 400pln a plastikowego odbiornika to pewnei koło 200pln... (mowie o uzywkach) Kwota juz jest taka ze kwalifikuje do wyrwania ustrojstwa jak dla mnie..
Narazie bede szukał usterki mechanicznej
tylko nie wiem czy ten błąd wskazuej na czujnik temperatury spalin (to wkręcone w DPF-a) czy czujnika rózbnicy cisnien (to na grodzi)
[ Dodano: Nie Lut 13, 2011 11:39 ]
I po temacie..
Mechanik za słabo docisnął wtyczkę od czujnika róznicy ciśnien (przy filtrze paliwa i poprostu wysuneła sie..
Naprawa 10min (dłuzej zdjęcie podszybia)... ale przy okazji załozylem spryski Insygni
temat do zamknięcia
koszt czujnika tego w wydechu to jakies 400pln a plastikowego odbiornika to pewnei koło 200pln... (mowie o uzywkach) Kwota juz jest taka ze kwalifikuje do wyrwania ustrojstwa jak dla mnie..
Narazie bede szukał usterki mechanicznej
tylko nie wiem czy ten błąd wskazuej na czujnik temperatury spalin (to wkręcone w DPF-a) czy czujnika rózbnicy cisnien (to na grodzi)
[ Dodano: Nie Lut 13, 2011 11:39 ]
I po temacie..
Mechanik za słabo docisnął wtyczkę od czujnika róznicy ciśnien (przy filtrze paliwa i poprostu wysuneła sie..
Naprawa 10min (dłuzej zdjęcie podszybia)... ale przy okazji załozylem spryski Insygni
temat do zamknięcia
Zdjęcie podszybia to błahostkaPiotr pisze:Szymon78 dzięki, przynajmniej wiem gdzie tego szukać i jak może wyglądać. Gorzej pewnie będzie ze zdjęciem podszybia. Tak przy okazji to ten filtr wymaga okresowej wymiany lub czyszczenia ?
1. zdejmujesz uszczelkę na podszybiu jednym mocnym ruchem ręki
2. usuwasz kratke podszybia gdzie sa spryskiwacze +odpinasz przewód os dopływu płynu do sprysków
3. po prawej i lewej stronie masz po 2 śróbki 10mm...
4. całośc plastiku ciagniesz do siebie i wszystko masz na wierzchu...
Każdy filtr to element eksploatacyjny którego wymiana sie co jakiś czas (ja to robie przy każdej wymianie oleju +/- 15kkm lub co rok).
Jeli dobrze pamietam procedura wymiany filtra paliwa byla dokładnie opisana na forum.. takze dość prosta czynnośc która mozna wykonac bezporoblemu we własnym zakresie.
Fota przedstawia czujnik różnicy ciśnień w DPF(w żółtym jajku).A po prawej stronie czarna puszka (obudowa) filtra paliwa.
W tym temacie opisałem demontaż podszybia (od 7 czy 8 posta) http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308&start=0
W tym temacie opisałem demontaż podszybia (od 7 czy 8 posta) http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308&start=0
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Marki czytając Twoje posty to obok kilku innych kolegów jesteś mistrzem. Wielkie dzięki za fachowe doradztwo i udzielenie odpowiedzi na pytania. Szymon 78 Tobie również dziękuje za opis zdemontowania podszybia. Zawsze coś w tej mojej mózgownicy pozostanie. Tak przy okazji to jadąc dzisiaj do domu nie miałem szans ominięcia dziury usytuowanej z prawej strony jezdni bo z przeciwka jechały samochody. Nie była ona wprawdzie wielka ale stuknięcie kołami trochę zabolało. Zaraz po tym wyskoczył mi kluczyk z samochodem. Przed domem z pedałów wyskoczył błąd 190175. Czy to jest to samo o czym rozmawiamy w tym temacie czyli błąd 1901 ECN 1901 ?
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Czyli czas najwyższy pooglądać te przewody koło DPF skoro przy trochę większym wstrząsie (mała dziura) dały znać o sobie wykazując błąd j.w.kaliope pisze:tak. Odczyt z pedałów zawsze podaje 6 cyfr, ale patrzymy tylko na pierwsze 4
[ Dodano: Sro Lut 16, 2011 15:44 ]
I dzisiaj przewody o których mowa zostały dokładnie obejrzane, nawet przy użyciu lupy. U mnie mają się dobrze a nawet b. dobrze. Sam już nie wiem co może oznaczać błąd 190175 (odczytany z pedałów po zapaleniu kluczyka). Skoro to nie ta usterka, to może ma ktoś inne doświadczenie z tym kodem. Proszę podzielić się doświadczeniem.