Usunięcie DPF, EGR i klap wirowych 1.9

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
MK3
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2014, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Model:

Usunięcie DPF, EGR i klap wirowych 1.9

#1 Post autor: MK3 »

Cześć,
Zastanawiam się na usunięciem badziewia utrudniającego eksploatację. Rozmawiałem z mechanikiem i mówi, że DPF to dobry pomysł, ale jeśli chodzi o EGR to raczej nie, bo auto się dłużej będzie nagrzewać. Co do klap wirowych jest obojętny.
Chciałem zapytać co o tym sądzicie? Czy jeśli usunę DPF i klapy wirowe(zostaną zaślepione), to czy EGR nie będzie się bardziej zanieczyszczał? Czy usunięcie tego wszystkiego może mieć jakiś negatywny wpływ na samochód?
Ostatnio zmieniony 25 paź 2016, 20:22 przez MK3, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: janekW67 »

Generalnie rzecz biorąc, usunięcie klap nie spowoduje pogorszenia pracy silnika.
Oczywiście!

Skasowany użytkownik 6483

#3 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Nie bardzo rozumiem co ma wspólnego EGR i szybkość nagrzewania się silnika. EGR odpowiada za czystość spalin tak ogólnie rzecz ujmując :/

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#4 Post autor: Mawerix »

MK3 pisze: czy EGR nie będzie się bardziej zanieczyszczał?
Jeśli wtryski będą OK to nie.
MK3 pisze: Czy usunięcie tego wszystkiego może mieć jakiś negatywny wpływ na samochód?
Nieumiejętne usunięcie może mieć negatywne skutki.

Ciekawe co miał na myśli ten mechanik mówiąc że silnik się będzie wolniej nagrzewał....

MK3
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2014, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Model:

#5 Post autor: MK3 »

jarecki69 pisze:Nie bardzo rozumiem co ma wspólnego EGR i szybkość nagrzewania się silnika. EGR odpowiada za czystość spalin tak ogólnie rzecz ujmując :/
nie wiem czy czegoś nie pomylę, ale niby EGR posiada komorę wstępnego podgrzewania(spalin?), czy jakoś tak. To była krótka informacja więc nie pamiętam o co dokładnie chodziło.

Generalnie decydować się na usunięcie wszystkiego? Wczoraj gdzieś przeczytałem, że po usunięciu klap auto gorzej się zbiera. Czy to prawda, bo czytałem też kiedyś całkowicie przeciwne opinie?

przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#6 Post autor: przekus »

Na klapach się nie znam, ale ja po usunięciu DPF dopiero mogę stwierdzić, że to jest auto sam EGR zaślepiałem jednak mam wrażenie, że on w tym wszystkim ma małe znaczenie jak działa OK to można zostawić jak się coś syfi to zaślepić i tyle.

Jedyny minus po usunięciu DPF to dymek po odpaleniu zimnego auta, później już nie widać różnicy, jeżeli katalizator jest sprawny.
Obrazek

MK3
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2014, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Model:

#7 Post autor: MK3 »

przekus pisze:Na klapach się nie znam, ale ja po usunięciu DPF dopiero mogę stwierdzić, że to jest auto sam EGR zaślepiałem jednak mam wrażenie, że on w tym wszystkim ma małe znaczenie jak działa OK to można zostawić jak się coś syfi to zaślepić i tyle.

Jedyny minus po usunięciu DPF to dymek po odpaleniu zimnego auta, później już nie widać różnicy, jeżeli katalizator jest sprawny.
Odczułeś różnicę w mocy po usunięcia DPFa? A jakie masz spalanie po takim zabiegu?

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#8 Post autor: czarekcw »

Auto kupiłem już z wybebeszonym DPF i wywalonym EGR (zostały tylko klapy). W automacie podczas jazd 20km do pracy w jedną stronę nie mogę zejść poniżej 7l/100km (jazda "w trasie" nie po mieście) ;) .

MK3
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2014, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Model:

#9 Post autor: MK3 »

No to trochę sporo. Ja na dystansie 15 km w jedną stronę trasa, a w drugą miasto spalanie mam na poziomie 7.1 - 7.4 /100km. Może to kwestia automatu?

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#10 Post autor: czarekcw »

Automat, waga i wielkość auta oraz ilość kucy- te rzeczy wpływają na spalanie. Ale za to zawsze micha mi się cieszy jak muszę wyprzedzić inne auto- przycisk SPORT i moment trwa manewr :lol: .

MK3
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2014, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Model:

#11 Post autor: MK3 »

czarekcw pisze:Automat, waga i wielkość auta oraz ilość kucy- te rzeczy wpływają na spalanie. Ale za to zawsze micha mi się cieszy jak muszę wyprzedzić inne auto- przycisk SPORT i moment trwa manewr :lol: .
mamy takie same silniki więc raczej różnica wynika z automatu lub stylu jazdy :-)

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: tomek evo »

No zależy jaka ta jazda ale jeśli na trasie to rozumiem, że nie stop&go więc spalanie powyżej 7l to trochę sporo. Automat na pewno nie pomaga ale moim zdaniem sporo. Mi średnia z całego baku nigdy nie przekroczyła 7,0 l nawet w zimie i ze zdecydowana przewaga jazdy miejskiej. W cyklu mieszanym z przewaga miasta pali mi 6,0-6,5 litra. Jak więcej latam po trasach to średnia schodzi poniżej 6,0l/100 km. Z ostatnich 28 tysięcy mam średnią w granicach 6,0-6,1. Stosowane przeze mnie dodatki do paliwa dają sporo ale i tak różnica pomiędzy spalaniem w automacie powyżej 7,0 l jest spora. Może przyda się czyszczenie wtrysków?

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#13 Post autor: czarekcw »

Dlatego niedługo będę podłączał pod kompa auto celem ich sprawdzenia. Bo też mi się nie uśmiecha żeby było średnie spalanie (wg komputera) 7l/100km.

MK3
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2014, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Model:

#14 Post autor: MK3 »

tomek evo, masz takie niskie spalanie z DPFem?

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: tomek evo »

Nie. Dpf jest wywalony,

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”