Jaki silnik polecacie?
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lis 2017, 15:05
- Lokalizacja: Milton Keynes
- Model:
a tak zebym wiedział więcej ktoś wytłumaczy co to znaczy wymiana dynamiczna ??
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
krasnal-pl pisze: ↑03 gru 2017, 11:23 a tak zebym wiedział więcej ktoś wytłumaczy co to znaczy wymiana dynamiczna ??
Żeby przeprowadzić dynamiczną wymianę oleju, podłącza się urządzenie, które pod ciśnieniem usuwa całkowicie olej ze skrzyni i jednocześnie napełnia skrzynię nowym olejem.
Więcej o tej procedurze tutaj:
http://slusarczyk-auto.pl/oferta/dynami ... iana-oleju
Oczywiście!
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lis 2017, 15:05
- Lokalizacja: Milton Keynes
- Model:
wielkie dzięki trochę już poczytałem na ten temat wiec na przyszłość się przyda póki co u mnie na zegarze przejechane 40 tys. km wiec trochę jeszcze czasu mam... będzie czas by porozglądać się czy w uk w ogóle to robią a jak nie to może będąc na wakacjach w polandi się tym zajmiemy na razie delektuje się jazda dzięki chłopaki za wszelkie informacje
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Dodam jeszcze tylko,że dawniej w automatach również wymieniało się dynamicznie olej.
Polegało to ta usuwaniu oleju ze skrzyni na pracującym silniku.
Polegało to ta usuwaniu oleju ze skrzyni na pracującym silniku.
Oczywiście!
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 08 lut 2018, 20:54
- Imię: Mich
- Auto: ZC
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z14T
Panowie stoję przed dylematem zakupowym używanej Zafirki Tourer w 90% do miasta, odcinki 5-10 km, raz w tygodniu 20-30, raz w miesiacu 200 km w jedna strone. Brać benzynę? Do wyboru mam 1.4T 140KM, 1.6T SIDI 170KM oraz diesla 2.0 CDTI 165KM. Z benzynami jest ten problem, ze jest ich mało, na 1 benzyne jest 50 diesli, dlatego biorę też pod uwagę wspomnianego diesla, którego na forum Insignii sporo osób używa w mieście (w temacie o wypalaniu DPF chwalą się ich bezproblemowością i wypalaniem co 500km, do tego można kontrolować cały proces na telefonie). Co o tym sądzicie?
-
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 02 cze 2016, 21:23
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: slask
- Auto: zafira
- Model: tourer
- Oznaczenie silnika: Z16LET
- Kontakt:
Jezeli kupujesz uzywke to na Twoim miejscu wzialbym taka co bedzie w najlepszym stanie czyli potwierdzony akceptowalny przebieg, bezwypadkowa przeszlosc, normalne co 15 k serwisy olejowe itp. Na silnik patrz w drugiej kolejnosci.
Diesel malo pali za to problemy z dpf, benzyna za to troche wypije
Diesel malo pali za to problemy z dpf, benzyna za to troche wypije
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 08 lut 2018, 20:54
- Imię: Mich
- Auto: ZC
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z14T
Diesla o wiele łatwiej znaleźć bo po prostu jest ich dużo więcej, ale ciągle mam obawy co do jego użytkowania przy przebiegach 10k rocznie.
Ale co prawda benzyny też mają problemy choćby z turbo..
Ale co prawda benzyny też mają problemy choćby z turbo..
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
Witam. Myślę o 1.8B - na codzienne dojazdy do pracy w sam raz, raz na dwa tygodnie na trasę też spoko, a raz do roku na wakacje też jakoś da radę. Ale w okolicy pojawił się 1.6D w przyzwoitej cenie. Co o nim myślicie? Jak wypada w porównaniu do 2.0D?
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Kupiłem z podobnego powodu 1.6D, ale go jeszcze nie mam - być może jutro w końcu go zarejestruje i odbiorę, to będę mógł przekazać więcej wrażeń niż tylko po jeździe próbnej po małych uliczkach.
