[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#301 Post autor: Anony Mous »

MAKAR pisze: U mnie także pojawił sie ECN190158, no i wymieniłem przewody gumowe przy DPF-ie, ale przyczyną zapalajacej sie fantastycznej pomarańczowej kontrolki autka z kluczykiem, był ułamany przewód-ten juz w komorze silnika.
czyli rozumiem, że u CIebie 1901 to nie strzelone przewody przy puszce dpf (jak miało kilku kolegów) tylko przy czujniku obok filtra paliwa?

MAKAR

#302 Post autor: MAKAR »

kaliope pisze:
MAKAR pisze: U mnie także pojawił sie ECN190158, no i wymieniłem przewody gumowe przy DPF-ie, ale przyczyną zapalajacej sie fantastycznej pomarańczowej kontrolki autka z kluczykiem, był ułamany przewód-ten juz w komorze silnika.
czyli rozumiem, że u CIebie 1901 to nie strzelone przewody przy puszce dpf (jak miało kilku kolegów) tylko przy czujniku obok filtra paliwa?
Tak.Przewody przy puszce DPF-u były OK.
"Ukruszył" się elastyczny przewód juz w komorze silnika, który idzie "do góry" .

Wstawiam cytat kolegi, któremu zawdzięczam usunięcie usterki - mario74 -

"metalowe przewody które idą od dpf po dojściu do komory silnika kończą się i dalej idą z takiego elastycznego tworzywa i właśnie jeden przewód urwał się musiałem usunąć resztę z rurki i nasunąć go z powrotem ,przy samym czujniku te przewody są gumowe .Najlepiej robić to z kanału włożyć rękę i wyczuć te przewody bo miejsca nie ma za wiele tym bardziej że metalowe przewody idą pod osłoną"

Makar

pards

#303 Post autor: pards »

Witam
Dzisiaj zrobiłem ZB ponad 700 km. W czasie jazdy zaświecił się klucz serwisowy. Kilka razy podczas jazdy próbowałem go wyłączyć, wyłączając silnik. Po ponownym uruchomieniu, po przejechaniu około 1 kilometra, ponownie się włączał. Zauważyłem od kilku dni, podczas przyśpieszania dziwny dźwięk, coś jakby ssanie powietrza, a później zanikał przy wyższych obrotach. Może to jest przyczyna?
Czy ktoś miał podobny problem.
Pozdrawiam Sławek z Gdyni

kicaj

#304 Post autor: kicaj »

zczytaj bledy to pogadamy

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#305 Post autor: Bodek »

Sprawdziłeś czy masz jakieś błędy :?:

Wypedałuj albo podepnij pod fejsa.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#306 Post autor: Harry200 »

Znasz sposób odczytywania błędów metodą ''gaz -hamulec".. :?: Odczytaj błędy i podaj nam na forum..

pards

#307 Post autor: pards »

Muszę poczytać na forum, bo nie wiem jak się szczytuje błędy
Gdzie można w okolicach Gdyni podpiąć się pod komputer w jakiś normalnych cenach?

[ Dodano: Nie Paź 23, 2011 22:10 ]
Chyba że ktoś podpowie

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#308 Post autor: Bodek »

pards pisze:Muszę poczytać na forum, bo nie wiem jak się szczytuje błędy
Gdzie można w okolicach Gdyni podpiąć się pod komputer w jakiś normalnych cenach?

[ Dodano: Nie Paź 23, 2011 22:10 ]
Chyba że ktoś podpowie
Robisz tak jak napisał Kolega Norbert_p:
norbert_p pisze:
Tak dla ścisłości to ja robię to tak:

Wkładam kluczyk do stacyjki. Jeśli nie pojawi się stan licznika km to naciskam krótko przycisk "zerowania". Następnie naciskam pedał gazu i pedał hamulca (oba cały czas trzymam wciśnięte) i przekręcam kluczyk w stacyjce, aby zaświeciły się wszystkie kontrolki. Jeśli masz jakieś błedy to po chwili zamiast stanu kilometrów pojawi się ECN oraz kod, który trzeba zapamiętać, zapisać i zamieścić tutaj ;) Kodów może być kilka. Zmieniają się one dość szybko. Jeśli nie masz błędów to albo pojawi się ECN 00000 (same zera) -> gdzieś to wyczytałem, albo nie pojawi się nic (jak np w moim przypadku).
Kody odczytasz tu: Kody

Jak nie dasz rady to wstaw na forum.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

pards

#309 Post autor: pards »

Dzięki
Jutro rano sprawdzę i dam znać na forum
Pozdrawiam

kicaj

#310 Post autor: kicaj »

Bodek_K pisze:Robisz tak jak napisał Kolega Norbert_p:
gwoli scislosci sposob opisany jest tutaj http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... czytywanie

pards

#311 Post autor: pards »

Witam
Dzisiaj zrobiłem dwa kursy i kontrolka zgasła, jak na razie jest ok!
Ale dalej słychać dziwne ssanie podczas przyśpieszania
Może to turbina?
Mam dwa błędy:
ECN 190 158
ECN 161 450
W tabelce ich nie ma?
Czekam na pomoc
Pozdrawiam...Sławek

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#312 Post autor: Bodek »

ECN 190 158 - czujnik DPF


ECN 161 450 - problem z immobilizerem

P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem Blokada Rozruchu C-06
P1614 Otrzymany nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-06
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

kicaj

#313 Post autor: kicaj »

pards pisze:ECN 190 158
ECN 161 450
slabo szukasz
to bledy P1901 oraz P1614
ale prosciej szukac tylko po 1901 oraz 1614

w skrocie - problem z dpf'em (czujnikiem cisnienia) - wszystko na forum
oraz z immobilajzerem - tez zreszta opisany na forum, dwa rozne bledy

milej lektury

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#314 Post autor: Bodek »

A tak na marginesie, żeby nie spamować moja rada:

jak odpalasz autko zaczekaj aż kontrolki zgasnął, jeżeli nie gaśnie autko z kluczykiem, to znaczy, że masz błędy :!:

Nie trwa to długo aż zgasnął, a przynajmniej wiesz co się dzieje i można sprawdzić.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

pards

#315 Post autor: pards »

Dzięki za pomoc
Zaraz poczytam o tych błędach
Przed chwilą jechałem do garażu i znowu się zaświecił klucz
Czasami jak chcę odpalić silnik, nie kręci rozrusznik, tylko pulsuje kontrolka z kluczem
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”