DPF i olej 2T

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Maciek13

DPF i olej 2T

#1 Post autor: Maciek13 »

Czy ktoś ma jakies doświadczenia z dodawaniem oleju 2T w celu wydłużania przebiegów między wypalaniem?

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: tomek evo »

Olej 2T dodawany jest głównie w celu poprawy smarności paliwa i zabezpieczenia układu wtryskowego przed zużyciem a nie w celu wydłużania przebiegów między wypaleniami dpf. Jeśli chodzi o dpf to olej 2T może moim zdaniem więcej zaszkodzić niż pomóc bo niekiedy zawiera on składniki, których być nie powinno w składzie paliwa, a które mogą negatywnie wpływać na trwałość filtra. Dużo lepsze od oleju 2T są dobre dedykowane dodatki do paliwa, które przede wszystkim działają kompleksowo i są pozbawione wad oleju 2T (poprawiają smarność, czyszczą, podnoszą liczbę cetanowa, pozytywnie wpływają na czystość egr, dpf i turbiny, obniżają spalanie nawet ponad 5% - na przykładzie Archoil AR6900 D-MAX). Ich ceny nie są wcale dużo wyższe niż oleju 2T i kosztowo wychodzi to zazwyczaj kilkanaście groszy na litr paliwa.

Maciek13

#3 Post autor: Maciek13 »

Na allegro znalazłem taki dodatek: Monzol 5c. Co o tym sądzicie?

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: tomek evo »

Z tego co wiem to Monzol 5c jest polecany na niemieckich forach ale nie jest to dedykowany dodatek tak jak np. Archoil AR6900 D-Max. Jak będę miał więcej czasu to opiszę jakie sa wady i zalety stosowania oleju 2T i dlaczego lepiej stosować dedykowane preparaty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”