Strona 1 z 1

Zafira A 1,8 Automat

: 14 sty 2014, 18:23
autor: zioło
Przymierzamy się z żoną do zakupu nowego samochodu- przeglądamy opinie na temat opli: zafiry, merivy i czasem też astry H. Jesteśmy młodym małżeństwem z kredytem hipotecznym i za dużo na samochód też na razie nie możemy przeznaczyć- powiedzmy max 15 tyś.

Teraz do rzeczy- interesują nas automaty i znaleźliśmy takie ogłoszenie- Szczytniki Nad Kaczawą koło Legnicy:
http://otomoto.pl/opel-zafira-18-i16v-k ... 42338.html

Obrazek

Dzwoniłem i wstępnie popytałem o samochód- nie za wiele wiadomo o jego naprawach i wymianach ekspolatacyjnych. Więc pewnie trzeba by było na wstępie zrobić podstawowe wymiany.
Otrzymałem też nr VIN: W0L0TGF7532155440
Czy cena jest adekwatna do przebiegu?

: 14 sty 2014, 18:30
autor: GOTI
zioło pisze:Otrzymałem też nr VIN: W0L0TGF7532155440
VIN: W0L0TGF7532155440 Kod modelu: 0QY75 Kod opakowania: KHA1 Data produkcji: 07022003

Typ Silnika: Z18XE
Numer Seryjny Silnika: 20AT6900

W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
3:2003
2:Bochum
155440:SERIAL NUMBER

2F4 = RADIO,CDR 500
2H9 = SILNIK BENZYNOWY 18
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
4CU = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AHB = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AN4 = FOTELIK DLA DZIECKA,SYSTEM OGRANICZAJĄCY
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
ASF = PODUSZKA POWIETRZNA,LEWA/PRAWA,RAMA DACHU
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
C35 = NAGRZEWNICA,PRZEDZIAŁ TYLNY
C60 = KLIMATYZACJA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
CE4 = SPRYSKIWACZ REFLEKTORA
CT3 = DLA NIEMIEC
D16 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,BIAŁY,CZARNY,PIERŚCIENIE CHROMOWANE
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
DP6 = OBUDOWA
DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH)
FH7 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.12
FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JBG = DŹWIGNIA HAMULCA POSTOJOWEGO,CHROM O WYSOKIM POŁYSKU
JL9 = ABS
K30 = STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
K60 = ALTERNATOR,100A
KA1 = DLA OGRZEWANYCH SIEDZEŃ PRZEDNICH
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
ML4 = AUTOMATYCZMNA SKRZYNIA BIEGÓW,4 BIEGOWA
MM1 = UŻYWANY(-A,-E) Z AUTOMATYCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
NW6 = KOŁO,JEZDNE,9 PODŁUŻNYCH OTWORÓW,51/2JX13
NW9 = STEROWANIE TRAKCJI
OAW
ODN
OGI
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
PBZ = STEROWANIE PODUSZKI SIEDZENIA, POCHYLANE, LEWE
PCE = STEROWANIE PODUSZKI SIEDZENIA, POCHYLANE, PRAWE
QBE = OPONY,205/55 R 16-89V
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9M = WYKOŃCZENIE ELBA
TN6 = AKUMULATOR,55AH
U07 = KLAKSON,FANFARA
U3A
U55
U96 = GŁOŚNIK,6,WARIANT 2
UD7
UJ3
UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3
UY3 = TELEFON D-NET
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY
VU2 = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,MATOWY CHROM
W01
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W2N = LITERNICTWO,BOCZNE,USUNĄĆ
W4Y
W7Z = WYPOSAŻENIE,ZIMOWE
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9I = USZCZELNIENIE XENO / ELBA
W9U = DINKS
WD4 = IDENT.PUNKT EFEKTYWNY CON.
XA3 = OPEL
XG3 = DLA NIEMIEC
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
Z0F = DLA NIEMIEC
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE

;)

: 14 sty 2014, 19:37
autor: janekW67
Pytaj o książkę serwisową,jeśli auto miało tylko jednego własciciela, to powinna być. Z książki możesz wziąć adres serwisu, w którym auto było serwisowane, dzwoniąc tam kub pisząc dostaniesz historię serwisową auta.

: 15 sty 2014, 07:31
autor: zioło
Dziękuję za szybką odpowiedź- kolega GOTI działa w tempie expressowym ;)
GOTI pisze: AN4 = FOTELIK DLA DZIECKA,SYSTEM OGRANICZAJĄCY
...
K30 = STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
...
VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY
...
A co w tych kodach wyposażenia oznaczają te powyższe?
janekW67 pisze: Pytaj o książkę serwisową,jeśli auto miało tylko jednego własciciela, to powinna być. Z książki możesz wziąć adres serwisu, w którym auto było serwisowane, dzwoniąc tam kub pisząc dostaniesz historię serwisową auta.
niestety nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi czy książka serwisowa jest- przez telefon sprzedawca jakiś trochę nierozgarnięty wydawał się być...

