[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
Witam ponownie wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi fachmani we Włoszech niby doszli co jest grane problemem było nie dogrzanie silnika jak byłem na święta w Polsce było ze tak powiem mroźno auto jeździło po mieście więc robiłem krótkie odcinki i dpf nie wypalał dobrze. Kierownik serwisu wytłumaczył mi że sławny filtr ma ustaloną przez komputer czas swojej pracy i na postoju przy niskich temperaturach nie daje rady pzepalić wszystkiego i najprawdopodobniej odłożyło się trochę tego syfu i teraz czujnik cały czas daje sygnał o zabrudzeniu. Dla pewności sprawdzili egr oraz sprawdzili całkowicie instalację chłodniczą wentylatory i wszystko jak w najlepszym porządku z tym że niestety za 15000km muszę wymienić olej także 380zł wydane na olej w polsce wyrzucone w błoto
i co najmilsze auto stało cały dzień w ASO koszt 35 eur i takie powinny być serwisy a nie jak unas za samo zapytanie kiedy można podjechać 200zyla
P.S.
Z korzystałem z porady dzisiaj zrobiłem 210km i dałem milusińskiej pojeździć jak nigdy.
i co najmilsze auto stało cały dzień w ASO koszt 35 eur i takie powinny być serwisy a nie jak unas za samo zapytanie kiedy można podjechać 200zyla
P.S.
Z korzystałem z porady dzisiaj zrobiłem 210km i dałem milusińskiej pojeździć jak nigdy.
chyba w klocki leca... ja tez tak mam (zimno i krotkie dystanse) a zadnych problemow narazie z dpfemfysio1978 pisze:fachmani we Włoszech niby doszli co jest grane problemem było nie dogrzanie silnika jak byłem na święta w Polsce było ze tak powiem mroźno auto jeździło po mieście więc robiłem krótkie odcinki i dpf nie wypalał dobrze.
po prostu jak przyjdzie pora a silnik sie zagrzeje to sie wypali, ot i tyle...
ON wtryskiwany jest podczas fazy wydechu, aby dostał się on (ON czyli olej napędowy... ) do układu wydechowego i podniósł temperaturę w DPF'ie=zainicjowanie i podtrzymanie wypalania. Dlatego jego część rozpuszcza się w oleju silnikowym i go rozrzedza, w skrajnych przypadkach odnotowywany jest "przyrost" poziomu oleju.
Info o przedostawaniu się części ON do oleju silnikowego podczas procesu wypalania DPF-a przeczytałem w TIS-ie Opla.W jaki sposób dokładnie się to dzieje nie wiem ale przypuszczam,że jest tak jak pisze MarcysM.Czytałem dużo spostrzeżeń użytkowników CDTi o wzroście poziomu oleju podczas procesu wypalania.U nas na forum i nie tylko.
Panowie pomocy ,wlasnie wrócilem z serwisu opla ,niepotrafiom mi wypalic DPF "islanckie barany"rozkrecili złącze przed DPF i próbowali mi wypalic ,bo im gasł silnik.Teraz mi kazali wymontowac DPF zozciąc rure zanim i go próbowac wyczyścić i pospawać i zamontować ,sprójom go wypalic ,jak to nie pomże wymieniom na nowy koszt tutaj to ok.7 tys złoy.Jaszcze jedno gdzie kupie kabelek do kompa z dobrym programem do szczytywania danych z mojej zafirki ,Dziekuje z góry za każdom porade
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 09:14 przez humel77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Op Coma kupisz od mkkomp'a w dziale giełda na forum
A masz gwarancję na auto? Jak tak to niech oni się martwią, i wyminiają filtr na ich koszt żadne rozcinanie DPFa nie pomoże, trzeba go albo wymoczyć w specjalnym płynie, albo wypalić stacjonarnie Techem, a potem przedmuchać porządnie na trasie. Nie ma innej rady. Jesli jest tak zapchany że nawet techem go nie mogą wypalić to tylko wymoczenie, a potem profilaktyczne ostre pogonienie na trasie
A może lepiej by wywalić DPFa, w specjalnej firmie
A masz gwarancję na auto? Jak tak to niech oni się martwią, i wyminiają filtr na ich koszt żadne rozcinanie DPFa nie pomoże, trzeba go albo wymoczyć w specjalnym płynie, albo wypalić stacjonarnie Techem, a potem przedmuchać porządnie na trasie. Nie ma innej rady. Jesli jest tak zapchany że nawet techem go nie mogą wypalić to tylko wymoczenie, a potem profilaktyczne ostre pogonienie na trasie
A może lepiej by wywalić DPFa, w specjalnej firmie
Dzieki serdeczne Lorry za niusa ,zastonawiam się na wywaleniu DPF, ale nieznalazłem nikogo na tej wyspie kto sie tym zajmuje ,a serwisy to ganksterka w biely dzien pod krawatem.A co do tego płynu mam chyba cos takiego ,czysciłem EGR jeden w spreju drugi w płynie ,rzospuszczalo syf idealnie a potem reszta płynu oparowala.Tylko jedno zasadnicz pytanie, czy ktos robił i zjakim skutkiem.
Witam!!!Ja miałam płukanie DPF-a...nie wiem w jakim płynie,bo robiłam to w ASO i szczerze mówiąc interesował mnie tylko efekt końcowy, ale póki co, nie mam żadnych problemów....z DPF-m ....odpukać....ale wcześniej straciłam nerwów.... nie powiem.....
Życzę powodzenia.....i głowa do góry ...będzie dobrze....
PS.A jeśli już miałbyś dać za nowy 7 tys., to lepiej się go pozbyć za 1.5 tys....ale to tak na marginesie.....
Życzę powodzenia.....i głowa do góry ...będzie dobrze....
PS.A jeśli już miałbyś dać za nowy 7 tys., to lepiej się go pozbyć za 1.5 tys....ale to tak na marginesie.....