Strona 1 z 1

ZAFIRA A OPC 2.0 TURBO WARSZAWA

: 20 mar 2017, 22:57
autor: krabski
Witam serdecznie, zastanawiam sie nad zakupem Zafirki bo spodobał mi sie ten samochód a i sytuacja mnie do tego zmusiła, nowy członek rodziny.
Do tej pory jeździłem samymi 3 drzwiowymi coupe typu celica, civic type r, wszystkie te auta miały około 200 koni.
Przeglądając oferty na allegro natknąłem sie na cos co wydaje się być idealne, Zafira OPC.
Silnik z20let wydaje się być sprawdzonym motorem bo już kiedys przymierzałem się do zakupu astry bertony właśnie z tym silnikiem.
Panowie i Panie co myślicie o tym egzemplarzu?

Obrazek
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-zafi ... yF9c3.html

Zderzak trochę porysowany, reflektor przedni prawy widać że zaparowany i w sumie to tyle co zdiagnozowałem po zdjęciach lecz za bardzo nie wiem na co patrzec przy tym aucie, na co zwrócić konkretnie uwagę.
Prosze o rady, opinie i wszelakie sugestie.

VIN: w0l0tgf7522264773
WG92378
pierwsza rejestracja 17.07.2002
Pozdrawiam :piwo:

: 20 mar 2017, 23:14
autor: Janus
Mogę powielić opinie przeczytane na Forum (jako że sam mam ZA z 2005 ale w dieslu):

1. Niby OPC to ZA, ALE - cała masa różnych innych części (czytaj droższych - bo to OPC): zderzaki, nakładki na progi, amortyzatory, części zawieszenia, na pewno przynajmniej przednie hamulce, skrzynia itp itd.
2. Silniki Z20LET po około 200tys km proszą się o mniejszy lub większy remont
3. Spalanie jak chcesz wykorzystać te 200KM też najniższe nie będzie.
4. Osiągi - najlepsze spośród ZA. Inny w miarę dynamiczny? motor to 2.2 w dieslu ale daleko mu do LET-a. A całej reszcie silników daleko do diesla 2.2...

: 21 mar 2017, 10:17
autor: Mucias
Kiera zjechana, pedal sprzegła rowniez...przebieg juz spory...ale wszystko zalezy czy dba o auto to przelot może być nawet 300tk czy 400😉spytaj sie co robil w silniku...uszczelniacze,panewki,uszczelke głowicy???Albo łatwiej...spytaj sie ile oleju bierze?Jak powie, ze "ani kropli" to podaruj sobie... :lol:

: 21 mar 2017, 17:57
autor: Bodek
VIN: W0L0TGF7522264773 Kod modelu: 0QO75 Kod opakowania: MU51 Adnotacje REG: SZ25578 Data produkcji: 14062002

Typ silnika: Z20LET

W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
2:2002
2:Bochum
264773:SERIAL NUMBER

24F = KIEROWNICA,W RÓŻNYCH KOLORACH
2F4 = RADIO,CDR 500
2HU = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AG4 = SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AG5 = SIEDZENIE PRZEDNIE,PRAWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AN4 = FOTELIK DLA DZIECKA,SYSTEM OGRANICZAJĄCY
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AP9 = SIATKA PRZEDZIAŁU ŁADUNKOWEGO
ASF = PODUSZKA POWIETRZNA,LEWA/PRAWA,RAMA DACHU
AT1 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,SKÓRA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY4 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,SKÓRA,PEŁNY
AY6 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,SKÓRA,ŚRODKOWY
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
C60 = KLIMATYZACJA
CU5 = DLA SZWAJCARII
D19 = INST.,BIAŁA,SZARA,SREBRNE PIERŚCIENIE
D44 = POKRYCIE,OBUDOWA LUSTERKA,NADWYMIAROWE,MALOWANE
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DH0 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
FI2 = TABLICZKA,OSTRZEGAWCZA,FOTELIK DLA DZIECKA
FR7 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.95(FRT)
FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JL9 = ABS
K30 = STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
K60 = ALTERNATOR,100A
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
L70 = SILNIK BENZYNOWY 20
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
MG7 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F23
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N35 = KOŁO KIEROWNICY,SPORT,SKÓRA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NR1 = DO ZĘBATKI O MNIEJSZYM SKOKU
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
OGA = Z POJAZDEM SPECJALNYM OPLA
OHB
P2V = KOŁO,JEZDNE,STALOWE,18 OTWORÓW,6JX16
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
PAI = WYKOŃCZENIE,CHEQUERS/LEATHER
QBE = OPONY,205/55 R 16-89V
T6R = PŁAT WYKOŃCZENIOWY,WEWNĘTRZNY,SKÓRA
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
TN6 = AKUMULATOR,55AH
U07 = KLAKSON,FANFARA
U3A
U55
UJ3
UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3
UZ8 = GŁOŚNIK,8 BOSE
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
VQ9 = ODEJMOWALNY SPRZĘG PRZYCZEPY
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W2E = SIEDZENIA PRZEDNIE,RECARO
W2N = LITERNICTWO,BOCZNE,USUNĄĆ
W4Y
W5B = OPC / VXR
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
XA3 = OPEL
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XK7 = LITERNICTWO,BEAUTY
XL2 = DLA SZWAJCARII
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
Z0Y = DLA SZWAJCARII
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H

