silnik Zafira C ,a Insignia 2.0CDTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gregorypeg
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Auto: Zafira C 2.0 CDTI 2013
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

silnik Zafira C ,a Insignia 2.0CDTI

#1 Post autor: gregorypeg »

Witam. Czy Problem z wadliwymi silnikami diesla w Insignia (zacieranie się panewek) dotyczy także Zafiry C ?

Awatar użytkownika
Belfer
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 01 mar 2013, 08:58
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Poznań
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Belfer »

gregorypeg pisze:Witam. Czy Problem z wadliwymi silnikami diesla w Insignia (zacieranie się panewek) dotyczy także Zafiry C ?
Witam, tak znajomy miał tako problem w ZC, pozdrawiam
Skrzynie biegów, diagnoza, naprawa, regeneracja, części !

Uczestnik III OZ ZKP w Rzeczce !
Uczestnik IV OZ ZKP w Przysucha-Topornia !
Uczestnik V OZ ZKP w Rawa-Jeziorsko !

Skasowany użytkownik 17961

#3 Post autor: Skasowany użytkownik 17961 »

Potwierdzam kumpel również w ZC

Zenobiusz

#4 Post autor: Zenobiusz »

W którymś konkretnym typie silnika 2.0 CDTi zdarza się ta usterka?
Ostatnio zmieniony 10 sty 2016, 14:25 przez Zenobiusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#5 Post autor: evolution1zafir »

A20DTH i A20DTR. Wielu twierdzi że winny jest kolektor ssący i jego uszczelka w misce olejowej. Czyli normalny bubel. Myśle że po chipie na 200KM to ten silnik zdycha w kilka miesięcy.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... oleju.html
Cena 1552 zł w ic, jeśli ktoś ma konto to 1100zł.

Można poczytać na forum Insigni ( bez logowania ).
http://insignia-club.pl/ci-nienie-oleju-t467.html
Ostatnio zmieniony 11 sty 2016, 10:45 przez evolution1zafir, łącznie zmieniany 1 raz.

aszifo

#6 Post autor: aszifo »

Najpierw pojawia się komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Następnie na skutek słabego ciśnienia oleju dochodzi do destrukcji silnika. Opis znajduje się na forum insigni. Trzeba wymienić uszczelkę smoka pompy oleju w misce. Kolektor ssący raczej nie ma tu nic do rzeczy, chyba że urwie się klapka i wpadnie do silnika.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: tomek evo »

Tak jak kolega aszifo pisał główną przyczyną problemu jest uszczelka smoka pompy oleju w misce. Należy ją profilaktycznie wymieniać nawet co ok. 80 tys. km. Jak zapala się kontrolka niskiego ciśnienia oleju to znaczy, ze to ostatni moment na wymianę i nie należy tego bagatelizować. Co prawda zdarza się że auto jeżdzi z zapalającą się kontrolką i niby nic się nie dzieje ale w rzeczywistości zaczyna się jak kolega napisał "destrukcja silnika" i nie tylko panewki dostają po dup..e. Słyszałem, że GM wgrywał kiedyś oprogramowanie ignorujące niski poziom oleju (instrukcja serwisowa) tak aby się kontrolka nie świeciła :shock: - nie wiem czy to prawda. Problemy zaczynają się najczęściej po przekroczeniu 200 tys. ale zdarzają się ponoć przypadki uszkodzenia tej uszczelki poniżej 100 tys. więc każdy powinien zadbać o jak najszybszą wymianę tego elementu. Dużo zależy od jakości oleju i częstotliwości jego wymiany a także stanu (czy bliżej max czy min). Problem jest taki, że proces odbywa się w pierwszej fazie w zasadzie bezobjawowo (kontrolka się nie zapala) a problem z ciśnieniem już występuje i następuje szybsze zużycie silnika a nawet o tym nie wiemy. Podobno zapalenie się kontrolki to czasami już za późno i silnik jest już "nadszarpnięty". Nie ma co więc czekać tylko jechać i wymieniać.
Nie stwierdzono bezpośredniego wpływu programu (chipa) na trwałość tego silnika i występowanie usterki ale zawsze po programie mamy mocniej obciążony silnik więc jeśli mamy niesprawną uszczelkę to pewnie szybciej problem się pojawi. Jeśli wszystko jest sprawne to program nie jest w tym silniku przeszkodą -wręcz przeciwnie. Można zrobić setki tysięcy km bezawaryjnie po programie tylko trzeba wiedzieć jak zadbać o auto i oczywiście użytkować z głową.

cbm80

#8 Post autor: cbm80 »

Ile kosztuje usluga wymiany tej uszczelki?

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: tomek evo »

Nie wiem dokładnie ale w sumie groszowe sprawy w porównaniu do kosztów remontu silnika. :)
Zapytam kolegę i dam znać.

Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#10 Post autor: evolution1zafir »

Wymiana uszczelki wraz z olejem w ASO to jakieś 800zł.
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )

cbm80

#11 Post autor: cbm80 »

W jaki sposob sprawdzic czy ma sie taki problem z olejem?
Czy wystarczy po prostu sprawdzac poziom oleju bagnetem?
Podane powyżej silniki to chyba te mocniejsze 2.0.
Ja mam zwykły A20DT, czyli 96kW/130KM.
Czy po prostu problem wystepuje we wszystkich A20DT*
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2016, 08:27 przez cbm80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#12 Post autor: evolution1zafir »


tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: tomek evo »

Mój kolega wymienia tą uszczelkę w kwocie 350,00 zł+olej + filtr oleju więc w zależności od oleju wychodzi 450-550 zł za komplet. Jak coś to mogę dać namiary.

cbm80

#14 Post autor: cbm80 »

Ok. Podaj namiar.
Co do lektury to przejrzałem forum Insigni juz jakis czas temu, ale nic z takich objawow nie zaobserwowalem. A jak juz wyskoczy blad cisnienia oleju to zwykle jest juz za pozno, bo silnik dostal juz swoje po du***. Pytanie jak odpowiednio wczesnie zdiagnozowac te usterke, aby nie bylo za pozno.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: tomek evo »

Namiar poszedł na priv. Tak jak piszesz jak wyskoczy błąd to może być już za późno dlatego profilaktyczna wymiana uszczelki co jakiś czas jest po prostu konieczna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”