Porady przed zakupem

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Pietrzek

Porady przed zakupem

#1 Post autor: Pietrzek »

Witam! Wszystkich zamierzam zakup Opla Zafiry, i potrzebuję porady.

Pierwsza opcja to Zafira A OPC 2.0 Turbo 2004-2005 rok.

najlepiej coś w tym stylu:
Obrazek
http://otomoto.pl/oferta/opel-zafira-xe ... p8Ikc.html

I tu potrzebuje porady, ogólnie Zafirę A ludzie sobie chwalą jako auto dosyć proste i mało awaryjne więc dlatego jestem zainteresowany zakupem.
Jak wygląda bezawaryjność silnika 2.0 torbo 192-200km ? Czy wartko kupić auto z takim silnikiem, jak ten silnik się sprawuje na gazie ? Jakie koszty utrzymania tego silnika ?

Druga opcja to Zafira B 1.8 120 km z pierwszych lat, wersja najzwyklejsza.

Silnik wiem że na pewno do gazu dobry niestety rzadko spotykany, zazwyczaj 1.8 140konny. Jak oceniacie awaryjność auto ? jest tu więcej elektroniki niż w Zafirze A do czego nie jestem przekonany.

Powiem tak potrzebuję auta które nadaję się pod LPG, wiadomo jak najtańsze i przede wszystkim żeby było jak najmniej awaryjne. Które bardziej polecacie. Lepiej kupić ładną Z.A Opc w dobrej wersji czy Z.B ale w wersji ubogiej ?
Ostatnio zmieniony 14 maja 2015, 11:10 przez Pietrzek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#2 Post autor: norris_85 »

Jeśli chodzi Ci o ekonomie jazdy to wybieraj ZB 1.8. OPC nawet zagazowane lubi wciągać paliwo a poza tym zadbanego mechanicznie egzemplarza w PL to ze świecą szukać. Poczytaj w dziale technicznym o OPC to trochę Ci się oczy otworzą, ten model trzeba wybierać z dużą świadomością bo średnio przy ok 200-220k km silnik nadaje się do kapitalki.

Pietrzek

#3 Post autor: Pietrzek »

Nie koniecznie chodzi o ekonomie, ponieważ ma być to auto na wyjazdy a wokół komina zostaję Astra. Przede wszystkim chodzi o awaryjność żeby nie trzeba było non stop do auta dokładać. Co do Z.A wiem że jest to auto dosyć proste i typowe usterki jakie w nich występują w większości można sobie z nimi poradzić w niewysokich kosztach. Co do silnika 2.0T nie wiem, może kupić z uszkodzonym i szukać ślinika lub zrobić remont ? Auto jest robione na Astrze G, taką obecnie posiadam 6 lat mam w niej przejechane ponad 700tys km i nie miałem żadnych większych napraw w tym samochodzie i jestem mega zadowolony.
I takiego szukam wiadomo silnikiem benzynowym nie zrobię takiego przebiegu. Co do Z.B jest to auto sporo droższe od Z.A na pewno wygodniejsze i ładniejsze. Ale jak z bezawaryjnością, z opinii znajomych ciężko powiedzieć jedni bardzo zadowoleni drudzy twierdzą że Z.A była lepsza w Z.B ciągle coś? A powiedzcie mi jak zachowuje się Z.A z silnikiem 1.8 120km wiem że to dobre silniki idealne do gazu ale jak to się zachowuje w praktyce, czy daję radę na zapakowanym aucie w 4-5osób plus bagaże ?

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#4 Post autor: norris_85 »

Nie wiem czemu ale dalej mam wrażenie, że OPC nie jest linią dla Ciebie :? Nie jest to do koca to samo co zwykła zafira. Nie dość, że różni się wizualnie to i mechanicznie - silnik, inne twardsze zawieszenie, większe koła i inne drobiazgi o których już było tutaj wielokrotnie pisane. Wszystko to pociąga za sobą większe koszta utrzymania niż w przypadku standardowego modelu. Wpisz w szukajkę OPC i poczytaj ;)

Pietrzek

#5 Post autor: Pietrzek »