;)

: 21 mar 2017, 20:30
autor: Mucias
Lotka na klapie nie OPC...

: 21 mar 2017, 20:42
autor: ryba1
jechać,sprawdzić a nie sugerować się fotkowymi mechaniorami.

: 21 mar 2017, 22:26
autor: Wojti
Przemek jak jesteś zdecydowany to ok ale bądź świadomy ze konkretne naprawy będą kosztowały kilka tysięcy (5-10 tys ) :piwo:

: 22 mar 2017, 09:57
autor: Skasowany użytkownik 23188
ryba1 pisze:jechać,sprawdzić a nie sugerować się fotkowymi mechaniorami.
Dokładnie.

: 22 mar 2017, 10:13
autor: misio
Wojti pisze:Przemek jak jesteś zdecydowany to ok ale bądź świadomy ze konkretne naprawy będą kosztowały kilka tysięcy (5-10 tys ) :piwo:
Bez przesady, to prawie cena samochodu. Ważne jest sprawdzenie samochodu na dobrej stacji diagnostycznej, no i (ale to ciężko ustalić) jak jeździł i dbał o niego właściciel (wychłodzenie turbiny, wymiana płynów, rozrządu itp. Na pewno będzie trochę drożej, ale bez przesady.

: 22 mar 2017, 10:24
autor: Skasowany użytkownik 23188
Jeśli kolega jest w miarę obrotny to sporo zrobi sam.
Wymiana płynu, oleju, filtrów, pasków - nie powinien to być jakiś problem.
Nawet proste prace przy zawieszeniu (łączniki etc.)
Nie mówię oczywiście o jakiś 'specjalistycznych' pracach wymagających wyciągania
silnika, skrzyni.
Ale generalnie zgadzam się, że nie ma co od razu straszyć remontem za 5-10 tyś.

ps.
Pedał sprzęgła i kierownica uważam, że zużyte są adekwatnie do przebiegu.

: 22 mar 2017, 10:40
autor: wampir11111
Wszystko jest do ogarnięcia chyba że zacznie się modzić na przyrost mocy :piwo: :lol:

: 22 mar 2017, 22:14
autor: Wojti
Nikt nikogo nie straszy a raczej informuje jeśli umiecie dobrze liczyć to zależy co jest do zrobienia bo nie jeden klubowicz pisał już ze remont wyszedł 5 tys ,tłoki pierścienie regeneracja głowicy śruby uszczelki rozrząd ,szlif a jak dojdzie turbo sprzęgło i inne podzespoły to i 10 tys zejdzie ...Prosta matematyka no i doliczyć trzeba robociznę jeśli ktoś sam tego nie ogarnie ...ale można dolewać olej i śmigać bez napraw....jak kto woli :piwo:
Krzysiek Ryba nie jeden silnik remontował to niech sie wypowie ile kasy na kompl remont z szlifem trzeba wydać ....+ inne podzespoły :shock:

: 10 maja 2017, 19:12
autor: Tunio999
Ogłoszenie nieaktualne - archiwum.