[FAQ]Płyn do czyszczenia filtra DPF
by sie przydalo wiec i tobie jedno
zwroci uwage ze to wszystko o czym mowilismy to juz zostalo na forum/ w sieci napisane, wystarczylo tylko przeczytac...
co do filtrow - takie sam ejesli mowimy o idei konstrukcji a rozne co do budowy, z prostego powodu: inne silniki.
czytalem tez ze te silniki sa jeszcze bardzi wydajne niz 1.9, wiec stad to dluzsze niedogrzanie. choc musze zauwazyc ze w moim przypadku o ile w temp ujemnych w miescie z trudem sie nagrzewal na max, to teraz przy temp dodatnich (acz blizej 0 niz 10 st. Celc) ladnie i szybko lapie temperature. zatem w twoim tez tak powinno byc...
choc z drugiej strony Orbit stale narzeka na zapychajacy sie dpf... a ma taki sam silnik ja ty.
zwroci uwage ze to wszystko o czym mowilismy to juz zostalo na forum/ w sieci napisane, wystarczylo tylko przeczytac...
co do filtrow - takie sam ejesli mowimy o idei konstrukcji a rozne co do budowy, z prostego powodu: inne silniki.
czytalem tez ze te silniki sa jeszcze bardzi wydajne niz 1.9, wiec stad to dluzsze niedogrzanie. choc musze zauwazyc ze w moim przypadku o ile w temp ujemnych w miescie z trudem sie nagrzewal na max, to teraz przy temp dodatnich (acz blizej 0 niz 10 st. Celc) ladnie i szybko lapie temperature. zatem w twoim tez tak powinno byc...
choc z drugiej strony Orbit stale narzeka na zapychajacy sie dpf... a ma taki sam silnik ja ty.
a mozesz te zdania bardziej sprecyzowac?Przemcio pisze:Filtr czyści się w około 12min do + - 30% . Padający do <50% i sygnalizuje różnicą ciśnień.
widzę ze Z17dtr i A17dtr ( te same silniki ) maja ten sam problem, DPF wypala sie co 180 Km , ja mam przejechane 18KKm czyli nowe Aito ... obserwuje jak DPF sie wypala od roku ..Przemcio pisze:Dręczy mnie jedna kwestia.Jeśli DPF czyści się powiedzmy co 180 kilometrów to znaczy że się kończy prawda?. Co pokazuje Opcom/Tech po takim dopalaniu 30% , 40% , 50% ??Jeśli tą pierwszą wartość i wszystkie pozostałe parametry OK to co ? Kończy się czy nie ? Do czyszczenie czy do wymiany..... Proszę merytorycznie
w miescie 170- 200 km, na trasie ... 360 - 400 Km , czyli dokłądnei 2 X czesciej niz powienien .. ostatnio jezdziłem po miescie z wpientym Kompem i OP-COMEM .. i tak,.
gdy temperatura powietrza jest wyższa niz 1 C zapełnianie sie DPF to 1 % na 5km
gdy jest poniżej zera ...2,5 % na 5 km, w mieście do momentu aż się silnik zagrzeje .. Tylko ze czasami zajmuje mu 5 km aby się zagrzać ,
W temperaturze poniżej 0C ... komputer cały czas trzyma podwyższone obroty ( debil ) nie wiadomo dlaczego .. bogatsza mieszanka zapełnia DPF . w mgnieniu oka .
Zawsze .... wypalanie zaczyna sie przy 85% zapchanego DPF i wypala do 30 % wiec całkowity "" ruch"" to 55%
Moj znajomy ma nową Astre z silnikiem A17DTR ... ma dokładnie ten sam problem , wymienili mu SOft nic się nie zmieniło ...
Jutro jadę do serwisu zobaczymy co powiedzą ...
Sorki ułomnym ale nie wyczytałem nigdzie jasnej uwagi o zależności temp. silnika a zapełnianie się chwasta. W mojej Zosi filtr czyści się w około 10min przy obrotach 2800 do 3200.w mieście. Silnik ma problem z uzyskaniem szybko właściwej temperatury(84-90C) w mroźne dni .Popracuje nad tym .Z tego co wyczytałem to padający DPF nie wypali się do 30% ale może się mylę.
u mnie tak samo . ale wypalanie potrafi sie właczyc nawet przy 70 C ... i wtedy temperatura gwałtownie rośnie ... od razu wyłączam ogrzewanie gdyż to powoduje wolniejsza stratę ciepła , ktos nawet pisał iz włacza KLIME aby bardziej obciazxyc silnik...Przemcio pisze:Sorki ułomnym ale nie wyczytałem nigdzie jasnej uwagi o zależności temp. silnika a zapełnianie się chwasta. W mojej Zosi filtr czyści się w około 10min przy obrotach 2800 do 3200.w mieście. Silnik ma problem z uzyskaniem szybko właściwej temperatury(84-90C) w mroźne dni .Popracuje nad tym .Z tego co wyczytałem to padający DPF nie wypali się do 30% ale może się mylę.
Już sobie to wyobrażam ... Wyłączone ogrzewanie , włączona KLima i otwarte szyby . gdyż na zewnątrz jest Cieplej, czapka rękawiczki ... i pukający się w czoło inni kierowcy ..
Chyba strzele sobie napis na tylnej szybie ... "" NIEMA CO SIĘ DZIWIĆ - MAM OPLA ""
ja przeglądałem rózne fora i wiele osób pokusiło sie o przewiercenie otworu przez filtr..kosib pisze:Koledzy a odpowiecie na moje pytanie odnoścnie tego otworu przez filter. Wyrazcie swoje opinie. Chciałbym znac wasze zdanie.
i jakoś byli zaodowleni (filtr wypala sie rzadziej no bo nasycenie wolniej postępuje).
podczas wypalania wali niestety na biało z rury wydechowej przez spalony olej napedowy kóry to spala sie większej ilosci niz w czasie normalnej pracy)
Nikomu komp nie wyrzucał błedu z tego powodu..
Jak dla mnie jest to jakies rozwiazanie doraźne i tanie z zapychającym sie filtrem czastek stałych.
Decyzję czy to dobre rozwiązanie kazdy musi podjac indywidualnie.
No fakt. Spory minus to przy wypalaniu będzie siwo za autem. Troche wstyd.Takie auto a kompi jak dobry kamaz. Ale jak będzie otwór to będzie sie żadziej wypalać tak??
[ Dodano: Nie Kwi 03, 2011 22:22 ]
Koledzy temat wypalania powraca. Po czyszczeniu było super. Wypalanie włączyło sie po ok 800km ,potem drugie po ok 600 i teraz juz nie kojaze dokładnie ale jeszcze mniej. I co ciekawego zauwazyłem. Na tym zlączu elastycznym na wydechu jest mokro. To złącze jest wilgne całe jak by w ropie. Czy to powod nieszczelności złącza i ON wędrujący do filtra podczas wypalania wydostaje sie na zewnątrz? Co z tym autkiem robic KOLEDZY??
[ Dodano: Nie Kwi 03, 2011 22:22 ]
Koledzy temat wypalania powraca. Po czyszczeniu było super. Wypalanie włączyło sie po ok 800km ,potem drugie po ok 600 i teraz juz nie kojaze dokładnie ale jeszcze mniej. I co ciekawego zauwazyłem. Na tym zlączu elastycznym na wydechu jest mokro. To złącze jest wilgne całe jak by w ropie. Czy to powod nieszczelności złącza i ON wędrujący do filtra podczas wypalania wydostaje sie na zewnątrz? Co z tym autkiem robic KOLEDZY??