Jaki silnik polecacie?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
krasnal-pl
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 13 lis 2017, 15:05
Lokalizacja: Milton Keynes
Model:

#31 Post autor: krasnal-pl »

a tak zebym wiedział więcej :) ktoś wytłumaczy co to znaczy wymiana dynamiczna ??

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#32 Post autor: janekW67 »

krasnal-pl pisze: 03 gru 2017, 11:23 a tak zebym wiedział więcej :) ktoś wytłumaczy co to znaczy wymiana dynamiczna ??

Żeby przeprowadzić dynamiczną wymianę oleju, podłącza się urządzenie, które pod ciśnieniem usuwa całkowicie olej ze skrzyni i jednocześnie napełnia skrzynię nowym olejem.
Więcej o tej procedurze tutaj:
http://slusarczyk-auto.pl/oferta/dynami ... iana-oleju
Oczywiście!

krasnal-pl
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 13 lis 2017, 15:05
Lokalizacja: Milton Keynes
Model:

#33 Post autor: krasnal-pl »

wielkie dzięki :) trochę już poczytałem na ten temat wiec na przyszłość się przyda póki co u mnie na zegarze przejechane 40 tys. km wiec trochę jeszcze czasu mam... będzie czas by porozglądać się czy w uk w ogóle to robią a jak nie to może będąc na wakacjach w polandi się tym zajmiemy :) na razie delektuje się jazda :) dzięki chłopaki za wszelkie informacje :)

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#34 Post autor: janekW67 »

Dodam jeszcze tylko,że dawniej w automatach również wymieniało się dynamicznie olej.
Polegało to ta usuwaniu oleju ze skrzyni na pracującym silniku.
Oczywiście!

michs
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 08 lut 2018, 20:54
Imię: Mich
Auto: ZC
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z14T

#35 Post autor: michs »

Panowie stoję przed dylematem zakupowym używanej Zafirki Tourer w 90% do miasta, odcinki 5-10 km, raz w tygodniu 20-30, raz w miesiacu 200 km w jedna strone. Brać benzynę? Do wyboru mam 1.4T 140KM, 1.6T SIDI 170KM oraz diesla 2.0 CDTI 165KM. Z benzynami jest ten problem, ze jest ich mało, na 1 benzyne jest 50 diesli, dlatego biorę też pod uwagę wspomnianego diesla, którego na forum Insignii sporo osób używa w mieście (w temacie o wypalaniu DPF chwalą się ich bezproblemowością i wypalaniem co 500km, do tego można kontrolować cały proces na telefonie). Co o tym sądzicie?

ves
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 02 cze 2016, 21:23
Imię: Łukasz
Lokalizacja: slask
Auto: zafira
Model: tourer
Oznaczenie silnika: Z16LET
Kontakt:

#36 Post autor: ves »

Jezeli kupujesz uzywke to na Twoim miejscu wzialbym taka co bedzie w najlepszym stanie czyli potwierdzony akceptowalny przebieg, bezwypadkowa przeszlosc, normalne co 15 k serwisy olejowe itp. Na silnik patrz w drugiej kolejnosci.
Diesel malo pali za to problemy z dpf, benzyna za to troche wypije :)

michs
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 08 lut 2018, 20:54
Imię: Mich
Auto: ZC
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z14T

#37 Post autor: michs »

Diesla o wiele łatwiej znaleźć bo po prostu jest ich dużo więcej, ale ciągle mam obawy co do jego użytkowania przy przebiegach 10k rocznie.

Ale co prawda benzyny też mają problemy choćby z turbo..

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#38 Post autor: szymon1977 »

Witam. Myślę o 1.8B - na codzienne dojazdy do pracy w sam raz, raz na dwa tygodnie na trasę też spoko, a raz do roku na wakacje też jakoś da radę. Ale w okolicy pojawił się 1.6D w przyzwoitej cenie. Co o nim myślicie? Jak wypada w porównaniu do 2.0D?
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.

Fakir
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
Imię: Piotr
Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
Auto: Zafira C 1.6D
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH
Gender:

#39 Post autor: Fakir »

Kupiłem z podobnego powodu 1.6D, ale go jeszcze nie mam - być może jutro w końcu go zarejestruje i odbiorę, to będę mógł przekazać więcej wrażeń niż tylko po jeździe próbnej po małych uliczkach.

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#40 Post autor: szymon1977 »

Co to wogóle za konstrukcja ten 1.6D? Rozwinięcie fiatowskiego 2.0D, isuzu 1.7D, nowa oplowska konstrukcja, czy jeszcze jakieś inne zapożyczenie?
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.

qtom
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
Imię: Tomek
Lokalizacja: RZESZÓW
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: b20dth
Gender:
Kontakt:

#41 Post autor: qtom »

tak pobieżnie opisane silnik bardzo świeży z 2013 r https://www.auto-krak.pl/auto-krak/1-6- ... la-b16dth/
Ostatnio zmieniony 15 cze 2019, 10:07 przez qtom, łącznie zmieniany 1 raz.

Fakir
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
Imię: Piotr
Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
Auto: Zafira C 1.6D
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH
Gender:

#42 Post autor: Fakir »

Mam od kilku dni 1.6D 136 i co mogę o nim powiedzieć? Od dwójki jest słabszy tak jak to na papierze widać, to oczywista oczywistość. Chwilowo w niczym mi to nie przeszkadza. Nie mam zamiaru się ścigać Zafirką.
Co do głośności to jeździłem i pomierzyłem następujące silniki: 1.6 150kM CNG, 2.0D serii A i B (163-170kM), 1.6D serii B. Przy 130km/h obiektywna zmierzona głośność we wszystkich jest identyczna w granicach błędu pomiaru, także nie zależy od skrzyni (Auto czy Manual).
Subiektywnie z diesli to seria B ładniej pracuje przy niższych obrotach i najprzyjemniejsza jest B20 za automatem. Benzynowe są prawie niesłyszalne przy małych prędkościach, a potem się wyrównuje. 1.4T najgorzej brzmi przy przyspieszaniu. Ale to subiektywne wrażenia z pojedynczych egzemplarzy. 1.4T ani 1.6T 170kM niestety nie miałem okazji jechać na tyle szybko aby go pomierzyć. Pozostałymi (1.8B, 1.6T 200, 2.0D 110,130,195) nie jeździłem wcale.

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#43 Post autor: szymon1977 »

Jaki masz przebieg?
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#44 Post autor: szymon1977 »

Gadałem z moim mechanikiem:
- 1.6D nie spotkał się,
- 2.0D mówi, że lubiły się zacierać. Czy to ta nieszczęsny a uszczelka smoka, czy coś innego? Czy da się poznać, że silnik jest już przytarty?
- 1.6T, 1.4T i 1.8 polecał i w takiej kolejności.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2019, 10:10 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.

bravomen
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Astra J 1.6 TB
Model: AJ
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#45 Post autor: bravomen »

Szymon, nie baw się w diesla, bierz benzynkę, na tak małe przebiegi to pokusił bym się o 1.6T 170 KM. Niewiele więcej spali niz 1.4 T za to ma znacznie więcej momentu, będzie elastyczny na trasie no i jest frajda z jazdy większa :) no chyba, że myślisz o gazie na przyszłość to zostaje Ci 1.4T. O skrzynie nie ma się co bać, regularna wymiana oleju i problemów nie ma :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”