[FAQ]wypalanie DPF-u
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
są:TomCars pisze:A są jakieś inne oznaki wypalania się?No bo np. nie powinno się gasić silnika wtedy
- zmienia się charakterystyka pracy silnika,
- na postoju spalanie około 5l/h,
- przed rozpoczęciem wypalania na postoju wzrasta powoli spalanie od 1 - 5 l/h
- fajny, czarny i śmierdzący dymek z rury wydechowej - jak inni kierowcy będą chcieli wyciągać gaśnice: uciekaj
Ostatnio zmieniony 29 lis 2016, 21:02 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5221
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
nie zawsze ale się zdarza że puści siwo chmura jak mam trasy to średnia co 600 a koło komina 400 ty minimum musiałeś mieć 5/6 prób wypaleń :>
Ostatnio zmieniony 29 lis 2016, 22:53 przez fredas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Zawsze można sobie zamontować taki mały wynalazek co to pokaże kiedy się filtr przypala: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=21974 :>
Witam, ostatnio wypalanie uaktywniło się w mieście, musiałem stanąć, już nie jechałem bo korki były okropne. Filtr wypalał się na postoju niby wszystko ok ale strasznie kopcił nigdy wcześniej nie widziałem by tak kopcił. Po zakończeniu odczekałem chwilkę i zgasiłem silnik. Na drugi dzień po przejechaniu około 80km ponownie się wypalał tym razem normalnie podczas jazdy (i już tak nie kopcił).
Pierwszy raz coś takiego mi się zdarzyło, a normalnie wypalanie inicjuje mi się po przejechaniu
+- 900km.
Czy to już jakieś oznaki, czy błąd systemu, nieprawidłowe pierwsze wypalenie z tym kopceniem ?
Pierwszy raz coś takiego mi się zdarzyło, a normalnie wypalanie inicjuje mi się po przejechaniu
+- 900km.
Czy to już jakieś oznaki, czy błąd systemu, nieprawidłowe pierwsze wypalenie z tym kopceniem ?
- violator
- Zafiromaniak
- Posty: 929
- Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
- Auto: Meriva 1.4 Turbo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
- Kontakt:
Ps. Właśnie dojechałem 20min temu do domu i włączyło się wypalanie o dziwo po 220km ,trwało 23min ,czemu dziś w trasie się nie wypaliło .Na wiosnę chwasta wycinam.Bodek pisze:TomCars pisze:A są jakieś inne oznaki wypalania się?No bo np. nie powinno się gasić silnika wtedy
są:
- zmienia się charakterystyka pracy silnika,
- na postoju spalanie około 5l/h,
- przed rozpoczęciem wypalania na postoju wzrasta powoli spalanie od 1 - 5 l/h
- fajny, czarny i śmierdzący dymek z rury wydechowej - jak inni kierowcy będą chcieli wyciągać gaśnice: uciekaj
Odpowiemy odnośnie silnika 1.7 CDTI spalanie na postoju wzrasta do 3 litrów,normalnie 0.4-0.8 ,wypalanie trwa około 15 min,u mnie dymu nie ma a często tak wypalanie w pracy auto ,wypalanie co 350-390km
Ostatnio zmieniony 15 gru 2016, 06:35 przez violator, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jan1960
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 gru 2016, 20:39
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Mazowieckie WWL
- Auto: Zafira B 1.9CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam
Mam zafirę 1.9 dth 150 kucy i zawsze miałem problemy z dpf co objawiało się wchodzeniem w tryb awaryjny. brak mocy etc...... a więc mechanik stwierdził przy pomocy AUTOCOMa różnicę ciśnień na dpf...i zainicjiował wypalanie.ok- oleju nie przybyło ale i tak wymieniłem bo był czas na niego
Przyczyny;
-brak znajomości objawu wypalania DPF ..podwyższone obroty..zużycie paliwa na biegu jałowym..i wyłańczaniem silnika przed zanikiem tych objawów ..dojazd do pracy około 5km..i jeszcze uszkodzony temostat brak odpowiedniej temperatury..nie zamykał obiegu małego..silnik
Oczywiscie wypalanie pomogło po czym problemy wróciły.
Termostat wymieniłem..wyciągnołem dpf.a spod samochodu..problem bo bez podnośnika..
i kanału ale dałem radę.
No i teraz ciekawa sytuacja wlewam wodę do dpf nie przelatuje..a jak spaliny mają przelecieć
Dużo czytałem na innych forach i użyłem płynu do mycia kominków czyli wlewanie za pomocą opryskiwacza do chwastów i płukanie myjką wysoko ciśnieniową na zmianę tak ze trzy razy.. pomogło.Teraz wypala się koło 500km.Myślę że główna przyczyna to zepsuty termostat a jednocześnie brak temperatury silnika do zainicjowania wypalania przed 75 teraz 88-92 stopnie.
