Czujnik temperatury DPF
Czujnik temperatury DPF
Jak zdiagnozować nieprawidłowe jego działanie? Jakie powinien mieć napięcie? Czujnik ten składa się z sondy (wchodzącej w DPF), obudowy której sonda się trzyma (wkręcanej do DPF), na zewnątrz- kruciec metalowy 5cm o średnicy ~3 mm i elastycznego przewodu elektrycznego. Na forum można przeczytać, że jakaśjego częśćć ulega złamaniu, co może wpływać na złą precę tego urządzenia -która???
te dane są wzorowe jeśli jest tak jak Marki mówi, że czujnik temp ma mieć około 1V, tak więc nie wiem co jest grane. Czujniki ciśnień oraz czujnik temp działają poprawnie.grze123 pisze:dziękuję
[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 07:29 ]
Parametry zbadane op-comem
1 różnica ciśnień -1
2 różnica ciśnień 0.47
Napięcie na czujniku temp dpf 1V
Nasycenie dpf po wypalaniu (zakończonym po ~15min błędem 190057) 70%. cO JEST GRANE?
Z drugiej strony:
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Temperature (Bank 1 Sensor 2) C-031
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor (Bank 1 Sensor 1) not plausible with Intake Air Temperature C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor (Bank 1 Sensor 2) not plausible with Intake Air Temperature C-031
P1900 Particulate Filter Regeneration Cycle Interrupted Several Times B-031
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor High Temperature (Bank 1 Sensor 1) C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Temperature (Bank 1 Sensor 1) C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor High Temperature (Bank 1 Sensor 2) C-031
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Temperature (Bank 1 Sensor 2) C-031
czyli jednak wskazuje to na błąd czujnika temp
lub
P1900 Particulate Filter Regeneration Cycle Interrupted Several Times B-031
czyli cykl przerwany kilka razy.
Tak więc proponuje wypalić filtr serwisowo, ale przy takim wypalaniu on i tak się zwykle wypala do tylko 70%, tak więc nie wiele może to pomóc. Następnie trzeba spróbować podmienić nowy czujnik temp.
Oto zrzuty z op-coma (logi) przy zapalonym silniku
bo przy zgaszonym róznica ciś w kPa ma wartość -1
Rozumiem że napięcie na czujniku spalin to B1S1, B1S2
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.49 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,80 %
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),96 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),72 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),1.0 V
bo przy zgaszonym róznica ciś w kPa ma wartość -1
Rozumiem że napięcie na czujniku spalin to B1S1, B1S2
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.49 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,80 %
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),96 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),72 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),1.0 V
Witam, ja trochę z innej beczkiale nigdzie nie znalazłem podobnego problemu.
Kilka dni temu jadąc, a w zasadzie stojąc w korku zobaczyłem chmurkę dymu z pod auta i syk jakby gotującej wody. Przychodziły do głowy różne opcje ale to co zobaczyłem na kanale przerosło moje oczekiwania.
Dokładnie spaliły się połaczenia elastyczne od DPF-a az do czujnika przy filtrze paliwa. Gumowe połącznie od dpf do rurki metalowej stopione, a te plastikowe czy ebonitowe poszły z dymem zostały tylko małe potopione kawałeczki. CO MOGŁO SPOWODOWAĆ STOPIENIE PRZEWODÓW. Dodam, że ostatnio zastanawiało mnie czemu wypalanie się nie aktywuje po prejechani około 800 km wcześniej już w okolicach 500 km startowało.
Gdzie takie przewody można kupić i ile ich powinno być bo teraz ciężko dojść. (może jakieś nr katalogowe i rysunek).
Kilka dni temu jadąc, a w zasadzie stojąc w korku zobaczyłem chmurkę dymu z pod auta i syk jakby gotującej wody. Przychodziły do głowy różne opcje ale to co zobaczyłem na kanale przerosło moje oczekiwania.
Dokładnie spaliły się połaczenia elastyczne od DPF-a az do czujnika przy filtrze paliwa. Gumowe połącznie od dpf do rurki metalowej stopione, a te plastikowe czy ebonitowe poszły z dymem zostały tylko małe potopione kawałeczki. CO MOGŁO SPOWODOWAĆ STOPIENIE PRZEWODÓW. Dodam, że ostatnio zastanawiało mnie czemu wypalanie się nie aktywuje po prejechani około 800 km wcześniej już w okolicach 500 km startowało.
Gdzie takie przewody można kupić i ile ich powinno być bo teraz ciężko dojść. (może jakieś nr katalogowe i rysunek).