[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
fysio1978

#91 Post autor: fysio1978 »

Witam ponownie wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi fachmani we Włoszech niby doszli co jest grane problemem było nie dogrzanie silnika jak byłem na święta w Polsce było ze tak powiem mroźno auto jeździło po mieście więc robiłem krótkie odcinki i dpf nie wypalał dobrze. Kierownik serwisu wytłumaczył mi że sławny filtr ma ustaloną przez komputer czas swojej pracy i na postoju przy niskich temperaturach nie daje rady pzepalić wszystkiego i najprawdopodobniej odłożyło się trochę tego syfu i teraz czujnik cały czas daje sygnał o zabrudzeniu. Dla pewności sprawdzili egr oraz sprawdzili całkowicie instalację chłodniczą wentylatory i wszystko jak w najlepszym porządku z tym że niestety za 15000km muszę wymienić olej także 380zł wydane na olej w polsce wyrzucone w błoto
i co najmilsze auto stało cały dzień w ASO koszt 35 eur i takie powinny być serwisy a nie jak unas za samo zapytanie kiedy można podjechać 200zyla :/

P.S.

Z korzystałem z porady dzisiaj zrobiłem 210km i dałem milusińskiej pojeździć jak nigdy.

kicaj

#92 Post autor: kicaj »

fysio1978 pisze:fachmani we Włoszech niby doszli co jest grane problemem było nie dogrzanie silnika jak byłem na święta w Polsce było ze tak powiem mroźno auto jeździło po mieście więc robiłem krótkie odcinki i dpf nie wypalał dobrze.
chyba w klocki leca... ja tez tak mam (zimno i krotkie dystanse) a zadnych problemow narazie z dpfem
po prostu jak przyjdzie pora a silnik sie zagrzeje to sie wypali, ot i tyle...

fysio1978

#93 Post autor: fysio1978 »

CZYLI WEDŁUG CIEBIE NIE POWINIEN SIĘ ZAŁĄCZAĆ NA ZIMNYM SILNIKU

fysio1978

#94 Post autor: fysio1978 »

zobaczymy tak jak wspomniałem dzisiaj poszalałem na autostradzie

kicaj

#95 Post autor: kicaj »

fysio1978 pisze:CZYLI WEDŁUG CIEBIE NIE POWINIEN SIĘ ZAŁĄCZAĆ NA ZIMNYM SILNIKU
no nie, bo do wypalenia potrzeba odpowiedniej temperatury...

fysio1978

#96 Post autor: fysio1978 »

o właśnie to mi tłumaczyli że cykl zachodzi ale wypalenie jest minimalne i w ten sposób cały czas jest jakby zapchany i najprawdopodobniej potrzebował tych paru dni na dojście do siebie najważniejsze że znowu zaczyna żyć to autko może nie sprzedam?

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#97 Post autor: rzadki »

fysio1978 pisze:380zł wydane na olej w polsce wyrzucone w błoto
coś drogi masz ten olej ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

fysio1978

#98 Post autor: fysio1978 »

dlaczego castrol edge 5w40 filtr oleju sam olej 280zł

Janusz Nowak

#99 Post autor: Janusz Nowak »

Marki, jeśli możesz to wyjaśnij jakim sposobem podczas wypalania filtra ON dostaje się do oleju?

MarcysM

#100 Post autor: MarcysM »

ON wtryskiwany jest podczas fazy wydechu, aby dostał się on (ON czyli olej napędowy... :lol: ) do układu wydechowego i podniósł temperaturę w DPF'ie=zainicjowanie i podtrzymanie wypalania. Dlatego jego część rozpuszcza się w oleju silnikowym i go rozrzedza, w skrajnych przypadkach odnotowywany jest "przyrost" poziomu oleju.

Anony Mous

#101 Post autor: Anony Mous »

Info o przedostawaniu się części ON do oleju silnikowego podczas procesu wypalania DPF-a przeczytałem w TIS-ie Opla.W jaki sposób dokładnie się to dzieje nie wiem ale przypuszczam,że jest tak jak pisze MarcysM.Czytałem dużo spostrzeżeń użytkowników CDTi o wzroście poziomu oleju podczas procesu wypalania.U nas na forum i nie tylko.

humel77

#102 Post autor: humel77 »

Panowie pomocy ,wlasnie wrócilem z serwisu opla ,niepotrafiom mi wypalic DPF "islanckie barany"rozkrecili złącze przed DPF i próbowali mi wypalic ,bo im gasł silnik.Teraz mi kazali wymontowac DPF zozciąc rure zanim i go próbowac wyczyścić i pospawać i zamontować ,sprójom go wypalic ,jak to nie pomże wymieniom na nowy koszt tutaj to ok.7 tys złoy.Jaszcze jedno gdzie kupie kabelek do kompa z dobrym programem do szczytywania danych z mojej zafirki ,Dziekuje z góry za każdom porade
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 09:14 przez humel77, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#103 Post autor: Lorry »

Op Coma kupisz od mkkomp'a w dziale giełda na forum

A masz gwarancję na auto? Jak tak to niech oni się martwią, i wyminiają filtr na ich koszt żadne rozcinanie DPFa nie pomoże, trzeba go albo wymoczyć w specjalnym płynie, albo wypalić stacjonarnie Techem, a potem przedmuchać porządnie na trasie. Nie ma innej rady. Jesli jest tak zapchany że nawet techem go nie mogą wypalić to tylko wymoczenie, a potem profilaktyczne ostre pogonienie na trasie

A może lepiej by wywalić DPFa, w specjalnej firmie ;)

humel77

#104 Post autor: humel77 »

Dzieki serdeczne Lorry za niusa ,zastonawiam się na wywaleniu DPF, ale nieznalazłem nikogo na tej wyspie kto sie tym zajmuje ,a serwisy to ganksterka w biely dzien pod krawatem.A co do tego płynu mam chyba cos takiego ,czysciłem EGR jeden w spreju drugi w płynie ,rzospuszczalo syf idealnie a potem reszta płynu oparowala.Tylko jedno zasadnicz pytanie, czy ktos robił i zjakim skutkiem. :shock:

gosia

#105 Post autor: gosia »

Witam!!!Ja miałam płukanie DPF-a...nie wiem w jakim płynie,bo robiłam to w ASO i szczerze mówiąc interesował mnie tylko efekt końcowy, ale póki co, nie mam żadnych problemów....z DPF-m ;) ....odpukać....ale wcześniej straciłam nerwów.... nie powiem..... :(
Życzę powodzenia.....i głowa do góry ...będzie dobrze.... ;)


PS.A jeśli już miałbyś dać za nowy 7 tys., to lepiej się go pozbyć za 1.5 tys....ale to tak na marginesie.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”