Może po prostu nie masz tego nieszczęsnego filtra. Powinieneś się cieszyćMichalek1911 pisze:Powiem szczerze, że od maja kiedy auto zostalo zakupione nie zauważyłem ani jednego wypalania. Może to dziwne ale obserwuje spalanie w BC i jak dotychczas ani jednej oznaki.
[FAQ]wypalanie DPF-u
O co chodzi z tą kontrolką?? Najpierw włączały mi się inne kontrolki (abs itd.) a teraz migają świece. Byłem u mechanika, sprawdził wszystko komputerem i nic nie wykazało. Sprawdził tez świece pod maską i nic tam nie znalazł. Co to moze być POMOCY!!!
//temat można napisać normalnie, nie trzeba tylu gwiazdek i najlepiej w odpowiednim dziale//BajBus
//temat można napisać normalnie, nie trzeba tylu gwiazdek i najlepiej w odpowiednim dziale//BajBus
Ostatnio zmieniony 25 lut 2011, 20:06 przez grabarz11, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: podbeskidzie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Poczytaj to .Pozdrawiamgrabarz11 pisze:O co chodzi z tą kontrolką?? Najpierw włączały mi się inne kontrolki (abs itd.) a teraz migają świece. Byłem u mechanika, sprawdził wszystko komputerem i nic nie wykazało. Sprawdził tez świece pod maską i nic tam nie znalazł. Co to moze być POMOCY!!!
Koledzy wczoraj zapaliła mi się kontrolka pomarańczowa auta z kluczem auto straciło na chwilę moc po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy ale niestety kontrolka nie zgasła. Sprawdziłem kod błędu i wyszło 042A52 czyli błąd czujnika temperaturu DPF Dzisiaj pojechałem do mechanika Po podłączeniu do kompa stwierdził że nie ma żadnego błędu ! Pokazalem mu swiecącą kontrolkę i kod błędu metodą hamulec gaz w podłogę i na wyświetlaczu kilometrów pokazał sie błąd 042A52
Mechanik stwierdził że to DPF nie może sie wypalić i trzeba auto przegonić przy obrotach 3500. Sprawdził w kompie kod błędu i stwierdził że to faktycznie bląd czujnika temperaury DPF ale on ma 4 znaczenia i pewnie filtr jest zapchany i stąd róznica temperatur i błąd bo czujnik jakby był uszkodzony to po podpięciu do kompa by mu coś wyszło.
Więc przegoniłem auto ze 40 km przy prędkości 100-160 km/h i nic kontrolka jak się paliła tak się pali i dalej na wyświetlaczu ten sam błąd!
Odłączyłem klemę na pare minu i nic oczywiście nie pomogło!
Czytałem że jak filtr jest zapchany to się zapala kontrolka świec z nie ta z kluczykiem czy możliwe że filtr jest nasycony i zapaliła mi ie kontrolka z kluczem?
Prosze POMOCY bo nie wiem co z tym szjsem robić!
Mechanik stwierdził że to DPF nie może sie wypalić i trzeba auto przegonić przy obrotach 3500. Sprawdził w kompie kod błędu i stwierdził że to faktycznie bląd czujnika temperaury DPF ale on ma 4 znaczenia i pewnie filtr jest zapchany i stąd róznica temperatur i błąd bo czujnik jakby był uszkodzony to po podpięciu do kompa by mu coś wyszło.
Więc przegoniłem auto ze 40 km przy prędkości 100-160 km/h i nic kontrolka jak się paliła tak się pali i dalej na wyświetlaczu ten sam błąd!
Odłączyłem klemę na pare minu i nic oczywiście nie pomogło!
Czytałem że jak filtr jest zapchany to się zapala kontrolka świec z nie ta z kluczykiem czy możliwe że filtr jest nasycony i zapaliła mi ie kontrolka z kluczem?
Prosze POMOCY bo nie wiem co z tym szjsem robić!
mkobo pisze:Koledzy wczoraj zapaliła mi się kontrolka pomarańczowa auta z kluczem auto straciło na chwilę moc po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy ale niestety kontrolka nie zgasła. Sprawdziłem kod błędu i wyszło 042A52 czyli błąd czujnika temperaturu DPF Dzisiaj pojechałem do mechanika Po podłączeniu do kompa stwierdził że nie ma żadnego błędu ! Pokazalem mu swiecącą kontrolkę i kod błędu metodą hamulec gaz w podłogę i na wyświetlaczu kilometrów pokazał sie błąd 042A52
Mechanik stwierdził że to DPF nie może sie wypalić i trzeba auto przegonić przy obrotach 3500. Sprawdził w kompie kod błędu i stwierdził że to faktycznie bląd czujnika temperaury DPF ale on ma 4 znaczenia i pewnie filtr jest zapchany i stąd róznica temperatur i błąd bo czujnik jakby był uszkodzony to po podpięciu do kompa by mu coś wyszło.
Więc przegoniłem auto ze 40 km przy prędkości 100-160 km/h i nic kontrolka jak się paliła tak się pali i dalej na wyświetlaczu ten sam błąd!
Odłączyłem klemę na pare minu i nic oczywiście nie pomogło!
Czytałem że jak filtr jest zapchany to się zapala kontrolka świec z nie ta z kluczykiem czy możliwe że filtr jest nasycony i zapaliła mi ie kontrolka z kluczem?
Prosze POMOCY bo nie wiem co z tym szjsem robić!
miałem ten sam problem i pojechałem do serwisu i okazało się, że oprócz dpf zapchany miałem jeszcze zawór egr...
Mam pytanie: czy ten przebieg do wymiany (INSP) jest wiarygodny? Można wymieniać olej patrząc się na niego? Czy przy DPF-ie lepiej robić to częściej. Podobno ten INSP zmienia się w zależności od właściwości oleju i to 30000 km może zmaleć bardzo szybko. A może po prostu go zlekceważyć i wymieniać olej co np 12-15 tyś km?