Wyciek oleju... Dziwne miejsce
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 mar 2019, 21:04
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Belgia
- Auto: Opel zafira tourer 2.0 cdti 130 pk
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z19DT
Wyciek oleju... Dziwne miejsce
Witam
Chciałbym was prosić o pomoc. Mam wyciek oleju w nietypowym miejscu dokładnie z tych srob zaslepek w pokrywie zaworów. Nie jest to zdjęcie z mojego auta ale wyciek jest dokładnie w tych miejscach co zaznaczyłem. Czy możecie powiedzieć co to za korki czy mogę je normalnie odkręcić i spróbować jakoś uszczelnic? No i jak to uszczelnic? Dodam jeszcze że miałem dość sporo przesłany olej. Zanim się zorientowałem zdążyłem przejechać kilkaset kilometrów więc może to jest przyczyną. Mam też wyciek spod czujnika poziomu oleju ale została podjęta próba uszczelnienia tego a czy zdało to egzamin sprawdzę za kilka dni.
Pozdrawiam
Chciałbym was prosić o pomoc. Mam wyciek oleju w nietypowym miejscu dokładnie z tych srob zaslepek w pokrywie zaworów. Nie jest to zdjęcie z mojego auta ale wyciek jest dokładnie w tych miejscach co zaznaczyłem. Czy możecie powiedzieć co to za korki czy mogę je normalnie odkręcić i spróbować jakoś uszczelnic? No i jak to uszczelnic? Dodam jeszcze że miałem dość sporo przesłany olej. Zanim się zorientowałem zdążyłem przejechać kilkaset kilometrów więc może to jest przyczyną. Mam też wyciek spod czujnika poziomu oleju ale została podjęta próba uszczelnienia tego a czy zdało to egzamin sprawdzę za kilka dni.
Pozdrawiam
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Te korki to zaślepki do blokad wałków rozrządu. Po odkręcaniu wkłada się tam bolec 8mm i każdy z wałków ma w jednym miejscu zagłębienie aby go zablokować. Raczej nie ma w tym miejscu wysokiego ciśnienia oleju i pierwszy raz słyszę żeby ktoś miał z tego miejsca wyciek. U mnie pod tymi śrubami nie było żadnych podkładek ani uszczelek, dokręcałem to dość lekko i nic nie cieknie. Z pod korka wlewu oleju mocno wali ciśnienie ?
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 mar 2019, 21:04
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Belgia
- Auto: Opel zafira tourer 2.0 cdti 130 pk
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z19DT
Jak dziś położyłem odkrecony korek to drgal ale czy bardzo to trudno powiedzieć. Teraz się zastanawiam czy to nie wina zapchanej odmy w szczególności gdy było za dużo oleju i zrobiłem tak ok 1000 km. Czy ósme można czyścić czy trzeba ją wymienić na nową? Chciałbym rozwiązać ten problem a samo uszczelnienie śruby to tylko usunięcie skutku a nie przyczyny...
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 17:23 przez Sebir, łącznie zmieniany 1 raz.
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Lekkie podskakiwanie korka to normalna sprawa, chodziło mi o to czy wali z wlewu mocno olejem lub dymi. Odma wygląda konstrukcjnie bardzo podobnie do tej z Z19DTH ale czy w środku ma jakiś gąbczasty filtr to nie wiem. Ta z 1.9 ma tylko kratki/kanaliki plastikowe i spokojnie można ją umyć.
Dużo za dużo tego oleju wlałeś ?
Dużo za dużo tego oleju wlałeś ?
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 mar 2019, 21:04
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Belgia
- Auto: Opel zafira tourer 2.0 cdti 130 pk
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z19DT
Ani nie dymi ani nie rozlewa się olej. Korek tylko podskakuje. Oleju było dużo za dużo... Ok cm ponad max. Tak go kupiłem a olej ponoć był zmieniany choć nie wiem czy tak rzeczywiście było. Na szczęście sprawdziłem stan i wymieniłem na nowy. Jak się dobrać do tej odmy? Bo ona jest za silnikiem i bardzo ciężki dostęp jes a jeden wąż z tego co wiem to idzie w dół silnika więc nie mam pojęcia jak to rozebrać. Poza tym żadnych innych objawów nie ma. Nie traci mocy turbo chodzi tylko te nieszczęsne wycieki. Mam nadzieję że nic się nie uszkodził poza tym.
A tak na marginesie
Miałem ZB 1.9 8 zrobiłem nią 150tys km i sprzedałem przy przebiegu 250tys i nigdy nie miałem żadnego problemu z silnikiem. Suchutki i nigdy nic mu się nie działo. Tylko olej co 15 tys i rozrząd wymieniony. Ech... A tu takie kwiatki
A tak na marginesie
Miałem ZB 1.9 8 zrobiłem nią 150tys km i sprzedałem przy przebiegu 250tys i nigdy nie miałem żadnego problemu z silnikiem. Suchutki i nigdy nic mu się nie działo. Tylko olej co 15 tys i rozrząd wymieniony. Ech... A tu takie kwiatki
Ostatnio zmieniony 22 mar 2019, 10:08 przez Sebir, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 mar 2019, 21:04
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Belgia
- Auto: Opel zafira tourer 2.0 cdti 130 pk
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z19DT
No i teraz ciekawostka. Wziąłem dziś dołączyłem wąż który idzie z odmy do turbo odkrecilem korek oleju i dmuchnalem w tą rurę i co ciekawe powietrze w miarę swobodnie wydosalo się przez otwór korka więc chyba odma nie jest jakoś bardzo zapchana... No chyba że się mylę. Poziom oleju taki sam jak zaraz po wymianie a zrobiłem już ok 500 km. To nie wiem czy porostu zostawić to i obserwować co się dzieje
- barek16
- Mieszkaniec
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łańcut
- Auto: Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Odma ma jeszcze ten spływ w dół i teoretycznie może być tak że tam jest przytkane i olej z oparów zamiast spływać z powrotem do miski jest zasysany przez turbo. Wtedy miałbyś widoczne zaolejenie na rurze przed i za turbiną.
1cm ponad max to też jeszcze nie jakaś masakra, choć podwyższone ciśnienie mogło powodować. Przemyj te wycieki i obserwuj.
1cm ponad max to też jeszcze nie jakaś masakra, choć podwyższone ciśnienie mogło powodować. Przemyj te wycieki i obserwuj.