[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
fysio1978

#226 Post autor: fysio1978 »

Witam
Szanowni przyjaciele i przyjaciółki znowu mi daje znać błąd 190175 ledwo co wymieniłem filtr dpf na nowy i po 800km znowu tryb awaryjny i diabelny błąd . Nie wiem już co mam myśleć jutro czeka mnie wizyta w serwisie i pewnie będą znowu wymyślać cuda na kiju może ktoś z was miał identyczny numer błędu i znalazł przyczynę byłbym wdzięczny o jakieś wskazówki .Pozdrawiam Fysio1978

imalas

#227 Post autor: imalas »

Sprawdź wtryskiwacze tzn . dawki korekcyjne.
Może być, że polewają wtryski, a dymu nie widzisz , bo masz DPF, który zapycha się szybko i wypala się np. co 500km, jeśli wypala się? Pilnujesz wypalania?

fysio1978

#228 Post autor: fysio1978 »

właśnie od wymiany filtra nie zauważyłem jeszcze wypalania ale wydaje mi się że po odpaleniu wyczuwałem zapach oleju napęd. Dobra jeżeli to ta usterka to jakie mogą być koszty

Anony Mous

#229 Post autor: Anony Mous »


fysio1978

#230 Post autor: fysio1978 »

Dzięki Marki właśnie wróciłem z serwisu na sam mój widok już kawę proponowali wypalili techem filtr kazali pojeździć i zobaczymy czy się załączy wypalanie samoczyne k....a jak wywaliłem 650 eur w błoto to ich chyba pozabijam . A teraz Marki ile taki czujnik kosztuje u nas generalnie przewody pod podłogą obok dpf są ok bo sprawdzali dzisiaj jak byłem .Jak możesz to podpowiedz mi jeszcze jaka przyczyna może być żona każe mi jechać do Polski i sprzedać Zosię tylko mnie szkoda tyle rzeczy sobie upiększyłem w niej aż łezka się kręci.

Anony Mous

#231 Post autor: Anony Mous »

Przy tym błędzie należałoby sprawdzić najpierw przewody elastyczne przy filtrze jak i ścianie grodziowej przy czujniku(nie zaszkodzi dla spokojnego sumienia). Jak pisze Szymon również kostkę elektryczną przy samym czujniku.Ceny czujnika masz tutaj :arrow: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... lla-search

imalas

#232 Post autor: imalas »

Jeśli to rzeczywiście czujnik różnicy ciśnień DPF baranieje, a nie daje błędu to pomaga nowa aktualizacja softu np. nr ....1027 (Denso, 120KM, przekł. mech), która jest specjalnie dedykowana do tego problemu.
Sprawdź sam wpisując swój WIN ..(musisz wiedzieć jaki masz alternator, ale pewnie przykręcany Denso ...Italy)
http://tis2web.service.gm.com/tis2web

fysio1978

#233 Post autor: fysio1978 »

ok Ceny są porównywalne jak u mnie teraz pytanko czy taki czujnik jest ciężko wymienić
bo widząc serwis Opla karty płatnicze mi się kurczą

Anony Mous

#234 Post autor: Anony Mous »

Na Twoim miejscu wstrzymałbym się z wymianą tego czujnika.Pojeździj jeszcze jak radzi serwis i zobaczysz co będzie się działo.Dziwi mnie tylko fakt,że w serwisie techem wypalili filtr skoro TIS podaje info ,ze aby wypalić filtr w układzie nie może być uszkodzenia.U mnie jak miałem uszkodzony czujnik temp spalin to filtra op-comem wypalić nie mogłem.
I jak już na własną rękę będziesz kupował czujnik to zwróć uwagę,że są dwa typy.Na jeden przewód i na dwa przewody.Wymiana czujnika nie powinna sprawić kłopotów.

fysio1978

#235 Post autor: fysio1978 »

ja mam na dwa przewody wiesz już po prostu mi ręce opadają wcześniej przed wymianą dpf-u był ten sam problem zrobiłem 1100km i znowu jak sprawdzali techem to miał nasycenie dzisiaj zaledwie 54% i tak naprawdę sami nie wiedzą już gdzie szukać przyczyny

Anony Mous

#236 Post autor: Anony Mous »

To podpowiedz "fachowcom" w ASO aby sprawdzili oprogramowanie jak sugeruje Imalas.

fysio1978

#237 Post autor: fysio1978 »

Ok Dzięki koledzy muszę dzisiaj zrobić okoł 350kilosów więc zobaczymy co będzie dalej a w między czasie u mnie można niedrogo wyrwać radia do aut typu pioneer alpine tzw 2 din jak by ktoś był zainteresowany to mogę pomóc szukać oczywiście gratis!(mówimy o używanych)

[ Dodano: Sro Lut 16, 2011 23:09 ]
Zrobiłem 330 km i wygląda że ok tylko jedna rzecz mnie zastanowił po przejechaniu 200km załączył się proces wypalania przez jakieś 5minut i potem ok kontrolka z kluczykiem nie pojawiła się ani razu . Jutro mam podjechać do ASO na kontrolę zobaczymy co teraz wyjdzie.

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#238 Post autor: Piotr »

fysio1978pilnie czytam Twoje zmagania z tym błędem bo mam (z pedałów) taki sam błąd a przewody giętkie już sprawdziłem i są super OK. Mam już dosyć jeżdżenia do serwisów i jestem na etapie zakupu własnego mobilnego komputera. Może zaoszczędzę trochę kasy, bo w innym wypadku chyba się pozbędę tego mimo wszystko fajnego autka.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#239 Post autor: rhaaziel »

Piotr, nie pozbywaj się auta, nie tędy droga... pozbądź sie DPF'a, a wtedy zamiast mimo wszystko fajnego autka, jak sam określiłeś, będziesz miał naprawdę fajowy samochodzik!
Ja od czasu pozbycia się DPF w kwietniu ubiegłego roku zrobiłem prawie 25 tys km i nie mogę złego słowa powiedzieć o mojej Zosi :D w całym tym okresie jedyne błędy jakie mi się pojawiają to te związane z niesławnym immobiliserem i to wszystko.

Ps. zakup interfejsu na pewno Ci pomoże w diagnozowaniu błędów i zaoszczędzi sporo kasy wydawanej w normalnych warunkach w warsztatach ale problemów z DPF nim nie rozwiążesz, co najwyżej uda Ci się je szybko i za darmo zidentyfikować.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Anony Mous

#240 Post autor: Anony Mous »

fysio1978 pisze: ...Zrobiłem 330 km i wygląda że ok tylko jedna rzecz mnie zastanowił po przejechaniu 200km załączył się proces wypalania przez jakieś 5minut i potem ok kontrolka z kluczykiem nie pojawiła się ani razu ...
Tylko cieszyć się z takiego stanu rzeczy,bo to oznacza,że błędu w układzie nie ma.
Info z TIS-a:
Regenerację przeprowadza się znacznie częściej (około 2-3 razy) w trakcie pierwszego 1000 km, co ma na celu uzyskanie określonego statusu ładowania filtra DPF. Jest to konieczne w celu wyeliminowania wpływu poszczególnych składników i systemu na wydajność filtra, a ponadto pozwala precyzyjnie wyznaczyć potencjalne obciążenie filtra sadzą.
rhaaziel pisze: ....Ja od czasu pozbycia się DPF ...... nie mogę złego słowa powiedzieć o mojej Zosi
Potwierdzam "obyma ręcyma" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”