[FAQ]Płyn do czyszczenia filtra DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#31 Post autor: Anony Mous »

kosib pisze:co byloby gdybyśmy małum wiertełkiem np o grubości 3mm przewiercili przez filter otwor. Wtedy bedzie więkrze ciśnienie za filtrem i komp. bedzie myślał ze filtr jest drozny. Co koledzy na to? Tylko prosze o delikatne słowa krytyki wrazie czego :?
Już nie jeden tak myślał i wiem, że na nic to się zdało. Słuchaj, już jest tak duża konkurencja w tej branży, że ludzi piszą o wywaleniu filtra za 700-1000zł. Zrób to fachowo i spokój raz na zawsze. Ja jestem bardo zadowolony. Życie bez tego filtra to bajka....i każdy kto go wywalił Ci to powie.

Każde czyszczenie, naprawa czujników, przewodów to problem rozwiązany doraźnie. Prędzej czy później znów będzie niespodzianka i kolejne koszty. Ja bym w życiu nie dał na naprawę tego dziadostwa ani złotówki. Tak planowałem od razy, że przy pierwszej awarii wywalam go od razu.

kicaj

#32 Post autor: kicaj »

kosib, nie przepraszaj, kazdemu sie to moze zdazyc, nawet mnie. grunt zeby wiedziec gdzie blad i go wiecej (no prawie) nie popelniac ;) :piwo:

a co do czujnikow - to w do 2007 roku byly montowane dpfy z dwoma czujnikami a od 2007 z jednym (referencje bierze sie do cisnienia atmosferycznego). mam takie odczucie ze te z 1dnym czujnikiem jakos mniej sprawiaja problemy...

a co do otworu - pierwszy lepszy policjant zabierze ci dowod za przekroczenie norm halasu ;)

Przemcio

#33 Post autor: Przemcio »

Dręczy mnie jedna kwestia.Jeśli DPF czyści się powiedzmy co 180 kilometrów to znaczy że się kończy prawda?. Co pokazuje Opcom/Tech po takim dopalaniu 30% , 40% , 50% ??Jeśli tą pierwszą wartość i wszystkie pozostałe parametry OK to co ? Kończy się czy nie ? Do czyszczenie czy do wymiany..... Proszę merytorycznie

kicaj

#34 Post autor: kicaj »

Jeśli DPF czyści się powiedzmy co 180 kilometrów to znaczy że się kończy prawda?.
i tak i nie
wszystko zalezy jaki styl jazdy oraz czy czujniki nie szwankuja, albo czy np przeplywomierz, egr nie szwankuje czy nawet czy nie ma jakiejs nieszczelnosci w dolocie

jaka masz srednia predkosc, jakie spalanie srednie (od tankowania do tankowania) gdzie jezdzisz glownie, jakie odcinki?
jaki przebieg auta? co bylo robione juz

kosib

#35 Post autor: kosib »

kicaj pisze:a co do otworu - pierwszy lepszy policjant zabierze ci dowod za przekroczenie norm halasu
No ale przeciez mały otworek chyba huku nie narobi. Za filtrem są jeszcze tłumiki. Koledzy powiedzcie co myslicie na ten temat. Wiem ze pewnie głupi pomysł ale chce znac wasze zdanie.

kicaj

#36 Post autor: kicaj »

zebys sie nie zdziwil ;)
a po co tlumik jak gaz ma ujscie wczesniej ;)

Przemcio

#37 Post autor: Przemcio »

kicaj pisze:i tak i nie
hmm to tak czy nie ? Napisałem że badanie techem - wszystkie parametry OK. Dodatkowa informacja : jazda ...tylko po mieście , powiedzmy teraz (zima ) ,dynamiczna , średnie spalanie 7,8 aaa przebieg około 100tyś , silnik A17DTR , bezawaryjnie Wystarczy ? :>
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, 23:20 przez Przemcio, łącznie zmieniany 1 raz.

kicaj

#38 Post autor: kicaj »

aa bo na techu nie wyszedl zaden blad to uwazasz ze parametry sa w normie, tak?

kosib

#39 Post autor: kosib »

zebys sie nie zdziwil
a po co tlumik jak gaz ma ujscie wczesniej
_________________

Dlaczega mam sie zdziwic? O co chodzi?

Jak to gaz ma ujście wcześniej?

Przemcio

#40 Post autor: Przemcio »

kicaj pisze:aa bo na techu nie wyszedl zaden blad
hehehe :lol: a właśnie . Diagnosta sprawdzając parametry ( a jak wiesz nie tylko opierając się na wskazaniach techa ale poszczególnych czujników i analizie ) nie stwierdził nic niepokojącego. Zakładamy że z silnikiem jest wszystko OK ! I co teraz :>

kicaj

#41 Post autor: kicaj »

Przemcio pisze: Diagnosta sprawdzając parametry ( a jak wiesz nie tylko opierając się na wskazaniach techa ale poszczególnych czujników i analizie ) nie stwierdził nic niepokojącego.
co znaczy "nic niepokojacego"? uscislij to...

kosib

#42 Post autor: kosib »

Marki pisze:Jak lubisz smród spalin w aucie to wierć ....a potem usuniesz go jak należy...programowo i mechanicznie.
Dlaczego będzie śmierdzieć w aucie?

Przemcio

#43 Post autor: Przemcio »

To znaczy parametry katalogowe.

kicaj

#44 Post autor: kicaj »

w takim razie sam sobie odpowiedziales...
ale mozna jeszcze hipotetycznie (acz merytorycznie) rozwazyc sytuacje ze w wyniku wady fabrycznej rozsypuje sie powoli katalizator i zapycha dpf, albo druga ze zle dobrany olej w wyniku spopielenia w dpfie zatyka kanaly

Przemcio

#45 Post autor: Przemcio »

A co powiesz na niedogrzanie silnika 1.7 ( jak pewnie wiesz te ciche i nowoczesne silniki maja z tym problem pomimo fabrycznych bajpasów ) co za tym idzie bogatą mieszankę.Filtr czyści się w około 12min do + - 30% . Padający do <50% i sygnalizuje różnicą ciśnień. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”