Opel Zafira 1.8 16V Malbork
Moderator: Tunio999
- bloomkvist
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 gru 2015, 17:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Pogódki
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Opel Zafira 1.8 16V Malbork
I kolejny egzemplarz... Chyba już wariuję... Bez doświadczonego pomocnika kupna gwarantowana porażka przy kupnie.
Zafira Malbork
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Nie wiem czy się nie mylę. W autach z kontrolą trakcji czy esp obok włącznika świateł awaryjnych był wyłącznik tych funkcji.
We wszystkich autach, które podałeś nie zauważyłem takiego wyłącznika, a sprzedający w opisie wymieniają te funkcje.
Jeśli zamierzasz jeździć na lpg, to lepiej jest szukać auta bez gazu i założyć samemu. Będziesz wiedział co to za instalacja i ten kto ci założy bez krzywienie, będzie ją serwisował.
W swojej ZA montowałem gaz w Starogardzie na ul. Harcerskiej. Działała bezproblemowo. Później tam gazowałem espaca i również wszystko było ok. O oplu gość ma pojęcie, bo swego czasu sam jeździł omegą z gazem.
Powodzenia w poszukiwaniach.
Jak zamierzasz często jeździć kompletem pasażerów, to warto też zastanowić się nad silnikiem 2.2, około 20 KM więcej.
We wszystkich autach, które podałeś nie zauważyłem takiego wyłącznika, a sprzedający w opisie wymieniają te funkcje.
Jeśli zamierzasz jeździć na lpg, to lepiej jest szukać auta bez gazu i założyć samemu. Będziesz wiedział co to za instalacja i ten kto ci założy bez krzywienie, będzie ją serwisował.
W swojej ZA montowałem gaz w Starogardzie na ul. Harcerskiej. Działała bezproblemowo. Później tam gazowałem espaca i również wszystko było ok. O oplu gość ma pojęcie, bo swego czasu sam jeździł omegą z gazem.
Powodzenia w poszukiwaniach.
Jak zamierzasz często jeździć kompletem pasażerów, to warto też zastanowić się nad silnikiem 2.2, około 20 KM więcej.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2016, 11:09 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Silnik umyty, lakier wypolerowany, kierownica nowa, ale środek zadbany.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- bloomkvist
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 gru 2015, 17:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Pogódki
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Wyłącznik TC był montowany, ale na początku produkcji, nie wiem do którego roku, podejrzewam, że do ok.2000 r., ale tu się muszą wypowiedzieć mądrzejsi, w późniejszych rocznikach nie tego wyłącznika (u mnie 2001 też brak, nie przeszkadza mi to akurat). Autko dość ładne, zgadzam się z kolegami powyżej, warto rzucić okiem osobiście. Uważaj, tylko się nie napalaj, tak jak napisano - kierownica wymieniona. Pedał sprzęgła wytarty, oczywiście to nie świadczy o tym, że auto ma 300kkm, ale jeżeli przebieg jest prawdziwy to auto jeździło tylko po mieście, więc sprawdź sprzęgło - to droga zabawa w 1,8 (od 800 w górę, drogie łożysko)bloomkvist pisze:Jak przeglądałem ogłoszenia to nie spotkałem się, żeby tam był umieszczany taki włącznik. Regulacji grzanych dup to i owszempaweldm pisze:Nie wiem czy się nie mylę. W autach z kontrolą trakcji czy esp obok włącznika świateł awaryjnych był wyłącznik tych funkcji.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2016, 18:31 przez Skasowany użytkownik 16629, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jeżeli jechać oglądać to auto to tylko z komputerem.
Do sprawdzenia:
- praca obu sond lambda
- ilość wprogramowanych kluczyków, czy immo rozpoznaje oba na zdjęciu
- napięcie ładowania (można i multimetrem na akumulatorze)
- pracę przepustnicy, czujnika pedału przyspieszenia
Organoleptycznie:
- praca silnika
- przeguby na ostrych skrętach
- pedał sprzęgła (czy nie bierze przy samej podłodze, czy nie grzechorze wysprzęglik hydrauliczny)
- test na wybojach - Zośka to auto sztywne, jak na dziurach i "policjantach" buja się jak kareta na resorach - to wszystkie amorki do wymiany
- długa jazda próbna - auto nie ma prawa gasnąć w czasie jazdy w jakiś dziwnych momentach. W tych autach padają komputery silnika hybrydowe i dostać drugi używany/regenrowany który pojeździ kolejne XXX lat graniczy z cudem.
Silnik do LPG niby idealny ale... Ma już chyba słabsze gniazda zaworowe niż X18XE1 (coś mi mechanik klarował kiedyś ale nie wiem czy mówił o Z18XER z Astry III czy już o Z18XE z Zafiry A). Poza tym instalacja ma dwie sondy lambda i gazownik musi być kumaty żeby ładnie drugą sondę emulować lub oszukać.
Katalizator zintegrowany z kolektorem wydechowym. Dobrze by było żeby był sprawny, bo taki tani nawet w zamienniku nie jest...
PS na kompie dobrze jeszcze się sprawdza czy się klimatyzacja załącza, czy jest nabita, czy wzrasta ciśnienie
Do sprawdzenia:
- praca obu sond lambda
- ilość wprogramowanych kluczyków, czy immo rozpoznaje oba na zdjęciu
- napięcie ładowania (można i multimetrem na akumulatorze)
- pracę przepustnicy, czujnika pedału przyspieszenia
Organoleptycznie:
- praca silnika
- przeguby na ostrych skrętach
- pedał sprzęgła (czy nie bierze przy samej podłodze, czy nie grzechorze wysprzęglik hydrauliczny)
- test na wybojach - Zośka to auto sztywne, jak na dziurach i "policjantach" buja się jak kareta na resorach - to wszystkie amorki do wymiany
- długa jazda próbna - auto nie ma prawa gasnąć w czasie jazdy w jakiś dziwnych momentach. W tych autach padają komputery silnika hybrydowe i dostać drugi używany/regenrowany który pojeździ kolejne XXX lat graniczy z cudem.
Silnik do LPG niby idealny ale... Ma już chyba słabsze gniazda zaworowe niż X18XE1 (coś mi mechanik klarował kiedyś ale nie wiem czy mówił o Z18XER z Astry III czy już o Z18XE z Zafiry A). Poza tym instalacja ma dwie sondy lambda i gazownik musi być kumaty żeby ładnie drugą sondę emulować lub oszukać.
Katalizator zintegrowany z kolektorem wydechowym. Dobrze by było żeby był sprawny, bo taki tani nawet w zamienniku nie jest...
PS na kompie dobrze jeszcze się sprawdza czy się klimatyzacja załącza, czy jest nabita, czy wzrasta ciśnienie
Ostatnio zmieniony 08 lut 2016, 13:59 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz