[FAQ]Jak wywalić DPFa

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
norbert_p

#361 Post autor: norbert_p »

stivi pisze:Może któryś z kolegów zna jakąś firmę w tej okolicy ?
Ze Szczecina najbliżej masz chyba do Paznania. Tam są fachmani, którzy Ci pomogą.

Woytas

#362 Post autor: Woytas »

stivi, kliknij na PW do kolegi TuneFORCE ( http://www.zafiraklub.pl/profile.php?mo ... ile&u=2366 ).
Poznań masz najbliżej w tym temacie
pozdr

Przemcio

#363 Post autor: Przemcio »

norbert_p pisze:Ze Szczecina najbliżej masz chyba do Paznania

Norbert jak nie wiesz co napisać to nie klikaj. W Szczecinie jest V-tech i dają radę bez problemu.

Anony Mous

#364 Post autor: Anony Mous »

stivi pisze:Teraz zastanawiam się, jeżeli to ponowne wypalanie nic nie pomoże to czy szykować się na wymianę filtra, czy może go całkiem wyciąć?
jak są problemy to nie ma się co zastanawiać. W szukaj najbliższego v-tech'u.

stivi

#365 Post autor: stivi »

No właśnie się zaczęły, i jestem zdecydowany na usunięcie DPF'a. Tylko właśnie zastanawiam się gdzie to zrobić. Ze względu na miejsce mojej pracy dość rzadko jestem w domu, a jak jestem to na dwa tygodnie. I w tedy musiałbym zrobić tą operację :)
Najlepiej to w Szczecinie, gdzie znalazłem V-tronic'a ( http://v-tronic.abmage.pl/show.php?element=filtres ) tylko nie wiem czy oni robią wszystko i czy są skuteczni w stu procentach.
Chyba że rzeczywiście wybiorę się do Poznania.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#366 Post autor: rhaaziel »

V-tronic jest partnerem V-Tech więc na pewno u nich można to zrobić. Dodatkowo masz jeszcze okolicy Fast Tuning w Świnoujściu, no i oczywiście V-Tech Szczecin Motorsport.
Tutaj masz namiary: http://vtech.pl/dealerzy/wojewodztwo-zachodniopomorskie
Z całą pewnością w każdej z tych firm wywalą Ci DPFa programowo, pogadaj jeszcze czy fizycznie będziesz musiał go usunąć we własnym zakresie czy też Ci to zrobią.

ps. jeśli chodzi o cenę tej usługi to może się okazać, że będzie Ci się opłacało machnąć te niecałe 500 km do i z Poznania.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2011, 12:08 przez rhaaziel, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Przemcio

#367 Post autor: Przemcio »

stivi pisze:zastanawiam się gdzie to zrobić
Cena , cena , cena ... ;) Dzwoń na Golisza i negocjuj . Zadzwoń do Poznania i zobaczysz gdzie się bardziej opłaca.... :piwo:

stivi

#368 Post autor: stivi »

Dzięki za namiary. Jutro dzwonię do V-techu i V-tronica w Szczecinie (zawsze to bliżej), zobaczymy co mi powiedzą i czy ktoś z niech robi wszystko w tym temacie.
A mam pytanie, czy w Poznaniu zrobiliby usuwanie programowo i fizycznie w jednym miejscu ?

Przemcio

#369 Post autor: Przemcio »

W obu lokalizacjach wszystko :P ale w Pyrlandii są "zaprzyjaźnieni" ;)

stivi

#370 Post autor: stivi »

Przemcio pisze: ale w Pyrlandii są "zaprzyjaźnieni" ;)
Wiem że tam jest spoko ekipa, ale jak się jest dwa tygodnie w domu po kilkunastu na banicji, to dla mnie, każda minuta jest na wagę złota. Ale zobaczymy, muszę się wszystkiego dowiedzieć, kto wie może wybiorę się do POZnania .

tommyq

#371 Post autor: tommyq »

Witam
Jestem również po wycięciu tego nieszczęsnego DPF-a i przyznam ,że kamień z serca mi spadł. Koniec problemów zerkania na spalanie przed wyłączeniem zapłonu , ciągła kontrola dawała do wiwatu. Wycieli mi dpf ,a w to miejsce wstawili rurę do której umieścili sondy .Przeprogramowali sterownik silnika na ten z roku 2005 co jeszcze nie były montowane dpf-y . Jeżdzę już 6 dzień zero błędów, wypalań filtra . Jeżeli ktoś miał problemy z filtrem niech pamięta aby po jego wycięciu wymienić olej .Ktoś kiedyś wspominał na forum że w trakcie wypalania filtra zwiększa się dawka paliwa podawana przez wtryski jeżeli Dpf jest "uszkodzony" nie wypala nadmiaru paliwa i wszystko ścieka do miski olejowej. Może komuś się przyda z Rzeszowa i okolic namiar na warsztat 609136030 ,przyznam że zajeło mi znalezienie kogoś kto się tym zajmuje i przede wszystkim są tani w granicach 700-800 zł . Nas nie obchodzi nic odstawiamy auto i za 3-4 godziny odbieramy. W v-techu w rzeszowie krzyczą 1720 zł masakra.

