Strona 1 z 4
usuniecie DPF-a
: 19 cze 2013, 14:34
autor: mazak
W warsztacie usunięto mi DPF, ale bez zmiany oprogramowania. Niby jest ok ale nie do końca , bo samochód pali więcej, tak jakby cały czas widział ten filtr i lekko go wypalał. Proszę niech ktos mi poleci dobry warsztat w Warszawie lub okolicach (Minsk Mazowiecki)
: 19 cze 2013, 16:50
autor: Bartez
Chcesz powiedzieć ,że usuneli tylko fizycznie? To niejest dobrze bo komp będzie wypalał ten filtr raz na jakiś czas tak zapobiegawczo, sam przekonałem się o tym na własnej skórze
Jak Ci pasuje to w Zielonce jest gościu Sebastian Sentowski 503914686 on to ogarnie.
: 29 lis 2015, 18:33
autor: marek
Witam . Szanowni Koledzy , chcę w swojej Zafirze usunąć filtr DPF ( fizycznie i elektronicznie ) .Czy możecie polecić mi jakąś dobrą i sprawdzoną firmę w Warszawie i okolicach .Dziękuję .
: 04 sty 2016, 10:16
autor: Zdenek2007
Witam, panowie kuzyn w swojej vectrze ma problem z DPF to znaczy jakiś koleś (warsztat) usunął mu dpf fizycznie i niby programowo ale auto zaczęło sypać błędami a na dodatek próbuje wypalić dpfa (kontrolka żółta spiralka), OP-Com pokazuje zapełnienie filtra na poziomie 108%.
Vectra jest z silnikiem 1.9 150 koni, i tu moje pytanie!? Czy po fachowym usunięciu filtra Op-com w ogóle powinien widzieć parametry dotyczące filtra tzn. nasycenie, różnicę ciśnień i temperaturę spalin? czy po prostu koleś wziął kasę i odwalił fuchę a teraz próbuje wyciągnąć dodatkową forsę bo jak twierdzi są problemy z klapami wirowymi, egr-em świecami żarowymi czujnikiem temperatury i co tam jeszcze oczywiście on to wszystko naprawi i będzie git.
: 04 sty 2016, 11:15
autor: Flora
Żółta spiralka oznacza grzanie świec i wszystko jest w porządku dopóki nie pulsuje przy odpalaniu. Po wycięciu DPFa jego parametry nadal będą widoczne przy sczytywaniu. Napisz jakie błędy się pojawiły.
: 05 sty 2016, 19:37
autor: Zdenek2007
Niestety nie pamiętam kodów i nie mam dostępu do auta kuzyna ale z tego co pamiętam z "googlowania" to był błąd egr ale w zakładce o aktywności było "nie występuje" i jeszcze jakieś (wszystkie dało się skasować) ale zastanawia mnie czemu podczas jazdy włącza się i mruga kontrolka ze świec (spiralka) nie zawsze ale jednak tego nie powinno być.
: 05 sty 2016, 20:43
autor: Bodek
Czy to "programowo" na 100% było wykonane na tym aucie - nie powinno być takich objawów.
: 05 sty 2016, 20:52
autor: Zdenek2007
Koleś z warsztatu twierdzi że programowo ale że "silnik jest w takim sobie stanie to trzeba by jeszcze naprawić to i tamto" I teraz nie wiem czy chce wyciągnąć więcej kasy! dlatego moje pytanie o parametry filtra, wydawało mi się że Op-Com nie powinien widzieć tych danych a w szczególności zapełnienia filtra na poziomie 108 procent a sterownik nie powinien próbować wypalać dpfa (żółta spiralka).
: 05 sty 2016, 20:56
autor: Bodek
Też tak uważam, dlatego mam wątpliwości do tego programu.
Może fizycznie jest OK, ale komp dalej widzi zapchany filtr i sygnalizuje kontrolką o braku możliwości wypalenia.
To tak wygląda, jakby konieczne było wypalenie serwisowe.
: 05 sty 2016, 20:59
autor: Zdenek2007
Tylko jak sprawdzić czy faktycznie dpf został usunięty programowo???
: 05 sty 2016, 21:03
autor: Bodek
Zdenek2007 pisze:Tylko jak sprawdzić czy faktycznie dpf został usunięty programowo???
Pogadaj może z
heko - aż tak biegły nie jestem, może Grzegorz coś podpowie
Z tego co pisał na Forum, nie da się wgrać "byle czego" trzeba to zrobić na tym, konkretnym aucie, a pisał, że niektórzy ściągają gotowce z sieci i wgrywają.
: 05 sty 2016, 21:10
autor: Flora
Sprawdzałem kiedyś samochód z poprawnie usuniętym DPFem i tam również pojawiało się zapełnienie filtra powyżej 100%, a błędów żadnych nie było.
: 06 sty 2016, 19:34
autor: Zdenek2007
Rozumiem, ale pewnie też nie dochodziło do prób wypalania dpfa.
Ok. już wiem że parametr wskazujący zapełnienie % filtra jest dalej widoczny w aucie z usuniętym programowo dpfem, czy coś jeszcze?
: 09 sty 2016, 17:57
autor: pawel_km
U mnie po wycince (silnik 1,7) wartość zapchania DPF-a wynosi ciągle 2%.Nie pamiętam jak jest np z temperaturami i innymi parametrami ale najważniejsze nie mam podniesionego spalania, które było charakterystyczne dla procedury wypalania filtra.
: 13 mar 2016, 12:44
autor: TuneFORCE
pawel_km pisze:U mnie po wycince (silnik 1,7) wartość zapchania DPF-a wynosi ciągle 2%.Nie pamiętam jak jest np z temperaturami i innymi parametrami ale najważniejsze nie mam podniesionego spalania, które było charakterystyczne dla procedury wypalania filtra.
Wszystko jest widoczne ale jakie to ma znaczenie?
Najważniejsze, żeby filtr się nie wypalał i żeby nie rozrzedzał się olej...