Do Krakowa nie masz daleko - pogadaj z Grzegorzemopelek pisze:Czy mogę liczyć na podpowiedź kto w okolicy bielska Białej wyrywa chwasty i ile to kosztuje
[FAQ]Jak wywalić DPFa
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witaj.opelek pisze:Czy mogę liczyć na podpowiedź kto w okolicy bielska Białej wyrywa chwasty i ile to kosztuje
Nie wiem od czego to zależy ale ja wyprułem DPF i nie zmieniłem softu . Zrobiłem już 1200km od tego zabiegu i nie mam błędów. Może Ty też będziesz tym szczęśliwcem który nie będzie musiał "softa zgrywać". Ja wywaliłem go tak że wyciąłem okno , wytłukłem i zaspawałem. Na koniec farbą do pieca na srebrno pomalowałem i włożyłem. Liczyłem się że będę musiał softa zmieniać ale na razie nie ma błędów więc po co. Podłączałem pod OP-COMa i błędów brak. Oczywiście jak wiadomo to jest różnie.
Koszt jedynie to zaspawać bo tyle mnie to kosztowało i farba. Za spaw 4paka musiałem dać.
cos w tym moze byc racji.wszyscy usuwaja dpf fizycznie i komputerowo,bo ogolnie jest przyjete,ze tak trzeba.ja jak chcialem zaslepic egr,to tez wszyscy mowili,ze trzeba usunac go najpierw z kompa,a okazalo sie,ze wystarczylo zaslepic i poczekac na efekty,ktore sa tylko w postaci swiecacej sie ikonki na wyswietlaczu
Ja tez noszę się z zamiarem w następnym tydodniu wyprucia dpfa ale z góry filtra żeby nie było widać ingerencji. Masz może opcoma by sprawdzić co pokazują czujniki ciśnień i stan nasycenia filtra?Snowmenn pisze:Witaj.opelek pisze:Czy mogę liczyć na podpowiedź kto w okolicy bielska Białej wyrywa chwasty i ile to kosztuje
Nie wiem od czego to zależy ale ja wyprułem DPF i nie zmieniłem softu . Zrobiłem już 1200km od tego zabiegu i nie mam błędów. Może Ty też będziesz tym szczęśliwcem który nie będzie musiał "softa zgrywać". Ja wywaliłem go tak że wyciąłem okno , wytłukłem i zaspawałem. Na koniec farbą do pieca na srebrno pomalowałem i włożyłem. Liczyłem się że będę musiał softa zmieniać ale na razie nie ma błędów więc po co. Podłączałem pod OP-COMa i błędów brak. Oczywiście jak wiadomo to jest różnie.
Koszt jedynie to zaspawać bo tyle mnie to kosztowało i farba. Za spaw 4paka musiałem dać.
Także mocno Ci kibicuję
Nie wiem czy się nie mylę ale podejrzewam, że nic nie powinno się dziać w końcu to czujniki powinny dawać sygnał do wypalania no chyba, że jak nic się nie dzieje w czujnikach to komputer wywali awarię .
Jakby coś się działo to daj znać.
No raczej logiczne, że zapełnienie filtra wylicza komp, ale nie bierze tego ze szklanej kuli tylko posługuje się wartościami z czujników, które mówią czy filtr jest pełny czy nie.heko pisze:...ludzie, co wy gadacie, zapełnienie filtra wylicza komp i nie ma innej opcji, za jakiś czas zacznie regenerować, kopcić na biało itd...a na koniec przybywać oleju...ENDE
...nieeee, z czujnika różnicy ciśnie bierze wartość która mówi o zapchaniu/przepustowości, ale nawet przy pustym filtrze, komputer wylicza zapełnienie, a to powoduje włączenie regeneracji... i tyle w temacie
jeśli ktoś uważa inaczej, to nie ma pojęcia o zasadach i pracy sterowania działaniem filtrów DPF
jeśli ktoś uważa inaczej, to nie ma pojęcia o zasadach i pracy sterowania działaniem filtrów DPF
Żeby nie było że nie śledzę tematu .koszalin11 pisze:W takim razie poczekam na info kolegi Snowmenn
Nadal mam 0 błędów , od wycinki już 2,5k km . Nie chciałem się wychylać bo mam takiego pecha że zawsze jak coś powiem zaraz coś się dzieje. Ale do tej pory nic się nie dzieje . Brak wyskakiwania błędu , brak trybów awaryjnych. Nie mam pojęcia dlaczego ale tak mam . Też byłem pewien że softa trzeba zmienić, nie zmieniłem. Podpinałem już pod kompa by sprawdzić czy są błędy też nie ma. Patrzyłem w opcje filtr cząstek stałych też nie ma niedomagań. Jedynie co zaobserwowałem to "przyjemny" dźwięk który powstaje w pustej puszcze po przepompowaniu turbiny . Coś ala "łuł" trwa to dosłownie 1s . Po za tym brak problemów.
Dodam że wywaliłem DPF po całkowitym zatkaniu które też mnie zdziwiło że się zatkał na "amen".
No to oby tak dalejSnowmenn pisze:Żeby nie było że nie śledzę tematu .koszalin11 pisze:W takim razie poczekam na info kolegi Snowmenn
Nadal mam 0 błędów , od wycinki już 2,5k km . Nie chciałem się wychylać bo mam takiego pecha że zawsze jak coś powiem zaraz coś się dzieje. Ale do tej pory nic się nie dzieje . Brak wyskakiwania błędu , brak trybów awaryjnych. Nie mam pojęcia dlaczego ale tak mam . Też byłem pewien że softa trzeba zmienić, nie zmieniłem. Podpinałem już pod kompa by sprawdzić czy są błędy też nie ma. Patrzyłem w opcje filtr cząstek stałych też nie ma niedomagań. Jedynie co zaobserwowałem to "przyjemny" dźwięk który powstaje w pustej puszcze po przepompowaniu turbiny . Coś ala "łuł" trwa to dosłownie 1s . Po za tym brak problemów.
Dodam że wywaliłem DPF po całkowitym zatkaniu które też mnie zdziwiło że się zatkał na "amen".
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Snowmenn pisze:Żeby nie było że nie śledzę tematu .koszalin11 pisze:W takim razie poczekam na info kolegi Snowmenn
Nadal mam 0 błędów , od wycinki już 2,5k km . Nie chciałem się wychylać bo mam takiego pecha że zawsze jak coś powiem zaraz coś się dzieje. Ale do tej pory nic się nie dzieje . Brak wyskakiwania błędu , brak trybów awaryjnych. Nie mam pojęcia dlaczego ale tak mam . Też byłem pewien że softa trzeba zmienić, nie zmieniłem. Podpinałem już pod kompa by sprawdzić czy są błędy też nie ma. Patrzyłem w opcje filtr cząstek stałych też nie ma niedomagań. Jedynie co zaobserwowałem to "przyjemny" dźwięk który powstaje w pustej puszcze po przepompowaniu turbiny . Coś ala "łuł" trwa to dosłownie 1s . Po za tym brak problemów.
Dodam że wywaliłem DPF po całkowitym zatkaniu które też mnie zdziwiło że się zatkał na "amen".
Jak masz dostęp do Op-Coma lub TECHA to sprawdź i podaj nam stopień zapełnienia filtra(%) Wtedy będzie coś więcej wiadomo!