Paliwo w oleju
Moderator: Sebu$
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 maja 2021, 17:50
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Szkocja
- Auto: Zafira C Tourer 1.8i
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Paliwo w oleju
Witam serdecznie,
W grudniu tamtego roku stałem się szczęśliwym(bądź nie) posiadaczem zafiry c 1.8i 2014r silnik A18xer. Po zakupie wymieniony olej, filtry, swiece itp. Autko chodzi, ma moc. Coś mnie tknelo kilka tygodni temu żeby sprawdzić olej - ku zdziwieniu jest go dużo więcej niz powinno. Szukałem po necie jednak odpowiedzi znaleźć nie mogłem. Podłączyłem złomka pod komputer - okazało się, że wtryski "falują" i w dziwaczny sposób Podaja paliwo i na postoju słychać jak silnik co chwila "warczy". W między czasie również wykryłem dziurę w siatce w przedniej rurze wydechowej. A więc wziąłem się za naprawy - nowe wtryski i wydech i cała wymiana oleju. Ku zdziwieniu po wymianie wydechu i wtryskow silnik stał się o wiele głośniejszy ale spalanie spadło(wg komputera pokładowego). Jednakże po kilku dniach sprawdziłem olej - na zimnym troszkę więcej niż stan a na ciepłym jest stan Perfekt. Bardziej chodzi mi o kwestie tego paliwa w oleju - czuć było wyraźna won paliwa jak i konsystencja oleju była dość wodnista. Skąd taka usterka? Czy może to być sonda lambda która daje źle odczyty i dlatego podaje więcej paliwa czy może raz jeszcze zainwestować talary w świece jakieś porządniejsze? Czy ktoś miał podobny problem? Pytałem kilku znajomych mechaników i jedyne czego się dowiedziałem to to, że ten silnik woli raczej łyknąć niż produkować olej. W czym problem drodzy koledzy?
Dodam jeszcze, że przez pierwsze 3 miesiące użytkowania autko Bardzo rzadko robiło więcej niż 10km dziennie(praca>dom). Odkąd problem wystąpił wychodzę kilka minut wcześniej żeby silnik nagrzał się do 90 stopni i chwilę pochodził w tej temperaturze. Wcześniej ledwo łapał 60 stopni.
Aktualny przebieg - 49500km.
Dodatkowo żeby wykluczyć uszczelkę pod głowica - auto nie kopci, płyn chłodniczy czysty jak dziewica. Sprawdziłem również ciśnienie na cylindrach i wszystko książkowo. Lekutka różnica między pierwszym a pozostałymi trzema.
Pozdrawiam
W grudniu tamtego roku stałem się szczęśliwym(bądź nie) posiadaczem zafiry c 1.8i 2014r silnik A18xer. Po zakupie wymieniony olej, filtry, swiece itp. Autko chodzi, ma moc. Coś mnie tknelo kilka tygodni temu żeby sprawdzić olej - ku zdziwieniu jest go dużo więcej niz powinno. Szukałem po necie jednak odpowiedzi znaleźć nie mogłem. Podłączyłem złomka pod komputer - okazało się, że wtryski "falują" i w dziwaczny sposób Podaja paliwo i na postoju słychać jak silnik co chwila "warczy". W między czasie również wykryłem dziurę w siatce w przedniej rurze wydechowej. A więc wziąłem się za naprawy - nowe wtryski i wydech i cała wymiana oleju. Ku zdziwieniu po wymianie wydechu i wtryskow silnik stał się o wiele głośniejszy ale spalanie spadło(wg komputera pokładowego). Jednakże po kilku dniach sprawdziłem olej - na zimnym troszkę więcej niż stan a na ciepłym jest stan Perfekt. Bardziej chodzi mi o kwestie tego paliwa w oleju - czuć było wyraźna won paliwa jak i konsystencja oleju była dość wodnista. Skąd taka usterka? Czy może to być sonda lambda która daje źle odczyty i dlatego podaje więcej paliwa czy może raz jeszcze zainwestować talary w świece jakieś porządniejsze? Czy ktoś miał podobny problem? Pytałem kilku znajomych mechaników i jedyne czego się dowiedziałem to to, że ten silnik woli raczej łyknąć niż produkować olej. W czym problem drodzy koledzy?
Dodam jeszcze, że przez pierwsze 3 miesiące użytkowania autko Bardzo rzadko robiło więcej niż 10km dziennie(praca>dom). Odkąd problem wystąpił wychodzę kilka minut wcześniej żeby silnik nagrzał się do 90 stopni i chwilę pochodził w tej temperaturze. Wcześniej ledwo łapał 60 stopni.
Aktualny przebieg - 49500km.
Dodatkowo żeby wykluczyć uszczelkę pod głowica - auto nie kopci, płyn chłodniczy czysty jak dziewica. Sprawdziłem również ciśnienie na cylindrach i wszystko książkowo. Lekutka różnica między pierwszym a pozostałymi trzema.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 maja 2021, 18:11 przez Hajnz, łącznie zmieniany 3 razy.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Paliwo przedostaje się do komory spalania przez nieszczelne pierścienie tłokowe. W efekcie dawkowane przez wtryskiwacze paliwo osadza się na cylindrach, skąd ścieka wprost do miski , lub rysy i zadziory na cylindrze
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 maja 2021, 17:50
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Szkocja
- Auto: Zafira C Tourer 1.8i
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Jedyna opcja remont? Ten silnik ma tylko 49kkm przebiegu :F
//z drugiej strony gdyby to były pierścienie to kompresja na tłokach coś by wykazała a tu nic?
//z drugiej strony gdyby to były pierścienie to kompresja na tłokach coś by wykazała a tu nic?
Ostatnio zmieniony 29 maja 2021, 19:36 przez Hajnz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Endoskop i sprawdzić gładź cylindrów
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 maja 2021, 17:50
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Szkocja
- Auto: Zafira C Tourer 1.8i
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Zanim zacznę wydawać pinionszki lepiej zastanowić się nad istota problemu i czy to na pewno to? Miałeś z tym do czynienia w tym konkretnym silniku? Tak jak pisałem wyżej - kompletnie żadnych innych objawów oprocz przybywającego oleju.
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Przerabiałem temat winny jest DPF ja co miesiąc jechałem do mechanika który odsysał część oleju bo na miarce było ful wysysał 2 l a dolewał 1 l .
byłem w ASO to dowiedziałem się że silnik isuzu 1,7 w Zafirce tak ma i powinien jeździć więcej na trasach, ja raz w tygodniu robiłem trasę 100 km i 50 km po mieście i to mu nie starczało więc go sprzedałem .
PS. auto kupione w salonie gdzie było jako pokazowe
byłem w ASO to dowiedziałem się że silnik isuzu 1,7 w Zafirce tak ma i powinien jeździć więcej na trasach, ja raz w tygodniu robiłem trasę 100 km i 50 km po mieście i to mu nie starczało więc go sprzedałem .
PS. auto kupione w salonie gdzie było jako pokazowe
czesiek_ze
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Czesław
- Zafiromaniak
- Posty: 1085
- Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
- Imię: Czesław
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Meriva B 1,4 120 KM
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Nel
- Gender:
- Kontakt:
Faktycznie nie zauważyłem a objawy jak w mojej byłej Zosi dieslu
Ostatnio zmieniony 29 maja 2021, 22:39 przez Czesław, łącznie zmieniany 1 raz.
czesiek_ze