Witam,
Zbliżam się do magicznych 200 tys przebiegu i tak sobie myślę że może by tak zawczasu zrobić coś podobnie jak z tą wymianą uszczelki smoka oleju?
W instrukcji na stronie 292 napisali że harmonogram czynności jest dostępny w WARSZTACIE
Brawo Oni!
Może jest ktoś kto ma dostęp do tego i wiedzę o tych naszych Zośkach?
Co się psuje? Co warto przejrzeć/wymienić aby potem na drodze nie stać?
Nie mówię o klockach czy tarczach bo tona bieżąco się kontroluje ale inne mniej oczywiste rzeczy.
Łożyska jakieś?
Paski?
Itd.
Klapa bagażnika chyba szybko zacznie gnić bo co otwieram to mi woda spływa. Może już ktoś coś wymyślił na to?
Pozdrawiam i samych spokojnie i bezawaryjnie przelatanych kilometrów życzę!
Przeglądy profilaktyczne?
Moderator: Sebu$
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: b20dth
- Gender:
- Kontakt:
2.0 w dieslu
Co rok
Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju (olej alternatywny) - max. 15000 km
Serwis klimatyzacji
Sprawdzenie podwozia i nadwozia pod kątem uszkodzeń i korozji
Co dwa lata
Wymiana płynu hamulcowego
Sprawdzenie stanu układu hamulcowego – działania, szczelności przewodów, podłączeń i właściwego mocowania oraz grubości tarcz i klocków hamulcowych
Wymiana baterii w kluczyku
Kontrola stanu akumulatora, oczyszczenie klem
Wymiana oleju w sprzęgle hydraulicznym
Co 30 tys. km
Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju (olej zalecany przez producenta)
Czyszczenie filtra paliwa
Sprawdzenie stanu i poziomu koncentratu chłodniczego
Sprawdzenie skrzyń biegów pod kątem wycieków, uzupełnienie poziomu płynów przekładniowych
Kontrola poziomu płynu wspomagania kierownicy
Kontrola przegubów, osłon gumowych i osłon cieplnych układu wydechowego
Sprawdzenie stanu (szczelności) przewodów i węży układu wspomagania kierownicy
Co 60 tys. km
Wymiana filtra powietrza i filtra paliwa (co 60 tys. km lub co 4 lata)
Wymiana filtra kabinowego i oczyszczenie jego obudowy
Sprawdzenie stanu zawieszenia (punkty mocowania, stan tulei i osłon)
Dokręcenie nakrętek kół odpowiednim momentem
Kontrola mocowania drzwi i zamków, nasmarowanie ich
Co 120 tys. km
Wymiana paska rozrządu (120 tys. km lub 10 lat) oraz pompy cieczy chłodzącej
Wymiana koła pasowego naprężacza paska rozrządu
Kontrola układu paliwowego pod kątem wycieków i uszkodzeń (węże, podłącza)
Kontrola układu wydechowego (osłony cieplne, szczelność, mocowania, korozja)
Sprawdzenie stanu świec żarowych, wymiana w razie konieczności
Co 150 tys. km
Wymiana paska wieloklinowego (co 150 tys. km lub co 10 lat)
Kontrola napinacza paska, wymiana w razie konieczności
OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – ILOŚĆ I SPECYFIKACJE:
Olej silnikowy – 4.5 l – zalecany GM LL – B – 025, alternatywny SAE 5W-30, SAE 5W-40
Układ chłodzenia - 9 l – zalecany koncentrat Dexcool
Płyn przekładniowy skrzyni manualnej – 2 l – zalecany Opel 19 40 182, alternatywny SAE 75W-90
Płyn przekładniowy skrzyni automatycznej – Dexron VI (producent nie przewiduje wymiany, tylko uzupełnianie)
Płyn wspomagania – 1 l – zalecany Dexron VI
Płyn hamulcowy – DOT 4
Płyn do sprzęgła – DOT 4
Problemy z filtrem cząstek stałych - wadliwe oprogramowanie, zapychanie się w mieście
Awarie poduszek silnika – najczęstszym objawem jest hałas podczas jazdy, hamowania i pokonywania nierówności.