Tak wiem co to jest OPC, i wiem co to jest OPC LINE, głównie chce się dowiedzieć o tym silniku, czy nie ma z nim problemów w szczególności jak chodzi na gazie, podobno lubią olej czy to prawda ? Pakiet stylistyczny, koła, zawias jest mało istotny bo jeżeli silniki te zaliczają się do awaryjnych lub nie nadających się do gazu to wtedy będę myślał o 1.8 w ciekawej wersji, z tond też moje pytanie jak sobie radzi Z.A 1.8. A pakiet stylistyczny czy felgi to nie problem żeby sobie dołożyć. Trzeba być tylko cierpliwym i szukać, kupować malować i zakładać. To ma być autko typowo rodzinne i pewne w trasy, ale ma też dawać sobie radę z zapakowanym autem np. w górach. Czy może z kampingiem. Z zakupem mi się nie śpieszy bo mam czym jeździć więc nie jest tak że jadę oglądać napalam się i kupuję. Ewentualnie poczekać odłożyć więcej i kupić Z.B 1.8 w lepszej opcji ale czy można ją zaliczyć do aut bezawaryjnych ?

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#6 Post autor: norris_85 »

To, że lubią olej - prawda. To, że nadają się do gazu prawda - chociaż wielu pasjonatów powie, że to profanacja. Jak chcesz gazować musisz liczyć się z nieco większym wydatkiem niż np przy 1,8 gdyż niezbędne są tam mocniejsze podzespoły.

Pietrzek

#7 Post autor: Pietrzek »

Oglądałem dziś jedną OPC, niema jej na necie auto jest z moich okolic niestety za tą cenę co koleś sobie ceni to masakra ( stan samochodu ) :bron:
Ostatnio zmieniony 15 maja 2015, 21:23 przez Pietrzek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Wojti »

Jeśli nie masz zapędów sportowych i dużego portfela :lol: to lepszym wyborem jest ZB 1,8 benzynka :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Przemass
Zafiromaniak
Posty: 886
Rejestracja: 03 lut 2013, 11:49
Imię: Przemek
Lokalizacja: Pyrlandia
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: Przemass »

Z tego co wyczytałem w tym ogłoszeniu :
http://otomoto.pl/oferta/...g-ID4p8Ikc.html
to jest już zagazowana.
Jak kupiłem też taką i poza tym,że miałem pecha i po ok.roku padł mi sterownik lpg-nowy ok.1 tys.mnie kosztował,to nigdy nie miałem i nie mam problemów z jazdą na lpg,tak więc mogę śmiało polecić. Spalanie też nie jest tak drastyczne,w ogłoszeniu pisze że 12-14l lpg,pewnie że tak ale to byś musiał non stop cisnąć,a tak to nawet do 10-11 można zejść.Tyle ode mnie,mam nadzieję że pomogłem.
Ps.co do Zafiry B,to jeżeli już,to brałbym 2.0-200 konną,a nie 1.8 i też śmiało można ją gazować i nie ma problemu ;)
Zafira OPC Arden Blue by Przemass:

https://youtu.be/ZTRk3ILxeOk

Pietrzek

#10 Post autor: Pietrzek »

Ok jak narazię jestem nastawiony na ZA OPC, jesli się trafi dobry egzemplarz w odpowiedniej cenie, jeśli nie to wtedy najprawdopodobniej 1.8, ZB 2.0 200km za duży wydatek.

Obecną Astrą robię 70-100 tys. km rocznie Zafirą myślę 30-50 tys. Szukam auto które dobrze się zbiera ale bezawaryjność jest najważniejsza. Powiedzcie mi czy 1.8 daje rade w 4 osoby z rowerami ? i ewentualnie z lekkim kempingiem ?

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: Wojti »

Moja by dała rade z autobusem he he :lol: Ale na poważnie da rade ok :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Pietrzek

#12 Post autor: Pietrzek »

ok, czas pokaże co kupię, na pakiecie opc mi nie zależy bo myślę że nie jest problemem go sobie dołożyć. A więc będę jeździł i oglądał aż coś kupie, tak jak mówiłem nie spieszy mi się więc będę szukał aż trafi się coś naprawdę dobrego, lub np OPC z dojechanym silnikiem ale w okazyjnej cenie i będę szykował pod siebie. Za wszystkie porady dziękuję i oczywiście jak ktoś może coś doradzić na co zwracać uwagę to pisać.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: GOTI »

To ogłoszenie jest nieaktualne
Archiwum
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Archiwum ogłoszeń - Zafira A”