Myślę że moje opowiadanie będzie pomocne..
Mam zafirę 1.9 dth 150 kucy i zawsze miałem problemy z dpf co objawiało się wchodzeniem w tryb awaryjny. brak mocy etc...... a więc mechanik stwierdził przy pomocy AUTOCOMa różnicę ciśnień na dpf...i zainicjiował wypalanie.ok- oleju nie przybyło ale i tak wymieniłem bo był czas na niego
Przyczyny;
-brak znajomości objawu wypalania DPF ..podwyższone obroty..zużycie paliwa na biegu jałowym..i wyłańczaniem silnika przed zanikiem tych objawów ..dojazd do pracy około 5km..i jeszcze uszkodzony temostat brak odpowiedniej temperatury..nie zamykał obiegu małego..silnik
Oczywiscie wypalanie pomogło po czym problemy wróciły.
Termostat wymieniłem..wyciągnołem dpf.a spod samochodu..problem bo bez podnośnika..
i kanału ale dałem radę.
No i teraz ciekawa sytuacja wlewam wodę do dpf nie przelatuje..a jak spaliny mają przelecieć
Dużo czytałem na innych forach i użyłem płynu do mycia kominków czyli wlewanie za pomocą opryskiwacza do chwastów i płukanie myjką wysoko ciśnieniową na zmianę tak ze trzy razy.. pomogło.Teraz wypala się koło 500km.Myślę że główna przyczyna to zepsuty termostat a jednocześnie brak temperatury silnika do zainicjowania wypalania przed 75 teraz 88-92 stopnie.
Myślę że moje opowiadanie będzie pomocne..
Przed świętami miałem niemiłą przygodę... w drodze z zakupów z rodzinką zapaliła mi się kontrolka silnika a po ok20km zafira traciła mocno moc aż do takiego stopnia że nie mogłem podjechać pod długą górkę.... dalej na lince dotarłem do warsztatu
na szczęście pojawiła się nadzieja na szybką naprawę przed świętami, pierwsza diagnoza, zapchany dpf do takiego stopnia, że pod maską gdzieś wywalało spaliny po konsultacjach z mechanikiem, wycinka i programowe usuniecie gada a i przy okazji jak już sterownik wyciągnięty to i delikatnie moc do góry
pierwsze hamowanie 138KM i 315Nm
po programie 165KM i 379Nm
być może wiosną będzie lepiej , bo okazało się , że podobno wtryski mi leją i jest problem z kopceniem więc teraz zrobione tak by było w miarę czysto z tyłu wrażenia po wydaniu 900zł bezcenne, zupełnie inne auto, bardzo dynamiczne, wyprzedzanie stało się dużo przyjemniejsze
przepraszam jeśli napisałem to w złym temacie i proszę o przeniesienie do odpowiedniego miejsca
na szczęście pojawiła się nadzieja na szybką naprawę przed świętami, pierwsza diagnoza, zapchany dpf do takiego stopnia, że pod maską gdzieś wywalało spaliny po konsultacjach z mechanikiem, wycinka i programowe usuniecie gada a i przy okazji jak już sterownik wyciągnięty to i delikatnie moc do góry
pierwsze hamowanie 138KM i 315Nm
po programie 165KM i 379Nm
być może wiosną będzie lepiej , bo okazało się , że podobno wtryski mi leją i jest problem z kopceniem więc teraz zrobione tak by było w miarę czysto z tyłu wrażenia po wydaniu 900zł bezcenne, zupełnie inne auto, bardzo dynamiczne, wyprzedzanie stało się dużo przyjemniejsze
przepraszam jeśli napisałem to w złym temacie i proszę o przeniesienie do odpowiedniego miejsca
Ostatnio zmieniony 26 gru 2016, 21:53 przez Diiabllo, łącznie zmieniany 1 raz.
panowie dzisiaj mialem okazje pojezdzic z komputerem obok i akurat natrafilo mi sie wypalanie dpf. proces sie ladnie odbyl od 0-100% . Zaczelo sie wypalanie na stanie napelnienia 88% ( u mnie okolo co 520km, chyba ze wczesniej nie dopalalem do konca nie wiem nie mialem jak sprawdzic). Po zakonczeniu wypalania status mojego filtra pokazywal 18% - czy to dobra kondycja ?:) czekam na wypowiedzi pozdrawiam