[B] Pomyślne usunięcie DPF / EGR / podniesienie mocy 1.7 DTR

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
tom.tom
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 24 lut 2014, 07:58
Imię: Tomek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Zafira B 1.7 CDTI Zafira Life 2.0 HDI
Model: ZBZD
Oznaczenie silnika: Z17DTR
Gender:

[B] Pomyślne usunięcie DPF / EGR / podniesienie mocy 1.7 DTR

#1 Post autor: tom.tom »

Dla informacji - moje doświadczenie z usunięciem DPF w moim rocznym 1.7 DTR - bo widzę że wielu nadal walczy z tematem.

Usunięcie DPF / zaślepienie EGR / podniesienie mocy silnika odbyło się w następujących etapach:

1. Wykonanie przeglądu samochodu i weryfikacji braku błędów (po roku użytkowania samochodu, przejechane 17800 km).
2. Demontaż przedniej części układu wydechowego wraz z DPF.
3. Fizyczne usunięcie DPF.
4. Ponowny montaż układu wydechowego bez DPF.
6. Zaślepienie EGR.
5. Przeprogramowanie ECU (DPF / EGR / dodatkowo podniesienie mocy oraz momentu o ok. 20 % oraz praktycznie 100% zlikwidowanie turbo dziury pomiędzy 1500 a 1900 obr)
6. Testy i obłąkana radość z jazdy :)

Obecnie jestem na etapie ostatecznego testowania systemu.

Update 2015-05-15

Kolejne warsztaty chiptuningowe 1.7 DTR Denso właśnie zakończone :) Efekty:

1. Przetestowanie sprzętu do zgrywania i wgrywania kompletnego softu do ECU Denso przez złącze OBD, baz jakiegokolwiek fizycznego ingerowania w sterownik.
2. Oprócz tego że EGR został całkowicie zaślepiony, została fizycznie wypięta wtyczka EGRa, czyli EGR ostatecznie nie istnieje.
3. Zmieniona mapa kątów wtrysku (silnik pracuje ostrzej, ekologia gorsza, ale spalanie niższe)
4. Fizyczne wywalenie drugiego czujnika temperatury spalin (tego który normalnie jest wkręcony do DPFa).
5. Rozciągnięcie użytecznej mocy aż do 4900 obr (tzn przy takich obrotach auto nadal ochoczo ciągnie, wcześniej zaczynało mulić po przekroczeniu 4000).

P.S.

Zadymienie spalin po wycince DPF i chipie (wartość dopuszczalna dla tego rocznika to 1,5 [m-1], pomiar na komputerowym analizatorze zadymienia):

Obroty jałowe - 0,03 [m-1]
Obroty 4500 - 0,3 - 0,6 [m-1]
Przyspieszanie z jałowych do max. - 0,9 - 1,3 [m-1]

Jako wynik ostateczny brana jest wartość średnia z pomiaru, wynosi ona kilka dziesiątych [m-1] cokolwiek by nie robić podczas testu... Czyli po operacji usunięcia DPF samochód w 100% spełnia EURO-5.
Pozdrawiam - tom.tom

Cyfrowy_Opelek

#2 Post autor: Cyfrowy_Opelek »

Wartość dopuszczalna tak. 1,5m-1 ale trzeba jeszcze zobaczyć co jest napisane na tabliczce znamionowej czy czasem nie 0,50. Denso dokładnie tak jak kolega pisze można już wszystko robić po złączu nawet klona całego sterownika. Jak nie tu to na pw prosiłbym o podanie cen za w.w usługi tak dla porównania.

byqqdd
Posty: 1
Rejestracja: 23 mar 2018, 22:23
Imię: Dochniak
Auto: Opel Zafira b cdti 1.7
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ

#3 Post autor: byqqdd »

Witam kolego tom.tom czy po taki czasie dalej autko jest sprawne i przechodzi badania tech , sam zastanawiam się na wybebeszeniu dpf egr, daj znac tutaj lub napisz na prv. dzieki

tom.tom
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 24 lut 2014, 07:58
Imię: Tomek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Zafira B 1.7 CDTI Zafira Life 2.0 HDI
Model: ZBZD
Oznaczenie silnika: Z17DTR
Gender:

#4 Post autor: tom.tom »

byqqdd pisze: 24 mar 2018, 16:05 Witam kolego tom.tom czy po taki czasie dalej autko jest sprawne i przechodzi badania tech , sam zastanawiam się na wybebeszeniu dpf egr, daj znac tutaj lub napisz na prv. dzieki
Obecnie auto ma przejechane 112 tys km bezawaryjnie. Planuję przeczyścić układ dolotowy i wykrecić turbinę żeby zobaczyć czy nie wymaga czyszczenia.
Pozdrawiam - tom.tom

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”