Strona 1 z 2

Opel Zafira KLIMATRONIK 10airbag *PIĘKNA* - Gołaczewy

: 08 maja 2013, 00:00
autor: duz
Cześć,

Jestem ciekaw Waszych opinii.
Mam niedaleko, warto jechać oglądać?

Obrazek

http://otomoto.pl/show?id=C29041758

Sprzedający podał VIN: WOL0TGF7552101421

Dzięki,
Maciek

: 08 maja 2013, 00:17
autor: Bodek
VIN: W0L0TGF7552101421 Kod modelu: 0QX75 Kod opakowania: KHS6 REG: Data produkcji: 11012005

Typ silnika: Z18XE

W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
5:2005
2:Bochum

101421:SERIAL NUMBER

2F4 = RADIO,CDR 500
2H9 = SILNIK BENZYNOWY 18
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
4CU = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
AG4 = SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA

AN4 = FOTELIK DLA DZIECKA,SYSTEM OGRANICZAJĄCY
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ

AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
ASF = PODUSZKA POWIETRZNA,LEWA/PRAWA,RAMA DACHU
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
BOC = WYPRODUKOWANO W BOCHUM
C60 = KLIMATYZACJA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ

CU3 = DLA FRANCJI
D16 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,BIAŁY,CZARNY,PIERŚCIENIE CHROMOWANE
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO

DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
DP6 = OBUDOWA
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
JBG = DŹWIGNIA HAMULCA POSTOJOWEGO,CHROM O WYSOKIM POŁYSKU
JL9 = ABS
K30 = STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
K60 = ALTERNATOR,100A
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
MG4 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,SPORTY
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW

N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
NW6 = KOŁO,JEZDNE,9 PODŁUŻNYCH OTWORÓW,51/2JX13
NW9 = STEROWANIE TRAKCJI
OHC
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
PAK = OPASKA,DASHING/AMANA
QBE = OPONY,205/55 R 16-89V
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9K = PŁAT WYKOŃCZENIOWY,WEWNĘTRZNY,AMANA
TN6 = AKUMULATOR,55AH
U07 = KLAKSON,FANFARA
U3D
U55
U91 = ANTENA KRÓTKA,DACH,RADIO
U96 = GŁOŚNIK,6,WARIANT 2
UJ3
UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
VB5 = ZDERZAK,CZĘŚCIOWO MALOWANY
VU3 = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,WĘGIEL DRZEWNY METALICZNY
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9U = DINKS
XA3 = OPEL
XK2 = DLA FRANCJI
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
XR2 = TABLICZKA FIRMOWA,ELEGANCE
Z0W = DLA FRANCJI

Z1F = CZUJNIK,SYSTEM OGRANICZAJĄCY,LEWY
Z1Y = FARBA,DWA POKRYCIA
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE

;)

: 08 maja 2013, 00:48
autor: duz
Dzięki Bodek za rozkodowanie VIN.

Czyli niby od 1 właściciela z Niemiec, ale produkcja dla Francji, hmm... zaczyna być podejrzanie.

: 08 maja 2013, 07:57
autor: jimmy71
duz,

miałem ten sam dylemat, przeczytaj TUTAJ

: 08 maja 2013, 08:07
autor: Bodek
Na fotkach nic złego nie widać, a autko jest ładne i fajnie wygląda w tym lakierze, na aluskach ;) i to ładnych.

Warto podjechać i pooglądać na żywo ;)

: 08 maja 2013, 09:07
autor: duz
Rozmawiałem ze sprzedającym - auto wg niego ma malowaną tylną klapę, co do reszty twierdzi że w oryginale. Książki serwisowej brak, więc trudno będzie potwierdzić przebieg. Jest podobno ostatni TUV z wpisanym przebiegiem, ale nie wiem na ile można temu ufać.
Jak się wybiorę to dam znać jak wypadła na oględzinach.

: 08 maja 2013, 10:56
autor: Maciek
Jeżeli TUV oryginał to można mu bardziej zaufać niż książce ;)

: 08 maja 2013, 11:48
autor: Andrzej2503
j/w
Pod warunkiem, że nie jest świeżutki :lol:

Re: Opel Zafira KLIMATRONIK 10airbag *PIĘKNA* - Gołaczewy

: 08 maja 2013, 23:58
autor: czekker
duz pisze:Mam niedaleko, warto jechać oglądać?
jeżeli faktycznie ma te 10 poduszek to zdecydowanie warto się nią zainteresować - chyba jedyny istniejący egzemplarz :lol:

ten silnik to chyba rzeczywiście musi być z Audi, bo (EDIT: poprawili opis, już jest Opel ;))
u mnie ten silnik jakoś nie chce spalić mniej niż średnio 9,7 l/100km :roll:

a na poważnie, ze zdjęć wygląda nieźle - jak masz blisko to jedź..
btw, myślałem, że Elegance miały standardowo elektryczne szyby z tyłu?


aha, i tylna szyba w uszczelce - jak w mojej :D
i moja też wg. VINu jest `dla Francji` - ale sprowadzona z Ludwigshafen (może w tamtych latach Niemcom opłacało się kupować auta we Francji?)

