[FAQ]Jak wywalić DPFa

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#526 Post autor: Bodek »

opelek pisze:Czy mogę liczyć na podpowiedź kto w okolicy bielska Białej wyrywa chwasty i ile to kosztuje
Do Krakowa nie masz daleko - pogadaj z Grzegorzem
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Snowmenn

#527 Post autor: Snowmenn »

opelek pisze:Czy mogę liczyć na podpowiedź kto w okolicy bielska Białej wyrywa chwasty i ile to kosztuje
Witaj.
Nie wiem od czego to zależy ale ja wyprułem DPF i nie zmieniłem softu . Zrobiłem już 1200km od tego zabiegu i nie mam błędów. Może Ty też będziesz tym szczęśliwcem który nie będzie musiał "softa zgrywać". Ja wywaliłem go tak że wyciąłem okno , wytłukłem i zaspawałem. Na koniec farbą do pieca na srebrno pomalowałem i włożyłem. Liczyłem się że będę musiał softa zmieniać ale na razie nie ma błędów więc po co. Podłączałem pod OP-COMa i błędów brak. Oczywiście jak wiadomo to jest różnie.

Koszt jedynie to zaspawać bo tyle mnie to kosztowało i farba. Za spaw 4paka musiałem dać.

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#528 Post autor: heko »

ech, ale bredzisz, poczekaj aż narośnie zapełnienie i zacznie regenerować na okrągło P

Snowmenn

#529 Post autor: Snowmenn »

heko pisze:ech, ale bredzisz, poczekaj aż narośnie zapełnienie i zacznie regenerować na okrągło P
Bredzę czy też nie . Czas pokaże. Oby nie :(. Jak się coś będzie działo zapewne dam znać.

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#530 Post autor: heko »

...czekamy, ale 1200km to już czas :D

mozartinio

#531 Post autor: mozartinio »

cos w tym moze byc racji.wszyscy usuwaja dpf fizycznie i komputerowo,bo ogolnie jest przyjete,ze tak trzeba.ja jak chcialem zaslepic egr,to tez wszyscy mowili,ze trzeba usunac go najpierw z kompa,a okazalo sie,ze wystarczylo zaslepic i poczekac na efekty,ktore sa tylko w postaci swiecacej sie ikonki na wyswietlaczu

koszalin11

#532 Post autor: koszalin11 »

Snowmenn pisze:
opelek pisze:Czy mogę liczyć na podpowiedź kto w okolicy bielska Białej wyrywa chwasty i ile to kosztuje
Witaj.
Nie wiem od czego to zależy ale ja wyprułem DPF i nie zmieniłem softu . Zrobiłem już 1200km od tego zabiegu i nie mam błędów. Może Ty też będziesz tym szczęśliwcem który nie będzie musiał "softa zgrywać". Ja wywaliłem go tak że wyciąłem okno , wytłukłem i zaspawałem. Na koniec farbą do pieca na srebrno pomalowałem i włożyłem. Liczyłem się że będę musiał softa zmieniać ale na razie nie ma błędów więc po co. Podłączałem pod OP-COMa i błędów brak. Oczywiście jak wiadomo to jest różnie.

Koszt jedynie to zaspawać bo tyle mnie to kosztowało i farba. Za spaw 4paka musiałem dać.
Ja tez noszę się z zamiarem w następnym tydodniu wyprucia dpfa ale z góry filtra żeby nie było widać ingerencji. Masz może opcoma by sprawdzić co pokazują czujniki ciśnień i stan nasycenia filtra?
Także mocno Ci kibicuję :ok:
Nie wiem czy się nie mylę ale podejrzewam, że nic nie powinno się dziać w końcu to czujniki powinny dawać sygnał do wypalania no chyba, że jak nic się nie dzieje w czujnikach to komputer wywali awarię .
Jakby coś się działo to daj znać. :piwo:

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#533 Post autor: heko »

...ludzie, co wy gadacie, zapełnienie filtra wylicza komp i nie ma innej opcji, za jakiś czas zacznie regenerować, kopcić na biało itd...a na koniec przybywać oleju...ENDE ;)

koszalin11

#534 Post autor: koszalin11 »

heko pisze:...ludzie, co wy gadacie, zapełnienie filtra wylicza komp i nie ma innej opcji, za jakiś czas zacznie regenerować, kopcić na biało itd...a na koniec przybywać oleju...ENDE ;)
No raczej logiczne, że zapełnienie filtra wylicza komp, ale nie bierze tego ze szklanej kuli tylko posługuje się wartościami z czujników, które mówią czy filtr jest pełny czy nie.

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#535 Post autor: heko »

...nieeee, z czujnika różnicy ciśnie bierze wartość która mówi o zapchaniu/przepustowości, ale nawet przy pustym filtrze, komputer wylicza zapełnienie, a to powoduje włączenie regeneracji... i tyle w temacie
jeśli ktoś uważa inaczej, to nie ma pojęcia o zasadach i pracy sterowania działaniem filtrów DPF

koszalin11

#536 Post autor: koszalin11 »

W takim razie poczekam na info kolegi Snowmenn :piwo:

Snowmenn

#537 Post autor: Snowmenn »

koszalin11 pisze:W takim razie poczekam na info kolegi Snowmenn :piwo:
Żeby nie było że nie śledzę tematu .
Nadal mam 0 błędów , od wycinki już 2,5k km . Nie chciałem się wychylać bo mam takiego pecha że zawsze jak coś powiem zaraz coś się dzieje. Ale do tej pory nic się nie dzieje . Brak wyskakiwania błędu , brak trybów awaryjnych. Nie mam pojęcia dlaczego ale tak mam . Też byłem pewien że softa trzeba zmienić, nie zmieniłem. Podpinałem już pod kompa by sprawdzić czy są błędy też nie ma. Patrzyłem w opcje filtr cząstek stałych też nie ma niedomagań. Jedynie co zaobserwowałem to "przyjemny" dźwięk który powstaje w pustej puszcze po przepompowaniu turbiny . Coś ala "łuł" trwa to dosłownie 1s . Po za tym brak problemów.

Dodam że wywaliłem DPF po całkowitym zatkaniu które też mnie zdziwiło że się zatkał na "amen".

koszalin11

#538 Post autor: koszalin11 »

Snowmenn pisze:
koszalin11 pisze:W takim razie poczekam na info kolegi Snowmenn :piwo:
Żeby nie było że nie śledzę tematu .
Nadal mam 0 błędów , od wycinki już 2,5k km . Nie chciałem się wychylać bo mam takiego pecha że zawsze jak coś powiem zaraz coś się dzieje. Ale do tej pory nic się nie dzieje . Brak wyskakiwania błędu , brak trybów awaryjnych. Nie mam pojęcia dlaczego ale tak mam . Też byłem pewien że softa trzeba zmienić, nie zmieniłem. Podpinałem już pod kompa by sprawdzić czy są błędy też nie ma. Patrzyłem w opcje filtr cząstek stałych też nie ma niedomagań. Jedynie co zaobserwowałem to "przyjemny" dźwięk który powstaje w pustej puszcze po przepompowaniu turbiny . Coś ala "łuł" trwa to dosłownie 1s . Po za tym brak problemów.

Dodam że wywaliłem DPF po całkowitym zatkaniu które też mnie zdziwiło że się zatkał na "amen".
No to oby tak dalej :ok: :brawo:

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#539 Post autor: Zdenek2007 »

Snowmenn pisze:
koszalin11 pisze:W takim razie poczekam na info kolegi Snowmenn :piwo:
Żeby nie było że nie śledzę tematu .
Nadal mam 0 błędów , od wycinki już 2,5k km . Nie chciałem się wychylać bo mam takiego pecha że zawsze jak coś powiem zaraz coś się dzieje. Ale do tej pory nic się nie dzieje . Brak wyskakiwania błędu , brak trybów awaryjnych. Nie mam pojęcia dlaczego ale tak mam . Też byłem pewien że softa trzeba zmienić, nie zmieniłem. Podpinałem już pod kompa by sprawdzić czy są błędy też nie ma. Patrzyłem w opcje filtr cząstek stałych też nie ma niedomagań. Jedynie co zaobserwowałem to "przyjemny" dźwięk który powstaje w pustej puszcze po przepompowaniu turbiny . Coś ala "łuł" trwa to dosłownie 1s . Po za tym brak problemów.

Dodam że wywaliłem DPF po całkowitym zatkaniu które też mnie zdziwiło że się zatkał na "amen".

Jak masz dostęp do Op-Coma lub TECHA to sprawdź i podaj nam stopień zapełnienia filtra(%) Wtedy będzie coś więcej wiadomo!

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#540 Post autor: heko »

...i kiedy się ostatni raz regenerował :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”