[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Raschey
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2019, 13:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI 74kw
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19DTL

#541 Post autor: Raschey »

Jest DPF czy nie ma ?
W0L0AHM757G159119

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#542 Post autor: Mariusz »

Raschey pisze: 30 gru 2019, 02:03 Jest DPF czy nie ma ?
W0L0AHM757G159119
Ten rocznik ma na pewno, no chyba że ktoś wyciął.

Raschey
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2019, 13:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI 74kw
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19DTL

#543 Post autor: Raschey »

Thx

Bartoszko88
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 04 cze 2020, 20:45
Imię: Bartek
Lokalizacja: Stw
Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17dtj
Gender:

#544 Post autor: Bartoszko88 »

Witam, mam problem ze swoją Zośka. W tamtym roku ja zakupiłem, przy pierwszej wymianie oleju okazało się, że było sporo więcej oleju, niz powinno,zapewne wina dpf. Druga sprawa, że u mnie w mieście brak odpowiednich fachowców, którzy znają się na rzeczy tj. Dpf. Od tamtej wymiany pilnowałem wypalania, zawsze jakaś trasa i trzymanie obrotów. Niestety po zrobieniu 8,5 tyś od wymiany oleju wyskoczyło insp0, a parę dni później kontrolka serwis(auto z kluczem). Auto zostało podłączone do komputera, dwa błędy odnośnie wysokiego ciśnienia oleju oraz przeładowanie dpf czy coś w tym stylu, dodam, że na drugi dzien zalaczyło się wypalanie filtra, oczywiście trasa, trzymanie obrotów, podłączenie pod kompa, nasycenie 38%. Dodatkowo stan oleju za wysoki. Tak jak wcześniej wspominałem, brak kompetentnych fachowców w moim mieście, sam im sugeruje, że zapewne dpf do regeneracji, ale oni w sumie nie są mi w stanie odpowiedzieć. Ktoś miał podobny przypadek? Czy dobrze się sugeruję objawami, że to wina filtra? Dodam, że w cyklu mieszanym wypala się średnio co 250 km, po autostradzie po 400 km. Bardzo proszę o radę. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5218
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#545 Post autor: fredas »

Weź zacznij od lepszego paliwa np verwę i postarać się wypalać do końca , wyczyść bost sensor też potrafi namieszać
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#546 Post autor: Czesław »

Bartoszko88 pisze: 31 lip 2020, 16:55 Witam, mam problem ze swoją Zośka. W tamtym roku ja zakupiłem, przy pierwszej wymianie oleju okazało się, że było sporo więcej oleju, niz powinno,zapewne wina dpf. Druga sprawa, że u mnie w mieście brak odpowiednich fachowców, którzy znają się na rzeczy tj. Dpf. Od tamtej wymiany pilnowałem wypalania, zawsze jakaś trasa i trzymanie obrotów. Niestety po zrobieniu 8,5 tyś od wymiany oleju wyskoczyło insp0, a parę dni później kontrolka serwis(auto z kluczem). Auto zostało podłączone do komputera, dwa błędy odnośnie wysokiego ciśnienia oleju oraz przeładowanie dpf czy coś w tym stylu, dodam, że na drugi dzien zalaczyło się wypalanie filtra, oczywiście trasa, trzymanie obrotów, podłączenie pod kompa, nasycenie 38%. Dodatkowo stan oleju za wysoki. Tak jak wcześniej wspominałem, brak kompetentnych fachowców w moim mieście, sam im sugeruje, że zapewne dpf do regeneracji, ale oni w sumie nie są mi w stanie odpowiedzieć. Ktoś miał podobny przypadek? Czy dobrze się sugeruję objawami, że to wina filtra? Dodam, że w cyklu mieszanym wypala się średnio co 250 km, po autostradzie po 400 km. Bardzo proszę o radę. Pozdrawiam.
Przeczytaj z uwagą ten temat i będziesz miał odpowiedzi na wszystkie pytania :ok:
czesiek_ze

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”