Uszczelka pod głowicą - jak potwierdzić lub wykluczyć?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
BQB
Mieszkaniec
Posty: 214
Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
Imię: Piotr
Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A16XNT
Gender:

Uszczelka pod głowicą - jak potwierdzić lub wykluczyć?

#1 Post autor: BQB »

Mam problem z autem, podejrzana jest uszczelka pod głowicą.
Układ cały czas się zapowietrza, przy próbie odpowietrzania na odkręconym korku płyn się gotuje i wywala na zewnątrz.
Podejrzana jest uszczelka pod głowicą. Jak można potwierdzić lub wykluczyć jej uszkodzenie?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#2 Post autor: Tazz »

Są na alledrogo testery co się wkłada na zbiorniczek wyrownawczy :) jaki jest kolor oleju i płynu chłodniczego?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

BQB
Mieszkaniec
Posty: 214
Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
Imię: Piotr
Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A16XNT
Gender:

#3 Post autor: BQB »

Oleju nie sprawdzałem jeszcze, płyn chłodniczy wygląda na normalny jakby różowy.

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 243
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#4 Post autor: romek22794 »

BQB pisze: 24 paź 2018, 11:54
na odkręconym korku płyn się gotuje i wywala na zewnątrz.
Tego silnika i jego osprzętu (tudzież sposobu odpowietrzania ukł. chłodzenia) nie znam, ale jeśli odkręcasz korek na pracującym silniku to zawsze tak będzie nawet w 100% sprawnym.
Sam tak miałem w swojej, zachciało mi się dolewać płynu pod sklepem i po paruset metrach płyn wywaliło. Dolałem znowu i doturlałem się jakoś do domu. Później w strachu obserwowałem węże i temperatury, i coraz to zaglądałem do zbiorniczka. Aż po nocy sprawdziłem (na zimnym) płyn, dolałem do normy i od ponad roku spokój. Do tej pory na pewno niesprawna uszczelka dałaby o sobie znać.. :lol:
Zalej dobrym płynem ( ja mam Prestone- jako jedyny na półce miał podaną temp wrzenia) , nie zaglądaj do zbiorniczka na gorąco i nie dokręcaj korka do końca tzn. ja dokręcam do końca i cofam o pół obrotu.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2229
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#5 Post autor: Pszczyna »

Układ jest typu ciśnieniowego więc sam się odpowietrza , efekt wywalania płynu jest taki iż zbiornika nie otwiera się podczas pracującego silnika !!! musi być korek by płyn poprzez poduszkę powietrzną dotarł do termostatu by ten odczul temperaturę i się otworzył.

Włączenie się wentylatora chłodnicy świadczy o prawidłowej pracy układu (termostat + czujnik temperatury ) wentylator powinien wsączyć się 3-trzy razy trochę to trwa,

Za Chiny ludowe nie dolewamy płynu (zimnego ) do ciepłego układu grozi to pęknięciem bloku silnika

Podsumowanie wpierw sprawdź termostat , gdyby była to uszczelka to ubywało by płynu lub inne objawy - olej w płynie ,woda w oleju itp.

BQB
Mieszkaniec
Posty: 214
Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
Imię: Piotr
Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A16XNT
Gender:

#6 Post autor: BQB »

Więc płynu ubywa - tak ponad połowa zbiorniczka jak przejadę 20km do pracy (po pracy sprawdzam i dolewam z 2-3 litry wody demineralizowanej). Wczoraj byłem u mechanika, sprawdzał obecność CO2 za pomocą tego niebieskiego płynu - nic nie wyszło, płyn się nie odbarwił. Podłączyli też taką pompkę ręczną do zbiorniczka i obserwowali po wężach, czy gdzieś nie cieknie i nie było widać nic.
W oleju nie ma płynu - przynajmniej na bagnecie nie widać. Sugerowali, że albo przez turbinę cieknie (jak jest chłodzona też płynem chłodniczym, a tego nie wiem), albo przez reduktor gazu LPG. Dzisiaj, albo jutro podjadę do gazownika - instalacja jest nowa, ale jak w każdej firmie produkcyjnej może być felerny produkt.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2018, 12:30 przez BQB, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: SD72 »

BQB pisze: 25 paź 2018, 12:29 W oleju nie ma płynu - przynajmniej na bagnecie nie widać.
Sprawdz na korku wlewu oleju.
bazyliszek72

Awatar użytkownika
misio
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
Imię: Michał
Lokalizacja: LBI
Auto: Zafira 2.0 opc
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#8 Post autor: misio »

Może czas wymienić korek od pojemnika z płynem chłodniczym, po prostu....
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: SD72 »

Michal ma dobry trop , jest tam zaworek odpowiedzialny za cisnienie ....

Jak to mnie nauczono na tym forum "po nitce do klebka" a "pomoc Kolegow niezastapiona" :idea:
Ostatnio zmieniony 25 paź 2018, 16:15 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
bazyliszek72

BQB
Mieszkaniec
Posty: 214
Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
Imię: Piotr
Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A16XNT
Gender:

#10 Post autor: BQB »

Korek 2 dni temu został wymieniony, bo stary przy odkręcaniu się rozleciał na dwie części - zewnętrzna się wykręciła, a wewnętrzna została - musiałem szczypcami do pierścieni zeegera (nie wiem jak to się pisze) wykręcać. Pod korkiem wlewu oleju, tylko trochę oleju. Ale wczoraj skończył mi się gaz LPG i jeżdżę na razie na benzynie - wyłączyłem gaz jak mi się skończył. Dziś rano przed wyjazdem do pracy dolałem demineralizowanej z 2 litry. Na koniec pracy - stan jak po dolaniu, nie ubywa. Rano również sprawdzę stan. Jak będzie ok, znaczy, że reduktor gazu jest walnięty i puszcza gaz do układu chłodzenia.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: SD72 »

Kolego woda nawet demineralizowana to nie plyn chlodniczy :!: :!: :!: :!:

A 2 litry dolane to juz :shock:

Spuszczaj wszystko z ukladu nalej plynu na dobry poczatek :idea:
bazyliszek72

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”