[B]Likwidacja DPF w 1,7 CDTI

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#91 Post autor: Anony Mous »

Pragnę przypomnieć że zafira B wychodziła bez DPF'a. Moja ma datę produkcji 12.2005 więc tak naprawdę mogą mnie za przeproszeniem pocałować :).

Po drugie Zafira B 1.9 Cdti z filtrem DPF i bez to ta sama konstrukcja silnika.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#92 Post autor: Zdenek2007 »

tEREk pisze:Pragnę przypomnieć że zafira B wychodziła bez DPF'a. Moja ma datę produkcji 12.2005 więc tak naprawdę mogą mnie za przeproszeniem pocałować :).

Po drugie Zafira B 1.9 Cdti z filtrem DPF i bez to ta sama konstrukcja silnika.
I to też racja, ale jest znowu ale, no bo w Niemczech aby wjechać do centrum Berlina musisz mieć zieloną nalepkę że auto spełnia normy, a tylko czekać aż wymogi te na szerszą skale zacznie wprowadzać nasza "kochana" Unia.

Anony Mous

#93 Post autor: Anony Mous »

Berlin i Berlin :) jedna śpiewka. Jeżeli decyduje się na wycięcie chwasta to nie kupuje zielonej naklejki tylko żółtą (jak dobrze pamiętam) i po Berlinie chyba jeszcze się uda po poruszać. Jak zajdzie potrzeba wjechania do ścisłego centrum to pojadę metrem szybciej i taniej.

mapka strefy http://www.pzmtravel.com.pl/projects/pz ... berlin.gif

Przemcio

#94 Post autor: Przemcio »

Panowie wybaczcie ale wasz spór proponował bym przenieść do http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6248&start=0 albo lepiej do http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1867&start=0 :P

devils

#95 Post autor: devils »

A ja w swoim 1.7 usunąłem chwasta. Tylko po sprawdzeniu błędów za pomocą hamulca i gazu wyswietla mi sie jedyny błąd ECN200200 (P2002 Particulate Filter Regeneration Not Completed B-037)- P2002 regeneracji filtra cząstek stałych nie zakończyły B-037
Chyba jest taka definicja tego błędu. Dodam że przed wycięciem nie było go.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#96 Post autor: Zdenek2007 »

devils pisze:A ja w swoim 1.7 usunąłem chwasta. Tylko po sprawdzeniu błędów za pomocą hamulca i gazu wyswietla mi sie jedyny błąd ECN200200 (P2002 Particulate Filter Regeneration Not Completed B-037)- P2002 regeneracji filtra cząstek stałych nie zakończyły B-037
Chyba jest taka definicja tego błędu. Dodam że przed wycięciem nie było go.
Hmm, ładnie, rozumiem że usunąłeś chwasta mechanicznie, nie w oprogramowaniu silnika, dlatego wywala błąd, napisz jeszcze czy świeci jakaś kontrolka, "autko z kluczem" czy "żółta kontrolka z silnikiem" bo jeśli tak to auto wejdzie w tryb serwisowy.
I jeszcze jedno, co zrobiłeś z czujnikami ciśnienia i temperatury DPF-a
Tak w ogóle to nie do wiary w silniku1,7 :shock:

Przemcio

#97 Post autor: Przemcio »

devils pisze:A ja w swoim 1.7 usunąłem chwasta
:shock: będzie się działo oj będzie

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#98 Post autor: MieHor »

Znaczenie tego błędu:

P2002
Generic Type - Powertrain - Fuel and Air Metering and Auxiliary Emission Controls - ISO/SAE Controlled
Description - Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold
Location - Bank 1

Przemcio

#99 Post autor: Przemcio »

po naszemu to - pomiar paliwa i powietrza pomocniczej kontroli emisji - ISO / SAE Kontrolowanie\Opis - Efektywność filtra cząsteczek poniżej progu :>
Ostatnio zmieniony 14 maja 2011, 22:07 przez Przemcio, łącznie zmieniany 1 raz.

devils

#100 Post autor: devils »

MieHor pisze:Znaczenie tego błędu:

