dym, brudna przepustnica, zawór egr

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
ferdus
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 15 gru 2016, 19:24
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Oleśnica
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19
Gender:

dym, brudna przepustnica, zawór egr

#1 Post autor: ferdus »

Dzień dobry,
mam zafirę 3 rok. W tamtym roku miałem wymieniany przewód chłodnicy powietrza, czyszczony zawór egr oraz wymieniłem na nową przepustnicę. Pewien czas było ok. Półtora miesiąca temu zaczęła kopcić, strasznie śmierdzi, sprawdziłem przepustnicę około 1,5 cm osadu w środku miała... Odesłałem więc na naprawę gwarancyjną. Zamontowałem nową, 2-3 tyg ok i znów kopci, smrod spalin, zwiększone spalanie. Podejrzewałem zawór egr, wyczyszczony, jest ok a przepustnica znów ponad 1 cm brudu. Co może być przyczyną? Wczoraj oświeciły mi się świece, włączył dpf, przejechałem około 30 km i zgasło, chwilowo nie dymi. Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Z tego co piszesz jedno przychodzi mi na myśl iż EGR jest stale otwarty , OP-com i kontrola pracy EGR
Ostatnio zmieniony 14 mar 2019, 08:53 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 2 razy.

Soniks
Posty: 2
Rejestracja: 14 sty 2019, 13:36
Imię: -----
Auto: Zafira 1.7
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17
Gender:

#3 Post autor: Soniks »

Komputer sprawdź stan dpf, a najlepiej zleć komuś aby sprawdził dokładną przyczynę tego problemu

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#4 Post autor: Tazz »

Sprawdzilbym wtryski czy nie leją, turbo czy nie ciągnie oleju i przede wszystkim stan oleju
Jaką masz moc? Profil można by uzupełnić czy to 100/120/150 koni. Jeśli 150 to do kontroli stan kolektora dolotowego i klapek zmieniających długość dolotu
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#5 Post autor: Pszczyna »

Soniks pisze: 14 mar 2019, 10:56 sprawdź stan dpf,
Nie łapię co ma DPF do przepustnicy , przecież znajdują się na dwóch rożnych biegunach silnika , dla samego wypalania zwiększa się dawka paliwa o 15%
Ostatnio zmieniony 14 mar 2019, 16:20 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.

PETERSS
Mieszkaniec
Posty: 216
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#6 Post autor: PETERSS »

Tak na chłopski rozum:
jeśli dpf jest przypchany to wylot spalin jest utrudniony i w chwili otwarcia egr wpada podwójna ilość gazów wylotowych prosto na przepustnicę.
Jeśli dodasz do tego nieszczelne turbo puszczając olej czy niesprawne wtryski lejące za dużo paliwa to gazy wylotowe zawierają bardzo dużo sadzy, która osadza się zaraz za wylotem z zawory EGR.
Dlatego minimalizując koszty naprawy dokładnie musisz sprawdzić poszczególne działanie EGR, DPF, branie oleju przez turbo/silnik, odma, przepływomierz, klapki kolektora jeśli masz.
Wydaje mi się że wystarczy uszkodzony jeden element i masz taki efekt - czy stało się to nagle czy stopniowo?
Jeśli masz dpf i auto kopci zawsze to zły znak.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#7 Post autor: Tazz »

U mnie w DTH miałem jedna klapke zamknięta (Nie ruszała sie) i auto pod obciążeniem dawało czarna chmurę. Po wymianie na sprawny regenerowany kolektor, wyczyszczeniu EGR, przepustnicy i dolotu auto pod takim samym obciążeniem prawie wogole nie kopci, dodam tylko że dpfa nie mam
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

ferdus
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 15 gru 2016, 19:24
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Oleśnica
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19
Gender:

#8 Post autor: ferdus »

Witam, niestety chwilowo musiałem zawiesić diagnostykę. Wracam do szukania przyczyny. Silnik 120 KM. Bierze olej, na 500 km musiałem dolać 1,5 l oleju. Na pedałach udało mi się "wydeptać" błąd 03808, często świeci kontrolka oleju. Nie ma znaczenia fakt czy jadę w długą trasę, czy odcinki 20 km z prędkością mak 100/h. Spalanie paliwa w granicach 10l/100 km. Na obd2 ELM nie wykazuje żadnych błędów, nawet tego wydeptanego.
Umówiłem się do mechanika za tydzień na sprawdzenie ciśnienia w cylindrach, mam nadzieję, że to coś wyjaśni

Skasowany użytkownik 6483

#9 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolega miał identyczne problemy z silnikiem, tyle ,że przy 2.0 TDi w VW . Okazało się ,że po wymianie odmy dymienie ustało oraz silnik przestał brać olej.

ferdus
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 15 gru 2016, 19:24
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Oleśnica
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19
Gender:

#10 Post autor: ferdus »

Dziękuję, a możecie mi pomóc i powiedzieć, podesłać foto gdzie jest ta odma, czy mogę sam sprawdzić jej stan i samemu wymienić?

Skasowany użytkownik 6483

#11 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Odmę masz w pokrywie zaworów, z tego co tu czytałem, to ta odma jest nierozbieralna ale lepiej kal ktos bardziej zorientowany sie wypowie w tym temacie.

ferdus
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 15 gru 2016, 19:24
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Oleśnica
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19
Gender:

#12 Post autor: ferdus »

Witajcie, wymieniłem silnik . Spalanie spadło do 7-8 l, praca silnika też dużo cichsza, nic nie przerywa, nie szarpie ale niestety po przejechaniu 8 km znów zaczęła świecić kontrolka oleju. Poziom w normie - wymieniłem więc czujnik, nadal to samo. Silnik się grzeje, po otwarciu maski paruje, bagnet bardzo ciepły i cała maska. Poradźcie co może być przyczyną. :help:

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#13 Post autor: Tazz »

A może masz problem z chłodnica i pompą wody że się tak grzeje
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

ferdus
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 15 gru 2016, 19:24
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Oleśnica
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19
Gender:

#14 Post autor: ferdus »

ok sprawdzę dzięki za info.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#15 Post autor: Tazz »

A możesz zrobić zdjęcie tej kontrolki od oleju co się zaświeca?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”