Anony Mous

#372 Post autor: Anony Mous »

tommyq pisze:.Ktoś kiedyś wspominał na forum że w trakcie wypalania filtra zwiększa się dawka paliwa podawana przez wtryski jeżeli Dpf jest "uszkodzony" nie wypala nadmiaru paliwa i wszystko ścieka do miski olejowej.
o tym wiemy, paliwo ścieka do misy podczas wypalania nawet jak filtr dobrze funkcjonuje
tommyq pisze:.Przeprogramowali sterownik silnika na ten z roku 2005 co jeszcze nie były montowane dpf-y .
normalnie to nie tak sie robi...i stąd
tommyq pisze:przede wszystkim są tani w granicach 700-800 zł .
niska cena
tommyq pisze: Wycieli mi dpf ,a w to miejsce wstawili rurę do której umieścili sondy .
też nie tak sie to robi,

ale oczywiście liczy sie zadowolenie,

ps. Czy mógłbyś zrobić fotkę tej rurki dospawanej? Jak ją połączyli z katalizatorem? Rozumiem, że puszkę całkiem Ci wywalili, skoro czujniki dospawali do rurki

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#373 Post autor: rhaaziel »

tommyq, tak jak wspomniał mój przedmówca, usunąłeś dpf'a aczkolwiek nie zostało to zrobione zgodnie ze sztuką (rurkę wstawia się do środka obudowy dpf'a, a umiejscowienia czujników się nie zmienia, z zewnątrz całość powinna wyglądać jak z fabryki, druga sprawa to podegranie 'na chama' softu ze starej Zafiry, to też nie jest najlepsze rozwiązanie, gdyż wszystkie prace powinno się wykonywać na sofcie który miałeś w aucie i jego odpowiednio zmodyfikować tak aby nie rozpoznawał braku dpf'a, ma to szczególne znacznie jeśli będą wymagane jakieś dalsze modyfikacje softu związane np. z chipowaniem) należy mieć jednak nadzieję, że rozwiązanie które Ci zaoferowali będzie działać i faktycznie zaoszczędzisz trochę kasy w porównaniu do usług konkurencji.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

tommyq

#374 Post autor: tommyq »

usunięcie Dpf ma różne rozwiązania ja mam to wykonane w taki sposób Ty w inny a jeszcze słyszałem o osobach co sobie zażyczyli wyćiąć dpf-a i katalizator wstawić rurę podpiąć sondy.Z tego co mówią frajda teraz z jazdy na całego ..sam się nad tym zastanawiałem. Z zasłyszanych opini pare osób spotkała niemiła niespodzianka otóż po zmodyfikowaniu softu 2007 , fizycznym wycięciu dpf-a włączyło im się wypalanie filtra cząstek stałych .Opinie są różne którymi kierowałem się róznież sam osobiście soft 2005 niczym się praktycznie nie różni od 2007 ale w oryginale nie ma dpf-a ale to rzecz gustu i kaprysu klienta. Ważne aby uzytkownicy Zoch byli zawsze uśmiechnięci. Co do fotki jak tylko będę miał okazję wjechać na jakiś kanał pstryknę foto.z opisu sprawa wygląda tak:
mam wycięte cały katalizator z dpf-em i wstawiony nowy katalizator- rura do której są podpięte sondy -wstawiony tłumik środkowy nowy -rura która prowadzi do tłumika końcowego czyli tak jak było na początku . czyli tak jak mają Zośki z 2005 roku w oryginale.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#375 Post autor: rhaaziel »

tommyq pisze:z opisu sprawa wygląda tak:
mam wycięte cały katalizator z dpf-em i wstawiony nowy katalizator- rura do której są podpięte sondy -wstawiony tłumik środkowy nowy -rura która prowadzi do tłumika końcowego czyli tak jak było na początku . czyli tak jak mają Zośki z 2005 roku w oryginale.
Pierwotnie wydawało mi się, że masz tam niezłą partyzantkę ale jeśli odtworzyli wygląd wydechu taki jaki jest w wersjach z 2005 roku to okej.

Natomiast soft z 2005 to dla mnie wielka niewiadoma, ja na pewno bym się na coś takiego nie zdecydował głownie dlatego, że dodawałem trochę koników przy okazji usuwania DPFa być może jeśli tylko wywalasz DPFa to rozwiązanie to będzie skuteczne i silnik będzie całkiem spoczko pracował, niestety nie znam szczegółowej rozpiski zmian jakie były przeprowadzane w oryginalnym sofcie na przestrzeni lat, a zmiany te są często niemałe (wiadomo trzeba wyeliminować choroby wieku dziecięcego w samochodzie). Moja Zocha jest z lipca 2006 roku ale poprzedni właściciel wgrywał nowy soft w 2008 roku i to on był podstawą modyfikacji którą mam przeprowadzoną u siebie i po ponad roku i 30 tys km nawiniętych nie mam absolutnie żadnych problemów.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”