P2002
Generic Type - Powertrain - Fuel and Air Metering and Auxiliary Emission Controls - ISO/SAE Controlled
Description - Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold
Location - Bank 1
Czy aby napewno ten błąd przetłumaczony przez Ciebie odnosi sie do silników 1.7? bo z tego co czytałem to są inne dla 1.7 i do 1.9 Ale moge się mylić

[ Dodano: Sob Maj 14, 2011 22:08 ]
Zdenek2007 pisze:
devils pisze:A ja w swoim 1.7 usunąłem chwasta. Tylko po sprawdzeniu błędów za pomocą hamulca i gazu wyswietla mi sie jedyny błąd ECN200200 (P2002 Particulate Filter Regeneration Not Completed B-037)- P2002 regeneracji filtra cząstek stałych nie zakończyły B-037
Chyba jest taka definicja tego błędu. Dodam że przed wycięciem nie było go.
Hmm, ładnie, rozumiem że usunąłeś chwasta mechanicznie, nie w oprogramowaniu silnika, dlatego wywala błąd, napisz jeszcze czy świeci jakaś kontrolka, "autko z kluczem" czy "żółta kontrolka z silnikiem" bo jeśli tak to auto wejdzie w tryb serwisowy.
I jeszcze jedno, co zrobiłeś z czujnikami ciśnienia i temperatury DPF-a
Tak w ogóle to nie do wiary w silniku1,7 :shock:
Chwasta mi usuneli mechanicznie i założyli emulatora czyli komp widzi filtra cały czas czystego i nie wypala bo nie ma czego.
Zadna kontrolka się nie świeci tzn silnika i auto z kluczykiem, jak napisałem wcześniej wyswietla sie po pedałowaniu tylko jeden błąd ECN200200

Przemcio

#101 Post autor: Przemcio »

emulator ....... to inna sprawa. Ile zapłaciłeś za tą przyjemność ?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#102 Post autor: MieHor »

devils, znaczenie kodu zostało zaczerpnięte z wyszukiwarki kodów DTC z tej strony http://www.dtcsearch.com/ i jeśli nie jest wymieniony przy konkretnym błędzie producent marki samochodu, odnosi się do wszystkich aut

devils

#103 Post autor: devils »

Przemcio pisze:emulator ....... to inna sprawa. Ile zapłaciłeś za tą przyjemność ?
Niestety ta przyjemność kosztowała 1799zł drogo ale dość miałem tego "eko" gówna. I mam nadzieje że skończą się problemy. Póki co zauważyłem że auto lubi sobie jak kazdy diesel przy przyspieszeniu lub odpalaniu puścic małego czarnego dymka, był filtr to wszystko łapał teraz niestety nie ma co łapać, druga sprawa to ten bład którego znaczenia jeszcze nie znam na 100% :/ . Gdyby nie metoda z pedałami to pewnie nie wiedziałbym o jego istnieniu i byłbym zadowolony ze wszystko ok.

[ Dodano: Sob Maj 14, 2011 22:32 ]
MieHor pisze:devils, znaczenie kodu zostało zaczerpnięte z wyszukiwarki kodów DTC z tej strony http://www.dtcsearch.com/ i jeśli nie jest wymieniony przy konkretnym błędzie producent marki samochodu, odnosi się do wszystkich aut
Skoro tak piszesz to ok, czyli błąd ten po przetłumaczeniu (Filter efektywności poniżej progu)
miałby niejako sens i prawo pojawienia się ,efektywnośc jest poniżej progu bo też filtra brak, i jak ma być efektywny ;) Oczywiście tak to sobie tłumacze żeby się pocieszyć

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#104 Post autor: Zdenek2007 »

Emulator :lol: i wszystko jasne :D Napisz jeszcze kto Ci go montował (jaka firma), to się może przydać na przyszłość :piwo:

devils

#105 Post autor: devils »

Zdenek2007 pisze:Emulator :lol: i wszystko jasne :D Napisz jeszcze kto Ci go montował (jaka firma), to się może przydać na przyszłość :piwo:
Marmar z Gliwic więc w razie czego nie bedziesz miał daleko ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”