[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kicaj

#316 Post autor: kicaj »

pards pisze:Czasami jak chcę odpalić silnik, nie kręci rozrusznik, tylko pulsuje kontrolka z kluczem
stad ten drugi blad, odnosnie immo

pards

#317 Post autor: pards »

Witam
Dzisiaj w końcu wszedłem pod samochód. Okazało się, że jest przerwany przewód
elastyczny ten szerszy 8x1. Pojechałem do kilku sklepów i wszędzie wysyłali mnie do opla.
Podobno musi być oryginał.
Pozdrawiam

aszifo

#318 Post autor: aszifo »

pards pisze:Witam
Dzisiaj w końcu wszedłem pod samochód. Okazało się, że jest przerwany przewód
elastyczny ten szerszy 8x1. Pojechałem do kilku sklepów i wszędzie wysyłali mnie do opla.
Podobno musi być oryginał.
Pozdrawiam
Ty nie mów w sklepie do czego Ci to potrzebne, tylko kup kawałek wężyka gumowego, najlepiej wzmacnianego o wymaganej średnicy, dwie objemki i sobie to zesztukuj. Będzie działało. Wielu forumowiczów już to przerabiało w tym ja. Powodzenia.

Anony Mous

#319 Post autor: Anony Mous »

Z tego co pamiętam to chłopaki kupowali przewody poza ASO w śmiesznej cenie. Zapytaj kolegę Marki

pards

#320 Post autor: pards »

Witam
Przewód wymieniony, kontrolka z kluczykiem już się nie świeci, ale cały czas po wypedałowaniu widać błąd 1901.
Czy trzeba wykasować komputerem, czy samo zniknie?
Pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#321 Post autor: Harry200 »

Najlepiej wykasować komputerem,ale jak nie świeci to nie ma sie czym przejmować.Powinno się samo wykasować po iluś odpaleniach bez występowania tego błędu..

Rysiek13

#322 Post autor: Rysiek13 »

Koledzy proszę o pomoc.
Dzisiaj wyskoczył błąd 245258.
Po lekturze z forum wczołgałem się pod samochód / warunki kiepskie :)/
i zobaczyłem, że urwany jest elastyczny przewód w komorze silnika, który idzie od rurki w górę. Bardziej "namacałem" niż dopatrzyłem, że ta rurka w punkcie mocowania wężyka jest jakby zakończona zgrubieniem.
Moje pytanie czy ten przewód można jakoś zastąpić czy tylko serwis - mile widziene będą rady jak zabrać się za wymianę, czy trzeba coś odkręcać, zdejmować czy od przodu czy od tyłu itd :) .
Dużo pisano wcześniej o przewodach ale dotyczy to głównie jak rozumiem przewodów w okolicy DPFa. Jak czegoś niedoczytałem to przepraszam. Pozdrawiam.

TuneFORCE

#323 Post autor: TuneFORCE »

Kup przewód odporny na wysoka temperaturę o takim samym przekroju i długości i będzie ok.

Dark

#324 Post autor: Dark »

Witajcie :)
wczoraj podczas jazdy pojawiła mi się nasza ukochana kontrolka z kluczykiem -autko straciło moc błąd różnica ciśnień ..... mój zachwyt był wielki, i właśnie dzięki temu we wtorek wyrywam chwasta (koszt 1500zł niby nie poznam że został wyrwany czyli obudowa zostaje)
mam nadzieje że moje problemy znikną (to tylko nadzieja xD)
pozdraiwam

pmok

#325 Post autor: pmok »

Witam, forum jest the best, potwierdzam błąd 190158 - pęknięty przewód igielitowy czujnika ciśnień DPF na połączeniu ze stalową rurką pod osłoną silnika. Wielkie dzięki remont tani jak barszcz.

Kovval

#326 Post autor: Kovval »

pmok pisze:Witam, forum jest the best, potwierdzam błąd 190158 - pęknięty przewód igielitowy czujnika ciśnień DPF na połączeniu ze stalową rurką pod osłoną silnika. Wielkie dzięki remont tani jak barszcz.
A jaka jest średnica tego przewodu i ile cm wystarczy?
Mam ten sam błąd. Opcom od razu odczytał uszkodzenie przewodu elastycznego. Nie wiem o który chodzi, a że nie drogi to "gips" to wymieniłbym wszystkie jak już wejdę pod auto.
proszę napiszcie jakiej długości i średnicy powinne być wężyki wychodzące z DPF-u jak i ten elastyczny który idzie do czujnika.
Dzięki z góry i pozdrawiam.

Misha1908

#327 Post autor: Misha1908 »

Witam, mam problem z moją Zafirką B (120KM 1.9CDTI) 2005
otóż:

Świeci się CHECK którego powodu nie wykazuje skanowanie komputerem
oraz Klucz z autem którego oznaczenie błędu to: P1901.

Filtr cząstek był czyszczony specjalnym płynem (Wurth) oraz przepalony.

Po tej operacji czujnik nadal się świeci (skacze na nim napięcie 1.0V-1.2V)

ale to nie wszystko.

Przepływomierz przed zapaleniem silnika wykazuje wartość 2320g :shock: ,
po zapaleniu silnika wykazuje na postoju skaczącą wartość od 15-17g :?:
Bardzo ciężko pali 5-15 sek :shock: , na gorącym silniku od razu. (świece nowe, akku również, wartość ładowania po zalapeniu 14V przed 12,5V)

Obroty falują wraz z przepływomierzem. Szarpnięcia podczas przyśpieszania oraz duże spalanie.
Przy przyspieszaniu słychać świst z prawego wylotu powietrza do kabiny.
Mam dylemat czy te problemy są powiązane.

Z góry dziękuję za każdą pomoc.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2016, 20:53 przez Misha1908, łącznie zmieniany 1 raz.

dampat
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 04 sie 2013, 13:43
Imię: Damian
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#328 Post autor: dampat »

może by tak wyczyścić przepustnice i poprawic luty, od razu wyczyścić egr i boot sensor

kołatek

#329 Post autor: kołatek »

Witam. zapchał mi się dpf(98%). Wymontowałem, wypłukałem i przed uruchomieniem błąd się nie pojawił, (bez kasowania!!!), kilka dni było ok. Dziś znów błąd 190175, komputer pokazuje 40 % nasycenia dpf. Przewody do czujnika wyglądają dobrze, może czujnik ciśnień, jak go sprawdzić. Normalnie jest odpowiednie przyspieszenie, później coś zafaluje przy przyspieszaniu na średnich/niskich obrotach i po chwili włącza sie tryb serwisowy. Może ktoś coś podpowie?

kołatek

#330 Post autor: kołatek »

Sorry, za posta pod postem, ale szukam pomocy. Znalazłem w końcu pęknięty przewód tuż przy ścianie grodziowej. Nie pomogło, wymieniłem czujnik, nadal błąd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”