Klepanie przy zimnym starcie w B16DTH
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Klepanie przy zimnym starcie w B16DTH
Hejka,
nie zauważyłem tego wsześniej a więc albo się coś spsuło albo to kwestia chłodnych nocy. Czy w waszych B16DTH też bardziej klepie chwilkę po uruchomieniu?
Brzmi to podobnie jak puste hydrauliczne popychacze ew. panewki, ale panewki to raczej powinny się objawiać na ciepło niż na zimno? Nie wiem czy ten motor ma hydrauliczne popychcze?
Olej świeży, ma mniej niż pół roku i 5kkm.
Pozdr,
nie zauważyłem tego wsześniej a więc albo się coś spsuło albo to kwestia chłodnych nocy. Czy w waszych B16DTH też bardziej klepie chwilkę po uruchomieniu?
Brzmi to podobnie jak puste hydrauliczne popychacze ew. panewki, ale panewki to raczej powinny się objawiać na ciepło niż na zimno? Nie wiem czy ten motor ma hydrauliczne popychcze?
Olej świeży, ma mniej niż pół roku i 5kkm.
Pozdr,
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 lis 2019, 13:36
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Opole
- Auto: Opel zafira tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z19dth
Kolego a nie jest to przypadkiem rozrzad wiem przy tym silniku sa wadliwe rozrzady a mianowicie sam napinacz i przy starcie ale nie zawsze zadzwoni jedna dwie sekundy Wymienilem caly razrzad a to juz byl ostatni dzwonek po wymianie widzialem ślizgi i lancuch to byla tragedia teraz jest oki Nie mòwie ze u ciebie to samo tylko podpowiadam pozdr
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 lis 2019, 13:36
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Opole
- Auto: Opel zafira tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z19dth
Jak pytalem w Aso to jak mi powiedzieli cene to sie nogą tylko można bylo przeżegnać 7tyś znslazlem dobrego mechanika i zrobił mi to za 3500 xl z cześciami i wymiana oleju oczywiscie Bo jednak troche roboty jest
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Ja nie znam ceny bo robili mi to w ramach przygotowania do sprzedaży/zakupu, więc nie wiem. I niestety można podejrzewać że z tej właśnie przyczyny zrobili po taniości.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Włocławek
- Auto: Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
ok. dzięki za odpowiedzi roboty sporo bo trzeba skrzynie biegów zwalać ale rzeczywiście 3500 to jeszcze można jakoś przełknąć ale 7000 to już masakra
Ostatnio zmieniony 09 lis 2019, 18:04 przez wesolys, łącznie zmieniany 1 raz.
- Nessi
- Debiutant
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 sty 2019, 19:36
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Piotrków
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B20DTH
- Gender:
Kilka cytatów z forum Mokki.
Jak brać dizla to B20DTH
- bardzo często potwornie rzegota rozrząd przy rozruchu... GM uparcie twierdzi, że to odgłos pracy rozrusznika. Otóż używając stetoskopu postanowiłem potwierdzić te ich rewelacje. Osłuchałem rozrusznik, i... i odgłosy są normalne. Za to osłuchując górną pokrywę rozrządu, rozrywa bębenki w uszach. SILNIK MA POWAŻNY PROBLEM Z ROZRZĄDEM. Oczywiście nie każdy egzemplarz, ale bardzo wiele. Określiłbym odsetek na poziomie ok. 35%. Auta mające kilkanaście tysięcy przebiegu wydają przy rozruchu niemiłosierne rzegotanie metaliczne, które cichnie natychmiast po uruchomieniu. Co ciekawe: rzegotanie występuje tylko i wyłącznie po co najmniej kilku minutach postoju. Jeśli odpala się go raz po razie, jest cicho, czyli normalnie. Nie zależy to od temperatury zewnętrznej, temperatury silnika ani żadnych innych czynników zewnętrznych. Jeśli przyczyną byłby rozrusznik, odgłos musiałby występować każdorazowo, a występuje TYLKO I WYŁĄCZNIE po kilku/kilkunastominutowym postoju, czyli jak olej zdąży już zejść do misy. Osobiście uważam, że wadliwy jest napinacz łańcucha, który za szybko gubi ciśnienie. Przestrzegam przed tym. Silnik jest koszmarem, w którym do wymiany rozrządu wymagany jest demontaż sanek, skrzyni biegów i kompletnego sprzęgła - bo rozrząd jest po stronie skrzyni biegów. Cena robocizny NA PEWNO przewyższy 1000zł, koszt części okolice 1400-1600.
GM się już pogubił w tym silniku.
Początkowo wydano biuletyn informacyjny, w myśl którego klientowi skarżącemu się na hałas podczas rozruchu miała zostać przekazana informacja, że to rozrusznik powoduje te odgłosy i że są normalne.
Potem zmieniono treść biuletynu i odgłos przy rozruchu ma powodować jałowe koło rozrządu przy wałku. I też to jest normalne, i klienta uspokoić że to tak ma być.
Problem polega na tym, że na pewnym etapie zrywa się łańcuch. Serwisując sporo flotowych aut robiących kosmiczne przebiegi (rzędu 50-60kkm rocznie) nie zdążyły dojeździć do końca gwarancji i trzeba było w jej ramach wymieniać pozrywane łańcuchy i niekiedy naprawiać głowice (mimo, że biuletyn nie przewiduje naprawy głowicy tylko wymianę). Najczęściej zrywał się łańcuch pędny pompy oleju w misie (wakupompa jest zintegrowana z pompą oleju). Nie zmienia to faktu, że wymienić trzeba wszystko czyli cały zestaw.