Uszkodzenia linek skrzyni biegów
Awarie oprogramowania sterującego pracą silnika
Typowe problemy współczesnych Diesli – drogie awarie turbosprężarek i zaworów EGR, bardzo drogie wtryskiwaczy oraz dwumasowych kół zamachowych
Co rok
Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju (olej alternatywny) - max. 15000 km
Serwis klimatyzacji
Sprawdzenie podwozia i nadwozia pod kątem uszkodzeń i korozji
Co dwa lata
Wymiana płynu hamulcowego
Sprawdzenie stanu układu hamulcowego – działania, szczelności przewodów, podłączeń i właściwego mocowania oraz grubości tarcz i klocków hamulcowych
Wymiana baterii w kluczyku
Kontrola stanu akumulatora, oczyszczenie klem
Wymiana oleju w sprzęgle hydraulicznym
Co 30 tys. km
Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju (olej zalecany przez producenta)
Czyszczenie filtra paliwa
Sprawdzenie stanu i poziomu koncentratu chłodniczego
Sprawdzenie skrzyń biegów pod kątem wycieków, uzupełnienie poziomu płynów przekładniowych
Kontrola poziomu płynu wspomagania kierownicy
Kontrola przegubów, osłon gumowych i osłon cieplnych układu wydechowego
Sprawdzenie stanu (szczelności) przewodów i węży układu wspomagania kierownicy
Co 60 tys. km
Wymiana filtra powietrza i filtra paliwa (co 60 tys. km lub co 4 lata)
Wymiana filtra kabinowego i oczyszczenie jego obudowy
Sprawdzenie stanu zawieszenia (punkty mocowania, stan tulei i osłon)
Dokręcenie nakrętek kół odpowiednim momentem
Kontrola mocowania drzwi i zamków, nasmarowanie ich
Co 120 tys. km
Wymiana paska rozrządu (120 tys. km lub 10 lat) oraz pompy cieczy chłodzącej
Wymiana koła pasowego naprężacza paska rozrządu
Kontrola układu paliwowego pod kątem wycieków i uszkodzeń (węże, podłącza)
Kontrola układu wydechowego (osłony cieplne, szczelność, mocowania, korozja)
Sprawdzenie stanu świec żarowych, wymiana w razie konieczności
Co 150 tys. km
Wymiana paska wieloklinowego (co 150 tys. km lub co 10 lat)
Kontrola napinacza paska, wymiana w razie konieczności
OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – ILOŚĆ I SPECYFIKACJE:
Olej silnikowy – 4.5 l – zalecany GM LL – B – 025, alternatywny SAE 5W-30, SAE 5W-40
Układ chłodzenia - 9 l – zalecany koncentrat Dexcool
Płyn przekładniowy skrzyni manualnej – 2 l – zalecany Opel 19 40 182, alternatywny SAE 75W-90
Płyn przekładniowy skrzyni automatycznej – Dexron VI (producent nie przewiduje wymiany, tylko uzupełnianie)
Płyn wspomagania – 1 l – zalecany Dexron VI
Płyn hamulcowy – DOT 4
Płyn do sprzęgła – DOT 4
Problemy z filtrem cząstek stałych - wadliwe oprogramowanie, zapychanie się w mieście
Awarie poduszek silnika – najczęstszym objawem jest hałas podczas jazdy, hamowania i pokonywania nierówności.
Uszkodzenia linek skrzyni biegów
Awarie oprogramowania sterującego pracą silnika
Typowe problemy współczesnych Diesli – drogie awarie turbosprężarek i zaworów EGR, bardzo drogie wtryskiwaczy oraz dwumasowych kół zamachowych
Ostatnio zmieniony 22 gru 2018, 06:54 przez qtom, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 lis 2018, 08:30
- Imię: Patryk
- Auto: Zafira Tourer 1.4T Elite
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z14NET
Witam
Kwiecień 2019 Zoska kończy 2 lata.
Standard płacę 499 olej i kompleksowe sprawdzenie auta.
Czy może ktoś z klubowiczów pracuje w ASO lub 'ciągnie' dalej przeglady w ASO.
Auto mam 1000% pewne (odkupione po leasingu) serwis mu w tym roku zrobilem teraz mam 30tys przebieg.
Nie jestem do konca zorientowany jakie mam 'prawa' po 2 latach (bede juz po gwarancji) wiem ze Opel życzy sobie wymianę płynu hamulcowego, na co to ma wpływ poza moim portfelem ? Dać sie 'naciąć' czy podziękować ?
Auto bedzie już po gwarancji.
60 tys pewne ze świece zrobię, myśle teraz wymienie filtr kabinowy, ale co jeszcze sie robi ? Ktoś coś ?
Zaraz mi wyskoczą wymień pan klocki hamulcowe gdzie koła zmienialem na zimowe ledwo są ruszone.
A dodam warto mieć książkę serwisową auto mlode kupujący na to patrzy, zreszta dbam o auto chyba lepiej jak o żonę
Pozdrawiam
Kwiecień 2019 Zoska kończy 2 lata.
Standard płacę 499 olej i kompleksowe sprawdzenie auta.
Czy może ktoś z klubowiczów pracuje w ASO lub 'ciągnie' dalej przeglady w ASO.
Auto mam 1000% pewne (odkupione po leasingu) serwis mu w tym roku zrobilem teraz mam 30tys przebieg.
Nie jestem do konca zorientowany jakie mam 'prawa' po 2 latach (bede juz po gwarancji) wiem ze Opel życzy sobie wymianę płynu hamulcowego, na co to ma wpływ poza moim portfelem ? Dać sie 'naciąć' czy podziękować ?
Auto bedzie już po gwarancji.
60 tys pewne ze świece zrobię, myśle teraz wymienie filtr kabinowy, ale co jeszcze sie robi ? Ktoś coś ?
Zaraz mi wyskoczą wymień pan klocki hamulcowe gdzie koła zmienialem na zimowe ledwo są ruszone.
A dodam warto mieć książkę serwisową auto mlode kupujący na to patrzy, zreszta dbam o auto chyba lepiej jak o żonę
Pozdrawiam