Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
kicaj pisze:jest dobrze napisane - w przypadku gdy automatyczne wypalanie nie zadziala trzeba podjechac do aso w celu wypalania z fejsa, nalezy wtedy nie przekraczac 2000 obr/min aby nie zapchac filtra na amen... bo wtedy i aso nie pomoze...
Mieszacie już.
Jak da mu się więcej to jest nawet lepiej,bo szybciej EGT wzrośnie,jednak jak ostro się daje w trakcie wypalania,może być problem z rosnącym poziomem oleju.
Pozdr.
kubik_CDTi,
rozroznij 2 rzeczy - samo wypalanie oraz problem z inicjalizacja wypalania, gdy filtr sie zapchal porzadnie a auto nie moze samo zainicjowac wypalania. w drugim przypadku nalezy baaardzo spokojnie, nie przekraczajac obrotow 2000 podjechac pod fejsa i zainicjowac kompem. to ograniczenie jest zwiazane z minimalizacja produkcji czastek stalych... tak aby nie zapchac bardziej filtr...
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2010, 17:55 przez kicaj, łącznie zmieniany 1 raz.
kicaj pisze:kubik_CDTi,
rozroznij 2 rzeczy - samo wypalanie oraz problem z inicjalizacja wypalania, gdy filtr sie zapchal porzadnie a auto nie moze samo zainicjowac wypalania. w drugim przypadku nalezy baaardzo spokojnie, nie przekraczajac obrotow 2000 podjechac pod fejsa i zainicjowac kompem. to ograniczenie jest zwiazane z minimalizacja produkcji czastek stalych... tak aby nie zapchac bardziej filtr...
Ale chyba nie chodzilo o to, zeby podjechac na serwis i wypalac z kompa, a poprostu jechac do tych 2000obrotow (nie zapchac na amen), az sie nagrzeje silnik i samoczynnie sie wlaczy wypalenie. btw. Dzisiaj sprawdzone kompem od wypalania 160km nasycenie 16% i nawet nie zauwazylem wypalania pewnie przez autostrade.
Już chyba wiem o co chodzi z tymi kontrolkami swiec żarowych.
Jak pisałem mi migała kontrolka swiec ale dopalanie nie zostało zakonczone gdyz silnik został wyłaczony, nawet dwa razy, a za trzecim razem juz nic nie migało. Potem przejechałem jeszce 100 km i byłem przekonany że filtr sie wypalił. Dzis rozmaiwalem z kolejnym panem z ASO z Łodzi (dokładnie to samo mi powiedzal pan z ASO z Krakowa) pytajac go czy mi sie wypalił czy nie po tych 100km....on poiwedział ze nie i wszystko wskazauje na to że miał racje. Tzn. powiedzial mi ze migajaca kontrolka dała znąc że juz trzy razy były próby wypalenia.....ale się nie powiodły...Ponieważ ja wyłączyłem silnik...i proces został przerwany...komputer zarejstrował kolejna nieudana próbe i przesunał wypalanie na najbilzszy czas. ....i rzeczywsice dziś mi sie właczyło wypalanie......kontrolka nie migała....obroty wzrosły...spalanie na postoju 4.5-5 litrów....niesamowity smród...a nawet dym ponieważ przy wymianie filtra oleju pochalapali siatke łaczącą na wydechu olejem... Wypalanie trwało ponad 15 minut.
kicaj pisze:
nie wierz we wszystko co w instrukcji bo w to to nawet aso nie wierzy
Nie wierzę we wszystko , tylko przytaczam co wyczytałem i z tego co widzę w ostatnim poście pokrywa się to z prawdą .
Bardziej ufam tym co opisują konkretne fakty niż to co nasmaruje opel w powiedzmy lekko "uniwersalnej" instrukcji obsługi . To tyle z mojej strony :>
T.
kubik_CDTi pisze:
Mieszacie już.
Jak da mu się więcej to jest nawet lepiej,bo szybciej EGT wzrośnie,jednak jak ostro się daje w trakcie wypalania,może być problem z rosnącym poziomem oleju.
Pozdr.
A właśnie że nie. Jak tłoki będa szybciej chodzić, to jest mniejsze prawdopodobieństwo, że ON ścieknie po ściance i dostanie się do oleju
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
kicaj pisze:slupek pasazera, przednie drzwi - tam jest tabliczka i w jednym z rogow jest wartos w kwadraciku - jak jest 0.5 to oznacza ze DPF jest
wartosci 1.2 1.3 oznaczaja brak dpfu...
Nie do końca jest to prawda. Ja mam cyfrę 1.3 a mam DPF-a.
Wszystkim, dla których zarówno cyferki (0,5 lub 1,3) na tabliczce na słupku są mylące, jak również dla tych którzy nie ufają temu co mówi VIN proponuje schylić się pod samochód i zobaczyć czy ma się filtr i podłączone do niego czujniki, tej wielkiej puchy nie da się przegapić
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
rhaaziel pisze:Wszystkim, dla których zarówno cyferki (0,5 lub 1,3) na tabliczce na słupku są mylące, jak również dla tych którzy nie ufają temu co mówi VIN proponuje schylić się pod samochód i zobaczyć czy ma się filtr i podłączone do niego czujniki, tej wielkiej puchy nie da się przegapić
Tak jest, słusznie kolega piszesz. Najlepiej sprawdzić osobiście.
s1lo pisze: Tak jest, słusznie kolega piszesz. Najlepiej sprawdzić osobiście.
macie racje...ale jak kupowalem auto...to szukalem rocznika 2005 bez dpf w róznych miastach...i pytalem ludzi przez telfon czy jest ten filtr.....i czy by mogli ewentualnie sprzojrzec pod auto.....i nikt nie miał zielonego pojęcia czego własciwie szukac pod autem.
To rzeczywiście kwadracik nie jest miarodajny.
Powiem o swoich doświadczeniach po 80tys.km z DPFem.
Wypalanie nie raz kończyłem na postoju,kiedy pod koniec trasy się zaczynało,a nie chciało mi się jeździć,nie było problemów.
Raz przerwał się przewód od mierzenia ciśnienia ,co powodowało błąd,najpierw został naprawiony prowizorycznie i tak mogłoby zostać,ale potem wjechał nowy za 300zł i spokój.
2razy był problem z EGRem,ale na załatwione na gwarancji.
Tylko raz się zdarzyło,że migała mi kontrolka przypominająca o wypalaniu.
Olej zmieniany max co 15tys.km.
Nie zanosi się szybko na usterkę ww. z racji,że Zafira praktycznie nie jeździ po mieście.
Podoba mi się,że rurka jest czysta i jak idę pełnym ogniem to nie zostawiam za sobą chmury sadzy.
Szkoda,że w Polsce nie ma zniżek z racji wysokiej normy,ale cóż tak jest.
Tak więc jeżeli samochód jest dobrze użytkowany to idzie żyć z tymi ustrojstwami.
Jeżeli ktoś lata dużo na krótkich odcinkach dajmy nie dłuższych nawet jak 3km to odradzam zafirę z DPFem,w ogóle w dieslu bo będzie to męką,a różnicy w spalaniu praktycznie brak.
Pozdrawiam