Obudowa pod silnik
Moderator: Sebu$
- dawkus
- Przeglądacz
- Posty: 88
- Rejestracja: 01 mar 2014, 15:54
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: CH
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: ZZZ
Obudowa pod silnik
Witam,
Czy wasze zochy maja obudowy pod silnikiem? Mozna to ew gdzies kupic bo nie znalazlem.
Czy wasze zochy maja obudowy pod silnikiem? Mozna to ew gdzies kupic bo nie znalazlem.
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Wydaje mi się, że w przypadku ZC jest tak samo jak w ZB. Osłony pod silnik tylko mają grzechotniki, w benzyniakach nie zakładano... Ale Jak chcesz założyć osłonę to z diesla powinna pasować
- Albert Einstein
- gosiaczek_ki
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 cze 2017, 21:55
- Imię: Goch@
- Lokalizacja: Bukowno
- Auto: zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Osłona jest w Cdti ponieważ klekot ma ogromne problemy z nagrzewaniem.
Natomiast w Bezynie np.1.4 t to nie tak że producent chce zaoszczędzić na osłonie, bo inne marki też jej nie montują w PB
Chodzi o optymalne chłodzenie miski olejowej i reszty maszynerji
Zrobiłem rozszerzenie kompa i temperatura w mieście to 105--108°c mimo że na zegarze 90°c non stop.
Jeśli założę osłonę to napewno będzie wentylator częściej pracował żeby schłodzić silnik.
Właśnie przesiadłem się z Insignia 2.0 cdti
mimo że mam teraz 1.4t bez osłony to i tak rozgrzewa się ponad 2x szybciej od klekota na tej samej trasie
Natomiast w Bezynie np.1.4 t to nie tak że producent chce zaoszczędzić na osłonie, bo inne marki też jej nie montują w PB
Chodzi o optymalne chłodzenie miski olejowej i reszty maszynerji
Zrobiłem rozszerzenie kompa i temperatura w mieście to 105--108°c mimo że na zegarze 90°c non stop.
Jeśli założę osłonę to napewno będzie wentylator częściej pracował żeby schłodzić silnik.
Właśnie przesiadłem się z Insignia 2.0 cdti
mimo że mam teraz 1.4t bez osłony to i tak rozgrzewa się ponad 2x szybciej od klekota na tej samej trasie
-
- Debiutant
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 lis 2015, 07:41
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Zonhoven
- Auto: Zafira C 2,0 cdti Cosmo Panorama
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Dixi-car 993.30 zł nowa.
Alledrogo 230zł uzywka.
Zamiennik ze spinkami na alledrogo 127zł.
Szukaj do Astry J sa identyczne.
Alledrogo 230zł uzywka.
Zamiennik ze spinkami na alledrogo 127zł.
Szukaj do Astry J sa identyczne.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 00:32 przez Atari, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam!
Ja założyłem do swojej Zośki oryginalną osłonę pod silnik z pakietu na złe drogi. Jest to chyba najlepsze rozwiązanie do 1.4T i innych benzynowych. Osłona jest solidna, stalowa, perforowana więc nie ma ryzyka przegrzania silnika, waży ok. 4 kg. Osłona mocowana jest do sanek pod silnikiem. W sankach są 4 otwory w których należy osadzić 4 nitonakrętki M10 i do tych nitonakrętek na 4 śruby M10/25 przykręca się tą osłonę. Bardzo prosty demontaż przy np. wymianie oleju, odkręcamy 4 solidne śruby zamiast kilki wątłych spinek. Jedyna wada tej osłony to cena. Całość z montażem w aso to ok. 1000 zł, przy czym za montaż ASO wzięło tylko 40zł więc nie opłaca się męczyć samemu.
Ja założyłem do swojej Zośki oryginalną osłonę pod silnik z pakietu na złe drogi. Jest to chyba najlepsze rozwiązanie do 1.4T i innych benzynowych. Osłona jest solidna, stalowa, perforowana więc nie ma ryzyka przegrzania silnika, waży ok. 4 kg. Osłona mocowana jest do sanek pod silnikiem. W sankach są 4 otwory w których należy osadzić 4 nitonakrętki M10 i do tych nitonakrętek na 4 śruby M10/25 przykręca się tą osłonę. Bardzo prosty demontaż przy np. wymianie oleju, odkręcamy 4 solidne śruby zamiast kilki wątłych spinek. Jedyna wada tej osłony to cena. Całość z montażem w aso to ok. 1000 zł, przy czym za montaż ASO wzięło tylko 40zł więc nie opłaca się męczyć samemu.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2017, 22:33 przez Gregor-Wrocław, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: b20dth
- Gender:
- Kontakt:
zakładając osłonę w 1.4 turbo trzeba być odważnym jeśli chłodzenie jest takie samo jak jak w astrze j. ten silnik produkuje tyle ciepła a układ jest ciasny i delikatny jeśli będzie gorące lato przewiduje duże wycieki a w najlepszym przypadku ciągle pracujący wentylator.chyba ze jednak w zośce jest lepsza wentylacja. Tak czy inaczej po 5 latach używania astry j z 1.4 t mi brakło by odwagi zamykać ją od dołu
Ostatnio zmieniony 29 gru 2017, 23:28 przez qtom, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 lut 2018, 06:17
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Belgia
- Auto: Opel Zafira C FL 1.6 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH