czyli rozumiem, że u CIebie 1901 to nie strzelone przewody przy puszce dpf (jak miało kilku kolegów) tylko przy czujniku obok filtra paliwa?MAKAR pisze: U mnie także pojawił sie ECN190158, no i wymieniłem przewody gumowe przy DPF-ie, ale przyczyną zapalajacej sie fantastycznej pomarańczowej kontrolki autka z kluczykiem, był ułamany przewód-ten juz w komorze silnika.
[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF
Tak.Przewody przy puszce DPF-u były OK.kaliope pisze:czyli rozumiem, że u CIebie 1901 to nie strzelone przewody przy puszce dpf (jak miało kilku kolegów) tylko przy czujniku obok filtra paliwa?MAKAR pisze: U mnie także pojawił sie ECN190158, no i wymieniłem przewody gumowe przy DPF-ie, ale przyczyną zapalajacej sie fantastycznej pomarańczowej kontrolki autka z kluczykiem, był ułamany przewód-ten juz w komorze silnika.
"Ukruszył" się elastyczny przewód juz w komorze silnika, który idzie "do góry" .
Wstawiam cytat kolegi, któremu zawdzięczam usunięcie usterki - mario74 -
"metalowe przewody które idą od dpf po dojściu do komory silnika kończą się i dalej idą z takiego elastycznego tworzywa i właśnie jeden przewód urwał się musiałem usunąć resztę z rurki i nasunąć go z powrotem ,przy samym czujniku te przewody są gumowe .Najlepiej robić to z kanału włożyć rękę i wyczuć te przewody bo miejsca nie ma za wiele tym bardziej że metalowe przewody idą pod osłoną"
Makar
Witam
Dzisiaj zrobiłem ZB ponad 700 km. W czasie jazdy zaświecił się klucz serwisowy. Kilka razy podczas jazdy próbowałem go wyłączyć, wyłączając silnik. Po ponownym uruchomieniu, po przejechaniu około 1 kilometra, ponownie się włączał. Zauważyłem od kilku dni, podczas przyśpieszania dziwny dźwięk, coś jakby ssanie powietrza, a później zanikał przy wyższych obrotach. Może to jest przyczyna?
Czy ktoś miał podobny problem.
Pozdrawiam Sławek z Gdyni
Dzisiaj zrobiłem ZB ponad 700 km. W czasie jazdy zaświecił się klucz serwisowy. Kilka razy podczas jazdy próbowałem go wyłączyć, wyłączając silnik. Po ponownym uruchomieniu, po przejechaniu około 1 kilometra, ponownie się włączał. Zauważyłem od kilku dni, podczas przyśpieszania dziwny dźwięk, coś jakby ssanie powietrza, a później zanikał przy wyższych obrotach. Może to jest przyczyna?
Czy ktoś miał podobny problem.
Pozdrawiam Sławek z Gdyni
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdziłeś czy masz jakieś błędy
Wypedałuj albo podepnij pod fejsa.
Wypedałuj albo podepnij pod fejsa.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Robisz tak jak napisał Kolega Norbert_p:pards pisze:Muszę poczytać na forum, bo nie wiem jak się szczytuje błędy
Gdzie można w okolicach Gdyni podpiąć się pod komputer w jakiś normalnych cenach?
[ Dodano: Nie Paź 23, 2011 22:10 ]
Chyba że ktoś podpowie
Kody odczytasz tu: Kodynorbert_p pisze:
Tak dla ścisłości to ja robię to tak:
Wkładam kluczyk do stacyjki. Jeśli nie pojawi się stan licznika km to naciskam krótko przycisk "zerowania". Następnie naciskam pedał gazu i pedał hamulca (oba cały czas trzymam wciśnięte) i przekręcam kluczyk w stacyjce, aby zaświeciły się wszystkie kontrolki. Jeśli masz jakieś błedy to po chwili zamiast stanu kilometrów pojawi się ECN oraz kod, który trzeba zapamiętać, zapisać i zamieścić tutaj Kodów może być kilka. Zmieniają się one dość szybko. Jeśli nie masz błędów to albo pojawi się ECN 00000 (same zera) -> gdzieś to wyczytałem, albo nie pojawi się nic (jak np w moim przypadku).
Jak nie dasz rady to wstaw na forum.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
gwoli scislosci sposob opisany jest tutaj http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... czytywanieBodek_K pisze:Robisz tak jak napisał Kolega Norbert_p:
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
ECN 190 158 - czujnik DPF
ECN 161 450 - problem z immobilizerem
P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem Blokada Rozruchu C-06
P1614 Otrzymany nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-06
ECN 161 450 - problem z immobilizerem
P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem Blokada Rozruchu C-06
P1614 Otrzymany nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-06
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
A tak na marginesie, żeby nie spamować moja rada:
jak odpalasz autko zaczekaj aż kontrolki zgasnął, jeżeli nie gaśnie autko z kluczykiem, to znaczy, że masz błędy
Nie trwa to długo aż zgasnął, a przynajmniej wiesz co się dzieje i można sprawdzić.
jak odpalasz autko zaczekaj aż kontrolki zgasnął, jeżeli nie gaśnie autko z kluczykiem, to znaczy, że masz błędy
Nie trwa to długo aż zgasnął, a przynajmniej wiesz co się dzieje i można sprawdzić.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.