Czujnik temperatury DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
grze123

Czujnik temperatury DPF

#1 Post autor: grze123 »

Jak zdiagnozować nieprawidłowe jego działanie? Jakie powinien mieć napięcie? Czujnik ten składa się z sondy (wchodzącej w DPF), obudowy której sonda się trzyma (wkręcanej do DPF), na zewnątrz- kruciec metalowy 5cm o średnicy ~3 mm i elastycznego przewodu elektrycznego. Na forum można przeczytać, że jakaśjego częśćć ulega złamaniu, co może wpływać na złą precę tego urządzenia -która???

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

Najlepiej podłączyć się fejsem i sprawdzić napięcie na czujniku.Powinno być ok 1.0V.Kod informujący o zbyt niskim napięciu na czujniku może świadczyć o zwarciu do masy(czujnik do wymiany), zaś o zbyt wysokim - o przerwie w przewodzie lub styku.

grze123

#3 Post autor: grze123 »

dziękuję :)

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 07:29 ]
Parametry zbadane op-comem

1 różnica ciśnień -1
2 różnica ciśnień 0.47
Napięcie na czujniku temp dpf 1V

Nasycenie dpf po wypalaniu (zakończonym po ~15min błędem 190057) 70%. cO JEST GRANE?

Anony Mous

#4 Post autor: Anony Mous »

grze123 pisze:dziękuję :)

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 07:29 ]
Parametry zbadane op-comem

1 różnica ciśnień -1
2 różnica ciśnień 0.47
Napięcie na czujniku temp dpf 1V

Nasycenie dpf po wypalaniu (zakończonym po ~15min błędem 190057) 70%. cO JEST GRANE?
te dane są wzorowe jeśli jest tak jak Marki mówi, że czujnik temp ma mieć około 1V, tak więc nie wiem co jest grane. Czujniki ciśnień oraz czujnik temp działają poprawnie.

Z drugiej strony:
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Temperature (Bank 1 Sensor 2) C-031
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor (Bank 1 Sensor 1) not plausible with Intake Air Temperature C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor (Bank 1 Sensor 2) not plausible with Intake Air Temperature C-031
P1900 Particulate Filter Regeneration Cycle Interrupted Several Times B-031
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor High Temperature (Bank 1 Sensor 1) C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Temperature (Bank 1 Sensor 1) C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor High Temperature (Bank 1 Sensor 2) C-031
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Temperature (Bank 1 Sensor 2) C-031

czyli jednak wskazuje to na błąd czujnika temp

lub
P1900 Particulate Filter Regeneration Cycle Interrupted Several Times B-031
czyli cykl przerwany kilka razy.

Tak więc proponuje wypalić filtr serwisowo, ale przy takim wypalaniu on i tak się zwykle wypala do tylko 70%, tak więc nie wiele może to pomóc. Następnie trzeba spróbować podmienić nowy czujnik temp.

Anony Mous

#5 Post autor: Anony Mous »

Skoro wiesz,że wypalanie ukończono po 70% tzn,ze masz dostęp do fejsa i możesz sam w zakładce "silnik" sprawdzić napięcie na czujniku.

grze123

#6 Post autor: grze123 »

Oto zrzuty z op-coma (logi) przy zapalonym silniku
bo przy zgaszonym róznica ciś w kPa ma wartość -1

Rozumiem że napięcie na czujniku spalin to B1S1, B1S2


Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.49 V
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,80 %
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),96 °C
B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.0 V
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),72 °C
B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),1.0 V

Anony Mous

#7 Post autor: Anony Mous »

Wskazania z czujników są ok.

Szymon78

#8 Post autor: Szymon78 »

ano potwierdzam...

sprawdź czujniki różnicy ciśnień (dokładnie połaczenia elastyczne od DPF-a az do czujnika przy filtrze paliwa).. możliwe ze masz nieszczelności i to wywala bład.

wolferus

#9 Post autor: wolferus »

Witam, ja trochę z innej beczkiale nigdzie nie znalazłem podobnego problemu.

Kilka dni temu jadąc, a w zasadzie stojąc w korku zobaczyłem chmurkę dymu z pod auta i syk jakby gotującej wody. Przychodziły do głowy różne opcje ale to co zobaczyłem na kanale przerosło moje oczekiwania.
Dokładnie spaliły się połaczenia elastyczne od DPF-a az do czujnika przy filtrze paliwa. Gumowe połącznie od dpf do rurki metalowej stopione, a te plastikowe czy ebonitowe poszły z dymem zostały tylko małe potopione kawałeczki. CO MOGŁO SPOWODOWAĆ STOPIENIE PRZEWODÓW. Dodam, że ostatnio zastanawiało mnie czemu wypalanie się nie aktywuje po prejechani około 800 km wcześniej już w okolicach 500 km startowało.

Gdzie takie przewody można kupić i ile ich powinno być bo teraz ciężko dojść. (może jakieś nr katalogowe i rysunek).

Anony Mous

#10 Post autor: Anony Mous »


Anony Mous

#11 Post autor: Anony Mous »

Przy okazji szukania czujnika różnicy ciśnień, dowiedziałem się też, że są dwa czujniki temperatury spalin, nie tylko ten w puszce.

Czujnik temp 'Pozycja 1' (na rurze zaraz za kolektorem wydechowym) Nr 55355404 8 55 410
Czujnik temp 'Pozycja 2' (ten w puszcze dpf) Nr 55558578 8 55 412

Anony Mous

#12 Post autor: Anony Mous »

kaliope pisze:Przy okazji szukania czujnika różnicy ciśnień, dowiedziałem się też, że są dwa czujniki temperatury spalin, nie tylko ten w puszce.

Czujnik temp 'Pozycja 1' (na rurze zaraz za kolektorem wydechowym) Nr 55355404 8 55 410
To nie jest czasami sonda lambda???

kicaj

#13 Post autor: kicaj »

Marki pisze:To nie jest czasami sonda lambda???
bede sie upieral ze to nie sonda lambda bo taka jest stosowana w benzynach a sensor O2...
zasada dzialania bardzo podobna jak nie identyczna, ale 2 rozne silniki...

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

te kody błędów też świadczą o tym, że są dwa czujniki:

P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor High Temperature (Bank 1 Sensor 1) C-030

P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor High Temperature (Bank 1 Sensor 2) C-031


czyli sensor 1 bedzie na początku rury wydechowej przy silniku, a sensor 2 w puszce.

kicaj

#15 Post autor: kicaj »

niekoniecznie, moze byc jeden sensor dwuobwodowy (2 czujniki) albo po prostu tak maja w systemie (przystosowanie do innych silnikow)

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”