: 15 sty 2014, 09:24
autor: bolid
K30 - to tempomat
VG9 - to zabezpieczenie do transportu z fabryki do dilera

generalnie wersja dobrze wyposażona jak na model nieOPC - choć nie ma relingów i haka (ale nie każdy potrzebuje)

cena wydaje mi się trochę niska, podobnie jak przebieg
brakuje alu (wymienione w VIN)

: 16 sty 2014, 07:48
autor: zioło
bolid pisze:generalnie wersja dobrze wyposażona jak na model nieOPC - choć nie ma relingów i haka (ale nie każdy potrzebuje)
No i właśnie mi by najbardziej doskwierał brak relingów...
Poza tym zafira ładnie się prezentuje i jest bogato wyposażona.
Tylko dziwi mnie najbardziej fakt, że nie ma książki serwisowej, a sprzedawca twierdzi, że nie było i nawet żadnego wydruku nie ma ze stacji diagnostycznej, żeby w jakikolwiek sposób potwierdzić ten przebieg i naprawy. Dodatkowo na pytanie czy w skrzyni był wymieniany olej i filtry w Niemczech, to odpowiedział mi: olej na bagnecie jest czerwony i czysty, więc chyba tak.
Ostatnio czytałem artykuł dotyczący co sprawdzić w samochodzie przed zakupem i o procederze przekręcania liczników i tam było takie stwierdzenie:

Kod: Zaznacz cały

Wystarczy wiedzieć, że w Niemczech na każdym przeglądzie właściciel dostaje dokument (zwykle w formacie A4), na którym wypisane są wynik przeglądu oraz małe i poważne usterki. Oprócz tego z dokumentu odczytamy stan licznika. Co ważne, Niemcy szanują takie kwity (podobnie jak rachunki za naprawy) i przekazują je nabywcy auta wraz z briefem i kluczykami. Żądajcie takich dokumentów od sprzedawcy w Polsce! Nie ma? Trudno... Dziękujemy, nie kupujemy!
Czy to prawda? Czy możliwe, że sprzedawca zataja, że ma takie papiery, zeby nie wyszedł realny przebieg?

: 16 sty 2014, 07:54
autor: Andrzej2503
Chodzi Ci o TÜV. Każde auto z niemiec sprzedawane bez kombinacji powinno ten dokument mieć.
Giną one bo wpisy w nich mogą być niewygodne (stan licznika, usterki).

: 16 sty 2014, 10:45
autor: bolid
brak dokumentów to dla mnie poważny minus i sygnał ostrzegawczy
szczególnie że:
1. stan kierownicy i pedału hamulca wskazuje na większy przebieg niż na liczniku
2. w zafirach A cena i przebieg są do negocjacji ;)

a tak nawiasem mówiąc to jak tak przyglądam się tej zafirze i jej wyposażeniu
- dodatkowe nagrzewanie z tyłu (czyli dbamy o zwiększony komfort pasażerów z tyłu - raczej klientów niż dzieci)
- brak relingów (raczej nie miał to być samochód rodzinny, nawet nie zakładano wożenia rowerów czy boxa)
- automat (wygodna jazda w mieście)
to dochodzę do wniosku, że auto służyło do wygodnego wożenia ludzi w mieście i to niekoniecznie członków rodziny kierowcy ;)

: 16 sty 2014, 11:51
autor: miodzik
zioło pisze:brak dokumentów to dla mnie poważny minus i sygnał ostrzegawczy
szczególnie że:
1. stan kierownicy i pedału hamulca wskazuje na większy przebieg niż na liczniku
2. w zafirach A cena i przebieg są do negocjacji ;)
Zgadzam się z Maćkiem.

Moje oryginalne gumy przy przebiegu już teraz ok 260 albo i lepiej. Też przed sprzedażą ktoś robił "korektę" przebiegu. Jak się udało mi ustalić po dotarciu do poprzedniego właściciela o ok 70 tys. Auto zamieniał na wersję B z przebiegiem 244 a ja jak po nie pojechałem na oględziny miało 170 z kawałkiem.

Obrazek
GOTI pisze:AN4 = FOTELIK DLA DZIECKA,SYSTEM OGRANICZAJĄCY
a to chodzi chyba o ISOFIX. O ile kojarzę, był montowany seryjnie w Zafirach poliftowych. U siebie też mam i nie korzystam :)

: 16 sty 2014, 14:41
autor: zioło
miodzik pisze:Moje oryginalne gumy przy przebiegu już teraz ok 260 albo i lepiej. Też przed sprzedażą ktoś robił "korektę" przebiegu. Jak się udało mi ustalić po dotarciu do poprzedniego właściciela o ok 70 tys. Auto zamieniał na wersję B z przebiegiem 244 a ja jak po nie pojechałem na oględziny miało 170 z kawałkiem.
widzę, że w podobnym stanie są gumy na pedałach u Ciebie i na tym ogłoszeniu- czyli lekko ma ponad 250 tyś km.. no i w taki przebieg bym uwierzył...
hmm, a porównując do zdjęć z ogloszenia kolegi Andrzej2503, bo ma bordową zafirę w automacie (a wiadomo, że w automacie trochę inaczej hamulca sie używa), to tam przy 138 tyś km jest lekko wytarty prawy brzeg...
I tak przeglądając ogłoszenia co raz częściej dochodzę do wniosku, że lepiej dozbierać "parę" zł i kupić zafirę z pewnego źródła i w razie czego nie zostać na lodzie...

: 16 sty 2014, 16:24
autor: miodzik
zioło pisze:I tak przeglądając ogłoszenia co raz częściej dochodzę do wniosku, że lepiej dozbierać "parę" zł i kupić zafirę z pewnego źródła i w razie czego nie zostać na lodzie...
Bardzo dobrze powiedziane.

Dozbieraj kilka $ i jedź do Andrzeja. Sam zobaczysz, że do Gorzowa nikt nie ma daleko. Nawet z Rzeszowa :)

: 21 lut 2014, 20:33
autor: Bodek
Zgodnie z Regulaminem - zamykam