: 09 maja 2013, 10:00
autor: miodzik
cena dość wysoka. przebiegowi bym się dokładniej przyjrzał. oczywiście w standardzie poziom wytarcia pedałów, kierownicy, lewarka zmiany biegów, siedziska kierowcy. zakładając, że auto robiło ok 10 tys miesięcznie (w Niemczech po autostradach??) to albo stało w garażu bo właściciel jeździł czasami nad jezioro albo stało u mechanika częściej niż jeździło po drogach. warto o tym pomyśleć przed kupnem.

co do spalania. mam 2.0 DTi. spalanie: za 100 zł zrobię średnio 300km (mieszany)-350km (trasa). zamulać auta nie zamulam, więc uważam, że jest to realne.

: 09 maja 2013, 20:20
autor: duz
Witam,

Jestem po oględzinach.
Generalnie wnętrze na plus - ładnie utrzymane - inna sprawa że plaku sprzedający nie żałował.
Zewnętrze jest OK, dwie wgniotki na drzwiach, kilka przyrysowań, ale do przeżycia.

Teraz co jest na minus:
- klima nie chłodzi
- radio jest zakodowane (SAFE na wyświetlaczu)
- brak książki serwisowej tak jak i TUV. Jest jedna kserokopia faktury z Niemiec z 2010 roku z wpisanym przebiegiem
- tarcze plus klocki z przodu do wymiany. Tylne sprzedający już wymienił, wymienił też przewód hamulcowy z przodu po prawej stronie -stąd zacieki na jednej z fotek.

I na koniec rzecz która najbardziej mnie niepokoi - korozja podwozia i w przedziale silnikowym. Tłumiki skorodowane, wahacze z rdzawym nalotem, to samo z belką tylną, piastami. W przedziale silnika korozja na licznych śrubkach, opaskach, na łapie silnika i kole pasowym silnika.
Nie wiem, być może rzeczywiście auto dużo stało.
Przesyłam zdjęcia, możecie się wypowiedzieć czy taka korozja jest normalna w Zafirach? Kiedyś czytałem jak Andrzej2503 mówił żeby się korozją opasek i śrubek nie przejmować.

Dzięki za Wasze komentarze.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Aha jeszcze jedna rzecz. Na zimym silniku przy dodaniu gazu na wolnych obrotach słychać bylo z silnika takie 2-3 pyknięcia i potem silnik się wkręcal na obroty. Zauważyłem też że przy przyśpieszaniu była jakaś taka zdławka gdzieś około 2000 obr. Jak silnik się rozgrzał to było OK.
czekker pisze: u mnie ten silnik jakoś nie chce spalić mniej niż średnio 9,7 l/100km :roll:
Średnie spalanie z kompa było 10.2 l/100 km :)

: 09 maja 2013, 21:36
autor: Andrzej2503
ja tu nie widzę nic niepokojącego, żaden z tych elementów nie ma zabezpieczenia antykorozyjnego więc cudów nie ma - chlorki robią swoje
auto zapewne z południa Niemiec :D

: 09 maja 2013, 21:45
autor: firek
duz, ja z perspektywy swojej Zoski w tą bym się akurat nie pchał bo za rok ten lekko przyrudzony próg bedzie juz całkiem rudy..., a za nim inne elementy
moja tez niestety mieszkała w górskich regionach....

: 09 maja 2013, 22:54
autor: duz
Andrzej2503 pisze: auto zapewne z południa Niemiec :D
Auto było w Vohenstrauß a potem w Immenreuth - wlasciciel sie przeprowadził.

: 10 maja 2013, 11:27
autor: czekker
suma sumarum: auto ładne, ale cena stanowczo za wysoka - zadbana Zafira 1.8 2005 z Niemiec z małym przebiegiem mogłaby tyle kosztować, ale ten przebieg musiałby być udokumentowany (a tu nie ma ani książki, ani TUV - trochę dziwne..).

poza tym, na dzień dobry bedziesz miał klimę do przeglądu - oby tylko wystarczyło uzupełnić czynnik i odgrzybić wtedy powinno wystarczyć jakieś 200zł (gorzej jak się okaże, że jest nieszczelna, albo że sprężarka do wymiany..).
hamulce z przodu - nie wiem ile, ale spodziewałbym się kilku stówek.
do tego uruchomienie radia - kolejne xx zł (lub o ile dobrze pamiętam ~150zł w ASO, gdybys chciał oficjalnie wszystkie kody).


aha, i jak nie ma wiarygodnej książki serwisowej, którą można potwierdzić w niemieckim serwisie to miałbyś jeszcze rozrząd do zrobienia - wymiana kompletu z pompą wody to chyba ok. 700zł.
oleju i wszystkich filtrów nie wspominam, bo (cytując klasyka absurdu) to oczywista oczywistość :D