Po wymianie ze 20 tys spokoju a potem znowu szuranie przy rozruchu.
Robiliśmy jako mechanicy wszelakiej maści doświadczenia. Wyniki tych doświadczeń wskazywały jednoznacznie na napinacz rozrządu.
Fakty:
- silnik zimny po nocnym postoju: rzegot, dość mocny. Po ucichnięciu rzegotu, wyłączeniu i natychmiastowym powtórnym uruchomieniu silnika idealnie cichy rozruch. Odpada więc rozrusznik, odpada też jałowe koło rozrządu - jałowe, czyli nie napędzane, tylko mające kasować luz. Gdyby była to wina koła, to ponowny rozruch miałby odgłosy. Koło jałowe ma za zadanie kasować luz pomiędzy 2 zębatkami, z których każda napędza jeden wałek rozrządu i koło jest napinane sprężyną czyli mechanicznie.
- silnik gorący - po kilku minutach od wyłączenia rzegot przy rozruchu, mniejszy niż po nocnym postoju ale bardzo nieprzyjemny i głośny. Wyłączenie i natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika = cichy rozruch. Odpada rozrusznik, odpada jałowe koło rozrządu.
Wniosek jest jeden: napinacz nie jest zabezpieczony w żaden sposób przed utratą ciśnienia oleju powodującego napinanie łańcucha LUB sprężyna w napinaczu jest zbyt słaba by ten łańcuch napiąć w wystarczającym stopniu, skutkiem czego bez ciśnienia oleju łańcuch lata jak kij w wiadrze i wydaje paskudne odgłosy.
Jak brać dizla to B20DTH
Ostatnio zmieniony 24 lis 2019, 19:40 przez Nessi, łącznie zmieniany 1 raz.
Zafira C - lift, CDTI 2.0 170KM, Wcześniej Zafira A 2.0 DTI
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
- Auto: Zafira C 1.6D
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
- Gender:
Dzięki, ciekawe materiały. Jednak jeśli dobrze rozumiem to mówimy tu o "rzechocie" czyli odgłosie, klekocie latającego luźno łańcucha, a nie klepaniu które u mnie słychać, tak jakby panewki albo za luźne zawory. Czy może to to samo?
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Wiem o co ci chodzi takie głośne klepanie w szczególności przy ruszaniu i przyspieszaniu miałem zawsze na mrozie przez pierwsze 2-4 minuty w silniku 2.0 teraz w 1.6 tego nie obserwuję. Jeżdżę codenie, a konkretnych mrozów na razie u nie nie było, więc silnik porządnie się nie zmroził - może jak trochę postoi w święta na jakimś mrozie to sobie też poklepie?
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 06 mar 2020, 17:23
- Imię: Seba
- Lokalizacja: Bialystok
- Auto: Opel Zafira c 1.6 ctdi
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Witam kupiłem zc 2015 rok B16DTH wymieniłem kompletnie rozrząd wymieniłem na nowe popychacze i nadal występuje ten zgrzyt przy odpaleniu silnika w serwisie twierdzili ze filtr oleju musi być z zaworkiem zwrotnym jakieś chyba bzdury, bo idzie wkład twierdzili ze olej do misy ścieka czy ktoś naprawił z was te usterke? Proszę o porady
- Nessi
- Debiutant
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 sty 2019, 19:36
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Piotrków
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B20DTH
- Gender:
Przeczytaj jeszcze raz mój post wyżej lub zajrzyj na forum mokki. To jest wada fabryczna do czego opel sie nie przyznaje. Wymieniaj czesto rozrząd i powinno być OKSebaKania pisze: ↑06 mar 2020, 18:05 Witam kupiłem zc 2015 rok B16DTH wymieniłem kompletnie rozrząd wymieniłem na nowe popychacze i nadal występuje ten zgrzyt przy odpaleniu silnika w serwisie twierdzili ze filtr oleju musi być z zaworkiem zwrotnym jakieś chyba bzdury, bo idzie wkład twierdzili ze olej do misy ścieka czy ktoś naprawił z was te usterke? Proszę o porady
Zafira C - lift, CDTI 2.0 170KM, Wcześniej Zafira A 2.0 DTI
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 lip 2020, 17:39
- Imię: Robery
- Lokalizacja: sztum
- Auto: zafira c 1.6cdti
- Model: za
- Oznaczenie silnika: z16cdti
A czy ktos mial problem z adblue w 1.6cdti pobiera duzo plynu i kopci czuc jak sie spala plyn i wyskoczyl blond za niskie cisnienie w rurze wydechowej
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Jeżeli pobiera dużo płynu do tego stopnia że cieknie z wydechu to na 90% to uszkodzony wtryskiwacz. Dla pewności można pojechać do opla lub kogoś z programem GDS2 i zrobić próbę szczelności dla AdBlu. Będzie wiadomo czy wtryskiwacz trzyma - ale wydaje mi się, że przelewa i dla tego nie trzyma ciśnienia.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 paź 2020, 23:49
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: CDTI
- Model: B16
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Prosze o namiar na firme jak jest wszystko w porzadku powymianie. Ja niestety nie moge znalezc nigdzie w cenie ponizrj 4500 zl We Wroclawiu i okolicach a do Opola moglbym podjechac jak bylby godny zaufania.