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
Co to wogóle za konstrukcja ten 1.6D? Rozwinięcie fiatowskiego 2.0D, isuzu 1.7D, nowa oplowska konstrukcja, czy jeszcze jakieś inne zapożyczenie?
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: b20dth
- Gender:
- Kontakt:
tak pobieżnie opisane silnik bardzo świeży z 2013 r https://www.auto-krak.pl/auto-krak/1-6- ... la-b16dth/
Ostatnio zmieniony 15 cze 2019, 10:07 przez qtom, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Mam od kilku dni 1.6D 136 i co mogę o nim powiedzieć? Od dwójki jest słabszy tak jak to na papierze widać, to oczywista oczywistość. Chwilowo w niczym mi to nie przeszkadza. Nie mam zamiaru się ścigać Zafirką.
Co do głośności to jeździłem i pomierzyłem następujące silniki: 1.6 150kM CNG, 2.0D serii A i B (163-170kM), 1.6D serii B. Przy 130km/h obiektywna zmierzona głośność we wszystkich jest identyczna w granicach błędu pomiaru, także nie zależy od skrzyni (Auto czy Manual).
Subiektywnie z diesli to seria B ładniej pracuje przy niższych obrotach i najprzyjemniejsza jest B20 za automatem. Benzynowe są prawie niesłyszalne przy małych prędkościach, a potem się wyrównuje. 1.4T najgorzej brzmi przy przyspieszaniu. Ale to subiektywne wrażenia z pojedynczych egzemplarzy. 1.4T ani 1.6T 170kM niestety nie miałem okazji jechać na tyle szybko aby go pomierzyć. Pozostałymi (1.8B, 1.6T 200, 2.0D 110,130,195) nie jeździłem wcale.
Co do głośności to jeździłem i pomierzyłem następujące silniki: 1.6 150kM CNG, 2.0D serii A i B (163-170kM), 1.6D serii B. Przy 130km/h obiektywna zmierzona głośność we wszystkich jest identyczna w granicach błędu pomiaru, także nie zależy od skrzyni (Auto czy Manual).
Subiektywnie z diesli to seria B ładniej pracuje przy niższych obrotach i najprzyjemniejsza jest B20 za automatem. Benzynowe są prawie niesłyszalne przy małych prędkościach, a potem się wyrównuje. 1.4T najgorzej brzmi przy przyspieszaniu. Ale to subiektywne wrażenia z pojedynczych egzemplarzy. 1.4T ani 1.6T 170kM niestety nie miałem okazji jechać na tyle szybko aby go pomierzyć. Pozostałymi (1.8B, 1.6T 200, 2.0D 110,130,195) nie jeździłem wcale.
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
- szymon1977
- Bywalec
- Posty: 137
- Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
- Lokalizacja: Blackpool UK
- Model:
Gadałem z moim mechanikiem:
- 1.6D nie spotkał się,
- 2.0D mówi, że lubiły się zacierać. Czy to ta nieszczęsny a uszczelka smoka, czy coś innego? Czy da się poznać, że silnik jest już przytarty?
- 1.6T, 1.4T i 1.8 polecał i w takiej kolejności.
- 1.6D nie spotkał się,
- 2.0D mówi, że lubiły się zacierać. Czy to ta nieszczęsny a uszczelka smoka, czy coś innego? Czy da się poznać, że silnik jest już przytarty?
- 1.6T, 1.4T i 1.8 polecał i w takiej kolejności.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2019, 10:10 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.
-
- Bywalec
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 cze 2013, 21:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Astra J 1.6 TB
- Model: AJ
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Szymon, nie baw się w diesla, bierz benzynkę, na tak małe przebiegi to pokusił bym się o 1.6T 170 KM. Niewiele więcej spali niz 1.4 T za to ma znacznie więcej momentu, będzie elastyczny na trasie no i jest frajda z jazdy większa no chyba, że myślisz o gazie na przyszłość to zostaje Ci 1.4T. O skrzynie nie ma się co bać, regularna wymiana oleju i problemów nie ma