lpg zafira tourer

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
qtom
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
Imię: Tomek
Lokalizacja: RZESZÓW
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: b20dth
Gender:
Kontakt:

#16 Post autor: qtom »

jest ale jest to zestaw dedykowany dla Opla bez możliwości ingerencji czy korekty z zewnątrz zintegrowany programowo ze modułem auta. Serwis korzysta z gotowego programu bez mozliwosci modyfikacji ustawień

Wi1974@interia.pl
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 17 sie 2019, 14:46
Imię: Witek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira taurer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14net

#17 Post autor: Wi1974@interia.pl »

Witam wszystkich,
Mam pytanie, czy ktoś wymieniał w Zosi z fabrycznym LPG medy z zielonych na pomarańczowe?
Chodzi mi czy trzeba coś regulować bo są to odpowiedniki nowsze za zielone.

qtom
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
Imię: Tomek
Lokalizacja: RZESZÓW
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: b20dth
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: qtom »

nic nie robisz wkładasz i jedziesz tylko wszystkie wymień nie kombinuj pojedynczo

Wi1974@interia.pl
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 17 sie 2019, 14:46
Imię: Witek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira taurer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14net

#19 Post autor: Wi1974@interia.pl »

Ok, dzięki za odpowiedź

piciak
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 06 lis 2016, 18:52
Imię: Patryk
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A14net
Gender:

#20 Post autor: piciak »

Czyli nikt jeszcze się w pl nie bawi w "fabryczny" gaz montowany później. Tzn wspolpraca gazu z zegarami

Ciekawy jestem czy chodź w teorii jest to możliwe i czy człowiek taki będzie musiał programować coś za miliony pieniążków

Wi1974@interia.pl
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 17 sie 2019, 14:46
Imię: Witek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira taurer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14net

#21 Post autor: Wi1974@interia.pl »

Kolego dużo czytałem na temat gazu do Opla ale nigdzie nie bylo wzmianki o zakładaniu fabrycznej, raczej o demontażu i zakładanie zwykłej

Awatar użytkownika
PolTor
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 12 paź 2017, 10:13
Imię: Kris
Auto: Zafira Tourer A14NET +AT
Model: C
Oznaczenie silnika: A14NET

#22 Post autor: PolTor »

Nie ma co przesadzać, silnik a14 Net to generalnie stara już jednostka i dzięki właśnie temu, że ma tylko pośredni wtrysk można łatwo zagazować maszynownię.

Wi1974@interia.pl
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 17 sie 2019, 14:46
Imię: Witek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira taurer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14net

#23 Post autor: Wi1974@interia.pl »

Ja nie mówię że nie można tylko że nie czytałem o fabrycznym LPG na własną rękę,
A jaki to silnik to ja dobrze wiem :))

piciak
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 06 lis 2016, 18:52
Imię: Patryk
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A14net
Gender:

#24 Post autor: piciak »

Dzięki za info. Chodziło mi głównie o przycisk do przełączania i info o stanie baku na wskazówce głównych zegarów

tmk221
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 03 paź 2019, 15:08
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#25 Post autor: tmk221 »

Planuje instalacje LPG do mojej nowo zakupionej Zafiry C 1.4 Turbo silnik A14NET (czekam tylko 3 miesiące aż skończy mi się gwarancja rozruchowa na silnik). Czy polecacie jakiś konkretny warsztat (Warszawa) lub konkretną instalacje? W Astrze G 1.4 90k miałem LPGtech na wtryskiwaczach baracuda, parownik chyba KME. Przez 4 lata / 65kkm nie miałem ani jednej awarii lub jakiegokolwiek problemu z silnikiem czy instalacją (no może poza tym że zaczeło wchodzić 31l gazu zamiast 32.5 jak to było na początku użytkowania). Warsztat Auto Bero. Oczywista odpowiedź - zrobili ci dobrą instalacje to znów idz do nich - moja obawa jest taka że warsztat nie wyglada zachęcająco i być może z bardziej nowoczesnym silnikiem sobie nie poradzą?

Wstępnie wysłałem zapytanie do Energy Gaz Polska który ma świetne opinie i jest ich cała masa. Dostałem 3 propozycje z tego tutaj wspomne tylko o dwóch droższych opcjach (nie planuje na instalacji oszczędzać):

1) BRC SQ 32 ODB
2) Landi Lorenzo Evo

W obu przypadkach cały set będzie od producenta

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#26 Post autor: Sebu$ »

W ZA OPC miałem BRC przez 4 lata i zero problemów. Aktualnie w ZB OPC też mam BRC (SQ 32 OBD) i też zero problemów :ok:
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#27 Post autor: Tazz »

Z landi renzo jest problem z serwisowaniem/ustawieniem tego, mało kto się zajmuje.
Ja bym poszedł w BRC :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#28 Post autor: basti_seba »

BRC w Energy Gaz, wydaje się najlepsza. To dobre instalacje, silnik też jest dobry do gazu.

BQB
Mieszkaniec
Posty: 214
Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
Imię: Piotr
Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A16XNT
Gender:

#29 Post autor: BQB »

Ja mam instalację ZENIT i też jest ok. Mi się wydaje, że nie tyle instalacja jest najważniejsza, tylko kto i jak montuje. I nie należy patrzeć na wygląd warsztatu (oczywiście bez skrajności), tylko na to, jak o Ciebie warsztat dba. Ja bym pojechał do tych samych, co dobrze wcześniej robili.

tmk221
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 03 paź 2019, 15:08
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#30 Post autor: tmk221 »

chyba zdecyduje sie na BRC SQ 32 ODB. Serwisy gwarancyjne kosztują po 150 zł. Czy po gwarancji też? Przywykłem do cen 50 zł po 15 tyś (wymiana filtru fazy ciekłej+podłączenie do kompa) i 110zł po 30k (wymiana obu filtrów+podłączenie do kompa). Jak to u Was wygląda w przypadku BRC?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”